Jump to content

Gatebil treffene - grønnskolling


alelys

Recommended Posts

Slå deg sammen med gjengen fra trønderlag og kom oppover på høsttreffet på ACR ;)

Av de to treffene vi bruker ha her oppe er det høsttreffet man bruker få mest kjøretid på og har best plass.

Etter all kø ventingen jeg har hørt om på gatebil har jeg selv ikke gidda tenkt tanken på å kjøre langt sør for å være med på gatebil.

Om du begyner med en bil som er lettkjørt og ikke har alt for mye effekt så synest jeg ACR er en god plass å lære på :) Flest mil rundt ACR har jeg med Sierra med 105-130hk, og har storkost meg :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Gatebil september er nok mer å anbefale da :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

ACR er vell værdt turn, tiltross for at det er ett stykke opp..

 

Visst ikke så er jo banen på Frøya og lånke ett alternativ, tiltross for at lånke er som en traktor sti.

 

Gatebil virker som det har blitt litt mer humant enn hva det har vært tidligere, men syns det er greit og være tilskuer på slike treff, gatebil skall vell fort ha shorta og 2 ermer for å få kjørt litt ei helg?

Link to comment
Share on other sites

Gatebil september er nok mer å anbefale da :)

Det utvises mye mer respekt og forsiktighet blant sjåfører på treff i mindre skala. Enkelte (En del?) av de som reiser på gatebil når for tiden er jo der bare for å være bajas mer eller mindre. Enten det er i mindre edru eller edru tilstand.

 

Jeg har hørt mange bekjente klage over at det føler de får kjøre lite for pengene på gatebil da det er veldig mange som vil utpå og kjøre.

Edited by Hansien
Link to comment
Share on other sites

Det utvises mye mer respekt og forsiktighet blant sjåfører på treff i mindre skala. Enkelte (En del?) av de som reiser på gatebil når for tiden er jo der bare for å være bajas mer eller mindre. Enten det er i mindre edru eller edru tilstand.

 

Jeg har hørt mange bekjente klage over at det føler de får kjøre lite for pengene på gatebil da det er veldig mange som vil utpå og kjøre.

 

 

kjøre lite i forhold til hva?

 

de som driver med motorsport er ikke mye de kjører i løppet av en helj

 

eks rally cross trenning + 3 heat + finaler 45-60 min

eks bakke løp trenning + heat ca 10-15min

eks asfalt racing trenning + heat 45-60min

 

må ikke tru de slipper unna med de små pengene dere må betale de betaller 2-3500 i start kontigent +lisens+kjøreutstyr+dekk+drivstoff++++++ er nok ikke mange som slipper billigere en 8-10 000kr ihvertfall og oppover

 

så billigere morro og masse kjøre tid får du ikke en gatebil,track day osv

 

og og leie disse banene med manskap og redningsbiler og sykebiler osv kan love dere at det ikke er billig en helj

Link to comment
Share on other sites

kjøre lite for pengene sammenlignet med hva?

hva med alle de som driver med motor sport de reiser land og strand rundt og kjører fra 15min -2 timer på en helj og det koster de fra 2-3500kr bare og starte + lisens+kjøreutstyret+dekk+drivstoff++++ trur det er skjelden de slipper billigere en 8-10000kr på en helj

eks rallycross trening + 3 heat + evt finaler 30-45min

eks bake løp trening + 3 heat ca 10min

eks asfalt racing trening + heat 30-60min

 

 

Sammenlignet med mindre treff som er arrangert for lokale klubber o.l.

 

Eksemplene du kommer med er på et helt annet nivå og en helt annen plattform en hva gatebil er.

Link to comment
Share on other sites

Sammenlignet med mindre treff som er arrangert for lokale klubber o.l.

 

Eksemplene du kommer med er på et helt annet nivå og en helt annen plattform en hva gatebil er.

 

 

er vel ikke så mange lokale klubber som leier rudskogen og vaaler evt acr heller da pga kostnadene og krava utleier seter er ikke mange som har råd til det desverre

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet flere klubber som leier/leide deler av våler i hvertfall. Hvordan det er med rudskogen og ACR kan jeg ikke uttale meg om i farten, men det skulle vært rart om det ikke lar seg gjøre å få til noe av det samme her.

 

 

jobbes med og få det til til neste år fre-søn ford treff på vaaler ;) men det koster noe sykt mye

Link to comment
Share on other sites

Dra på mindre profilerte treff er mitt råd.

 

I fare for og tråkke noen på tærne så syntes jeg at mange som kjører på Gatebil, kjører som idioter kun for og komme på filmen virker det som.

Har kjørt noen runder selv på Gatebil treff, og det er mange som kjører som det var livet om å gjøre.

 

Kjøring på isbane syntes jeg er god stemning, og lærerikt ifht ny bil.

Uansett lykke til med prosjektet, er bare og hoppe ut i det med begge beina, uansett om du får kjørt 15 min eller mer, sitter du igjen med et stort glis smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet flere klubber som leier/leide deler av våler i hvertfall. Hvordan det er med rudskogen og ACR kan jeg ikke uttale meg om i farten, men det skulle vært rart om det ikke lar seg gjøre å få til noe av det samme her.

 

Subaru-klubben betalte 10tusen for å leie acr torsdagen før Sommertreffet som var.

Er da noen som får kjørt så mye de bare orker da.. vi har snakka litt om å leie banen en dag vi kompisgjengen..

Link to comment
Share on other sites

hvis du først tenker rudskogen, kjør på treffa til trackday.no. der får du masse kjøretid og ikke kø. søndagene på gatebil er også helt greie å kjøre på. norsk sportsvognklubb har også no kjøring, sjekk terminlista på rudskogen.no

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

ikke dyrt?

Regnestykke mitt paserer 3000 kroner..

 

Banke kjøring fredag tilogmed søndag = 1800

 

billett pris fredag til søndag = 900

 

camp = 600,-

 

til sammenligning http://sommertreff.no/index.php/vartreff/priser

 

Som sagt, er alt annet som koster og drar opp prisen massivt. Syns ikke 600,- dagen er ille for kjøring. Er man heldig så får man kjørt en del, og septembertreffet er fint sånnsett :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...