Jump to content

3dørs karrosserier


Recommended Posts

så di ble levert som 909..med soltak?hmm..

Det var ekstra karosserier utenom sjølve produksjons linja.. Rett å slett erstatningdel, så det blei laget LHD, RHD med å uten asfalt matter og div braketter :)

 

Å folk her til lands snakker om motorsport med ein gang takluka mangler :whistling:

 

Ekte Motorsport karosseri var heilt uten lyd isolasjon, å div krims krams som ikkje trengtes for å spare vekt!

:ph34r:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Ekte Motorsport karosseri var heilt uten lyd isolasjon, å div krims krams som ikkje trengtes for å spare vekt!

En har i noen sammenhenger hørt at disse Motorsportkarossene hadde lange/hele fremre rammevanger som gikk under gulvet lik de som Merkur XR4Ti har!

Vet du om disse karossene hadde de lange "rammevangene" som på Merkur XR4Ti eller var dette noe racingteamene selv satte på(om de i det hele tatt hadde dette).

Link to comment
Share on other sites

En har i noen sammenhenger hørt at disse Motorsportkarossene hadde lange/hele fremre rammevanger som gikk under gulvet lik de som Merkur XR4Ti har!

Vet du om disse karossene hadde de lange "rammevangene" som på Merkur XR4Ti eller var dette noe racingteamene selv satte på(om de i det hele tatt hadde dette).

 

 

Jeg har ett Motorsport karosseri- kan ikke huske å sett noe annerledes rammevanger enn på standard bil.....har du noen bilder av XR4Ti, så kan jeg dobbelsjekke......

Mitt karroseri er ett såkalt lettvekts motorpsortskarosseri- noen som har greie på dette ?....jeg tviler på at Ford har produsert ett eget karosseri med tynnere plater etc- selv om dette hevdes av enkelte.... kun for dette formålet, er tross alt en del kostnader med å sette opp en egen produksjonslinje bare for noen få karosserier.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett Motorsport karosseri- kan ikke huske å sett noe annerledes rammevanger enn på standard bil.....har du noen bilder av XR4Ti, så kan jeg dobbelsjekke......

Mitt karroseri er ett såkalt lettvekts motorpsortskarosseri- noen som har greie på dette ?....jeg tviler på at Ford har produsert ett eget karosseri med tynnere plater etc- selv om dette hevdes av enkelte.... kun for dette formålet, er tross alt en del kostnader med å sette opp en egen produksjonslinje bare for noen få karosserier.....

Er et par andre som har spurt om dette og. Nei, har ikke noe godt bilde men skal se om det er ledig på løftebukken oppi "væste" i helgen og ta noen gode bilder.

Link to comment
Share on other sites

så di ble levert som 909..med soltak?hmm..

 

9093550 rhd sunroof

9093552 rhd non-sunroof (competition verson)

9093553 lhd sunroof

9093551 lhd non-sunroof (competition verson)

 

En har i noen sammenhenger hørt at disse Motorsportkarossene hadde lange/hele fremre rammevanger som gikk under gulvet lik de som Merkur XR4Ti har!

Vet du om disse karossene hadde de lange "rammevangene" som på Merkur XR4Ti eller var dette noe racingteamene selv satte på(om de i det hele tatt hadde dette).

 

Lange rammevanger og forsterkning i hjulhus foran er tilbehør (samme gjelder også stabstag og motor fester tror jeg), finner dei i "How to Prepare the Sierra for Motorsport" med dele nr. og er etter det jeg har sjønt samme bitene som på XR4TI

 

s

Edited by r2d2
Link to comment
Share on other sites

Er et par andre som har spurt om dette og. Nei, har ikke noe godt bilde men skal se om det er ledig på løftebukken oppi "væste" i helgen og ta noen gode bilder.

post-836-13591352398_thumb.jpg

post-836-135913527097_thumb.jpg

Ikke gode bilder men man ser jo lengden på TI vangene.

Link to comment
Share on other sites

takk for bildene,jørn :)

Ikke noe å takke for det :)

 

hvorfor virker ikkje bilda av meg?? får bare error... er intresert i dei da eg skal lage sånne...

Noen fordeler har jo vi medlemmer :whistling:

 

Veldig lik dem som sitter på p100'n disse.

Javel, spennende. Kjenner jo ikke til P100 men om de er det så er de letter å få tak på enn Ti vanger.

 

Lange rammevanger og forsterkning i hjulhus foran er tilbehør (samme gjelder også stabstag og motor fester tror jeg), finner dei i "How to Prepare the Sierra for Motorsport" med dele nr. og er etter det jeg har sjønt samme bitene som på XR4TI

 

s

Forsterkningene fremme har jeg ikke sett med egne øyne da jeg ikke har hatt av skjermene. Men snakket med en annen Ti-erier i går og han sier det er nedre og øvre forsterkninger i fremre innerskjermer kontra standard Sierra.

Ti-en har også et tvergående stag mellom rammevangene, plassert rett bak de bakre festene til fremre stab.stag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...