Jump to content

Diverse problemer ved ombyggingsprosjekt...


Fredrik92

Recommended Posts

Hei, jeg har noen problemer som jeg har oppdaget nå idag når motoren er tatt nedi og forstillingen er kommet på...

 

1. Har bygget om til 4x4 cossi understell foran, men bruker 2wd dohc traversen og gjennomgående bolt/mutter på navet tar borti godset rundt ytre foring på bærearmen ved sving, må jeg ha 4x4 travers? er det noe forskjell? :mellow:

 

2. DOHC MT75 kassen har både elektrisk speedometer og mekanisk, jeg ønsker å bruke mekanisk, men der som den mekaniske patenten skal være er det blokkert på v6 kassen, altså kun elektrisk på v6 kassen, kan jeg flytte dette over på et vis? eller hvordan skal jeg eventuelt gjøre det ved å bruke elektrisk? vil jo helst ha km/t inni intrumentet :P

 

3. Har kjørt med coilovers i ca. 6 måneders tid og ser allerede at det har begynt å slite på karosseriet, noen som har et tips til å forsterke dette? er forsterket rundt dempertårnet fra før av...

 

4. Hvor mye og hvilken type motor olje skal jeg bruke på V6 Cosworth BOA maskin? :)

 

5. Vil jeg få problemer ved å bruke 4x4 abs ledningsnett å hjerne når jeg skal kjøre bakhjulstrekk? Har 2wd abs hjerne lik inngang på ledningsnettet?

 

Takker for hjelp!! :)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Ingen som har tips/erfaring ved mine feil, eller har jeg forklart dette for dårlig?

kanskje noen bilde ville hjulpet på :)

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Link to comment
Share on other sites

Kan svare på spørsmål to, da jeg har gjort det du spør om.

"Plomberinga" i hullet på girkassa der wiren skal inn kan enkelt slås ut. Så er det bare å

montere wire i hullet. Husk å sette i den bittelille simringen som tetter rundt stammen på

plastdrevet. Plastdrev med riktig antall tenner flytter du over fra DOHC kassa.

 

I tillegg må du bytte snekkedrevet (drevet på utgående aksel som driver plastdrevet rundt).

Dette tar du og i fra DOHC kassa som har wire.

For å bytte snekkedrevet må du ta vekk vibrasjonsdemperen og dra av flensen som mellomakselen

sitter skrudd til. Du må og ta ut simringen som sitter i hullet der for å få ut snekkedrevet.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som sagt før har jeg et problem ved at gjennomgående bolt/mutter i navet tar borti bærearmen, noen som kan fortelle meg ut ifra bildene om det er noe som ikke stemmer??

66DCBA42-C531-41BE-B9BE-E5A3E720BFDD-2110-000003EEA5677DBB_zps60bff361.jpg?t=1370187451

 

D3666A8A-DFEB-4308-B12B-32F8BB892E65-2110-000003EED3A221EA_zps64d4a31e.jpg?t=1370187438

 

9736C752-8D86-434E-AE08-D43FCC62D1E2-2110-000003EE9E4140CF_zps31a4dbe2.jpg?t=1370187409

 

45F67557-3D91-4337-AEDC-51B398C2F4E8-2110-000003EE9111D3F8_zps9aa5abaf.jpg?t=1370187401

 

http://i1037.photobucket.com/albums/a459/Fredrik1992/D69FC4FF-FB10-4E5F-8A91-005F5831AE2C-2110-000003EE2D3FFB08_zps7b328d7d.jpg?t=1370187297

 

Ser det slik ut på 4x4 travers også?

1C1DD2F9-2131-414B-83D7-507B6693A4FE-2110-000003EDE2D76722_zps3356af5f.jpg?t=1370187213

 

BILEN BLE J**** HØY med 4x4 cossi dempere og fjører og dohc fjærer og dempere bak?

441B51E1-CC98-4167-B6A4-A1C615A1AA43-2110-000003EE5C41A8DA_zps8d6db466.jpg?t=1370187321

 

3B8C9F6E-B650-4312-AE9F-A7E480533A5D-2110-000003EE3A6AD523_zps63dc1fc1.jpg?t=1370187290

 

Her har dempertårnet sprekt som dere kan se, tror det skyldes GAZ coilocers og ellers GRISE stiv bil...

f3659b9b-9d5f-4f50-8b6d-03c74df3c502_zps2a9afebe.jpg?t=1370194625

 

E572AEC2-FDCA-460B-B14E-724C22367ECC-2110-000003EE51A5AAC8_zps1cbe5a7b.jpg?t=1370187308

 

Ingen mekanisk inngang på v6 maskinen når jeg fjernet blokkeringen, what to do? :unsure:

 

DOHC kasse med mekanisk inngang

CA6AEA82-24C1-40FB-92E4-6CE59FB5CA74-2110-000003EE750148CA_zps7dfe25eb.jpg?t=1370187360

 

V6 kasse uten mekanisk inngang...

A51488EC-BC55-45D1-9EE1-61963D40DE75-2110-000003EE81D37845_zps97fe76a4.jpg?t=1370187383

 

DOHC kassen, hva må ombygges?

86F62233-94F0-43D7-9F8B-6DB5D73713ED-2110-000003EE675FB132_zps6c3c1199.jpg?t=1370187343

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Totalt usannsynlig men feil bære arm på feil side? Evt 2wd bærearm på 4x4 spindler? Har mest trua på sistnevnte. Scorpio bærearmer?

 

4x4 traversen er av støpt alu så den er ikke lik som 2wd. Forbauser meg ikke om alt må komme fra enten 4x4 eller 2wd for å matche godt.

Edited by 2.3 GL

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Totalt usannsynlig men feil bære arm på feil side? Evt 2wd bærearm på 4x4 spindler? Har mest trua på sistnevnte. Scorpio bærearmer?

 

4x4 traversen er av støpt alu så den er ikke lik som 2wd. Forbauser meg ikke om alt må komme fra enten 4x4 eller 2wd for å matche godt.

 

ALT utenom travers og tannstang kommer fra SIERRA COSWORTH 4x4 det andre kommer fra sierra dohc

Link to comment
Share on other sites

Da må du ha resten fra 2wd også.

Bærearmer og stabstag er forskjellig.

 

Trur litt på dette eg også. Ser ut som bærearmene kommer for langt utover og bærekula streve for mye. Mener å huske at den skal hvile mye mer i senter og nærmere rett opp.

Link to comment
Share on other sites

At bærearmene har byttet side?? er det fysisk mulig da? :P skal sjekke dette en ekstra gang isåfall, men syntes det er rart vist jeg må ha 4x4 travers også, har ikke særlig lyst til å bytte travers, tannstang og motorfester nå som motoren er nedi.... kan dette ha noe med at bilen er så SINSYKT høy også??

Når bilen står på bakken så kan jeg vippe opp bakhjulene når jeg presser den ned foran, er så sykt høy men samtidig så GRISE STIV! :P

 

Btw: Mekanisk inngang på v6 kassen har jeg fikset, tenkte jeg skulle lage en "how to" tråd så det blir enklere for dere andre som skal gjøre dette en annen gang, har tatt mange bilder, men lager den tråden når jeg har tid ;)

 

BTW! NOEN SOM HAR ET BILDE AV EN 4X4 BÆREARM MONTERT RIKTIG PÅ EN SIERRA COSWORTH?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...