Jump to content

hvordan ta vare på interiøret med to sneiper i baksetet?


harruz

Recommended Posts

Hei, mange kjenner nok igjen dette. Har akkurat rensa godt opp en Ford focus innvendig og det har blitt riktig så bra. Bilen er ny for meg (kombi 2005 modell, Trend) og har stort sett tekstilinteriør. Vet av erfaring at pappas stolthetet (jente på 6 og gutt på 4) ikke vet å ta nevneverdig hensyn til hvor leirete støvler og annet møkkete skit blir lagt eller kastet rundt. Spesielt vet jeg at stolryggen foran får mye juling. Noen som har gode tips som ikke er heltrukne setetrekk? De har ennå ikke fått satt seg inn i denne bilen. Må finne ut av dette først

Link to comment
Share on other sites

Du får sparke trekk med forskjellige barnemotiver. Jeg har brukt det litt men har ingenting der nå. Det blir møkk overalt uansett. Man må bare være litt streng med at unga banker av beina å sånn før de går inn i bilen. Jeg lar aldri barnet mitt reise hjem i møkkete barnehage dress heller. Det spises ikke is i bilen, ei heller andre produkter som har lett for å smelte eller klines utover ting i bilen. Å hvis det spises noe blir baksetet å gulvet nøye inspisert. Høres sikkert litt **** ut men det er bare det som funker.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

La barn være barn. Vanlig skitt og møkk er da intet problem så lenge det vaskes vekk raskest mulig.

Men sjokolade og slike ting trenger ikke unga spise i bilen... ^_^

har forsåvidt ingen planer om å begrense dem for mye i bilen. jeg var mer opptatt av muligheter, eller lure tips jeg kan gjøre, slik at den møkka som allikevel kommer, ikke gjør for mye skade.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg tipset meg om en form for impregnering av stoffsetene, som gjør at møkk og søl bare er å "tørke" vekk.. Husker ikke hva det heter, men han kunne gå god for det. Han kjører budbil så han spiser, drikker og søler i bilen.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Du får sparke trekk med forskjellige barnemotiver. Jeg har brukt det litt men har ingenting der nå. Det blir møkk overalt uansett. Man må bare være litt streng med at unga banker av beina å sånn før de går inn i bilen. Jeg lar aldri barnet mitt reise hjem i møkkete barnehage dress heller. Det spises ikke is i bilen, ei heller andre produkter som har lett for å smelte eller klines utover ting i bilen. Å hvis det spises noe blir baksetet å gulvet nøye inspisert. Høres sikkert litt **** ut men det er bare det som funker.

 

En mann etter mitt hjerte! Man må da kunne stille litt krav..

Link to comment
Share on other sites

Onkelen min har alltid hatt eldre biler (allergisk mot billån) men han har fra dag èn lært kusinene mine at de ikke skal spise/rote i bilen, og IKKE skal smelle bildøra inn i andre biler.

 

Min mening er at barn har bare godt av å lære seg regler, de vil nyte godt av det senere, kanskje de lærer seg å ta vare på kostbare ting :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Onkelen min har alltid hatt eldre biler (allergisk mot billån) men han har fra dag èn lært kusinene mine at de ikke skal spise/rote i bilen, og IKKE skal smelle bildøra inn i andre biler.

 

Min mening er at barn har bare godt av å lære seg regler, de vil nyte godt av det senere, kanskje de lærer seg å ta vare på kostbare ting :)

 

prøver å lære bort akkurat dette jeg og. Ikke åpne døra slik at den smeller inn i noe annet. Uten å være i mål. Men jeg sleit litt med å beholde roen i sommer da guttungen på 3 kom opprømt bort til meg med en stein i hånda og sa at: Pappa, det går å tegne på bilen. Det går. Han hadde dessverre rett. /%¤&(%)/&, :twisted: :twisted: :twisted:

 

Har seriøst tenkt å ikke kjøre rundt i dyre og relativt nye biler, så lenge unga er små. Men dere veit jo hvordan det er, pappa vil jo ha litt bilkos han også :blink:

Link to comment
Share on other sites

prøver å lære bort akkurat dette jeg og. Ikke åpne døra slik at den smeller inn i noe annet. Uten å være i mål. Men jeg sleit litt med å beholde roen i sommer da guttungen på 3 kom opprømt bort til meg med en stein i hånda og sa at: Pappa, det går å tegne på bilen. Det går. Han hadde dessverre rett. /%¤&(%)/&, :twisted: :twisted: :twisted:

 

Har seriøst tenkt å ikke kjøre rundt i dyre og relativt nye biler, så lenge unga er små. Men dere veit jo hvordan det er, pappa vil jo ha litt bilkos han også :blink:

 

Har en kompis som opplevde nesten det samme. Ungen hadde "vaska" bilen akkurat som pappa. Den eneste forskjellen var at pappa hadde vann istedenfor grus i bøtta. Dette var på en 2012 Skoda superb. Trur ikke jeg veit hva jeg hadde sagt å gjort hvis jeg var han

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Unger har jo godt av litt regler. Og vi kan stoppe hvis det skal spises på bilturen.

Men det og unngå nyere bil pga unga sliter den ut, blir feil for meg. De fortjener en sikker bil, ikke en gammel haug. De må pent nødt til å ikke klå. Har selv måtte flekklakkere litt etter noen unger hadde klådd på bilen. Riktig nok med møkkete hansker, så var blitt små riper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...