Jump to content

nybygd cosworth tåler ikke gass


VDtuning

Recommended Posts

Kontaktene er nok riktig .. men takket være toomany cossie så fant jeg ut jeg ikke har strøm på MAP bak ved ecu , hva kommer det av ?? Er det map som er defekt eller er det lenings problem?

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har gjort det nå , ok det ..

Tenker på den tomgangsregulatoren på toppen av spjeldhuset , kan den lage noe trøbbel ved gasspådrag osv ? Fikk bilen til å gå såvidt på tomgang og prøvde å ta av kontakt på tomgangsregulatoren og det ble ingen forskjell , prøvde også på TPS ingen forskjell der eller . Drtte er vel ikke riktig ??

Har prøvd en annen MAP og den ble ikke noe bedere av det .. kansje såvidt i begynnelsen .

Edited by VDtuning

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Chipen er ny av pukkelrygg og har også prøvd 330 wolf chip som satt der ..

Timing på registrert er kontrollert flere ganger og justert phase og trigger flere ganger .

Prøvd annen bensintrykksregulator også ..

Har endel slark i fordeler aksling..

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Chipen er ny av pukkelrygg og har også prøvd 330 wolf chip som satt der ..

Timing på registrert er kontrollert flere ganger og justert phase og trigger flere ganger .

Prøvd annen bensintrykksregulator også ..

Har endel slark i fordeler aksling..

Har ikke byttet om kammene da?

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

Vil den gå forholdsvis normalt da ? Hvordan ser man det ?

Jeg er ganske sikker men ikke 100 % nå pga jeg ikke husker :-)

Eneste jeg er litt usikker på er ledningene på map.. sku ha fått/sett bilde av kontakta når gummimuffa over kontakta var av så jeg ser ledningsfargene og plasseringene ..Kontakt er jo nummerert .. nr 1 fra venste sett forfra..

Edited by VDtuning

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder ledningene til MAP er det da samme hvilken farge de har, Har du ohmet de fra ECU og kontrollert at det er kontinuitet mellom pinne på map og pinne på ECU? Det er det eneste som faktisk betyr noe.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder ledningene til MAP er det da samme hvilken farge de har, Har du ohmet de fra ECU og kontrollert at det er kontinuitet mellom pinne på map og pinne på ECU? Det er det eneste som faktisk betyr noe.

Jo jeg har jo det men aner ikke plassering/rekkefølge da disse er loddet og ikke hang i hop da jeg tok over ledningsnettet .. har ikke ledningsdiagram , kun det på big turbo sida og der står ikke farge eller no.

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Du MÅ vite om ledningsnettet ditt er i orden. Det er fort gjort å ta det ut og måle alle stikkene. Når du har gjort det og du vet at ledningsnette er i orden så kan du begynne å lete etter sensor og komponentsfeil. Om det er en el-feil da! Du må sjekke dette med kammene dine og mål kopresjonen din. Når du har dette på plass så skal du nok få start på den etterhvert.

Slakk i fordeleren skal normalt ikke gjøre at den ikke starter men jeg ville da over tid byttet ut foringen til en fks oljesmurt bronsjeforing eller kjøpe ny fordeler.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser jeg hvilke kam som høre hjemme hvor ? Er det noen her som har montert kammene feil å kan fortelle om symptomer ??

Har målt gjennomgang gjennom ledningsnettet før mont ..

Edited by VDtuning

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Søkt meg frem på google og fant engelsk forum der sa de innsugskam LYD4 eksoskamLYD2 og det stemmte med mine ..

Dette er korrekt sant ???

Om så er jeg jo like langt .. :-(

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke brudd i ledning til veivsensor? Om det er den originale hvite, så sprekker isoleringen veldig lett.

 

Fått justert TPS?

 

Det jeg gjør når jeg justerer, er å lage 3 ledninger for å "skjøte" meg inn mellom TPS å TPS kontakten, blir så mye enklere å måle korrekt da.

Du skal ha så nært som mulig 0 og 5V, ikke over eller under, 0,2-4,8V som ett eksempel.

 

Om du skal ha 0-5V eller 5-0V, kommer an på om du har L6 eller L8.

 

Får den bensin? Har du AF måler?

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Sensorer er nye og justert etter boka ..

Tps har jeg justert , ganske sikker på j gjorde det riktig ..

Dette med bensin trodde jeg j var sikker på men opplevde/så noe rart , bensintrykk gikk ned når turbotrykk gikk opp (maks 0, 5 bar)

Ganske tidlig i oppstart begynte bensin pumpa mi å gå veldig stykt og høyt men trykke er der med en gang .. tenkte dette er i orden da .. (helt ny org bosch 044 )

Bredbåndmåler skal kobles i morgen tenker jeg .. :-)

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Filter er nytt .. hele bensinsystemet er nytt og ligger innvendig i bilen . Har AN10 fra pumpe og AN6 i retur ..

Bensintrykk ved tomgang/uvakum er 3.5 bar ..

Skal ikke Bensintrykket følge turbotrykk ?

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Filter er nytt .. hele bensinsystemet er nytt og ligger innvendig i bilen . Har AN10 fra pumpe og AN6 i retur ..

Bensintrykk ved tomgang/uvakum er 3.5 bar ..

Skal ikke Bensintrykket følge turbotrykk ?

Stemmer. Med 1:1 regulator følger bensintrykket ladetrykket proposjonalt. Virker som om regulatoren ikke gjør jobben.. er vel ikke en aeromotive?

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Du har TPS sensor for L6 ECU da? Den virker motsatt enn på L8..

Om dette er riktig, må du bytte plass på dem 2 ytterste stikka på TPS. Rett å slett kastbytte dem, den nede oppe å motsatt.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

L6 nett og L6 TPS ( pf01 )

Regulatoren er av ukjent merke var dyr da :-)

Har prøvd org regulator også med samme resultat ..

Prøvde å gasse bare uten belastning og jaggu sankt bensintrykket da også .. er dette riktig ??

Kan noen gå ut å gasse litt på cosworth' n sin og se på trykkmåleren sin om den går oppover eller nedover i bar når du ruser litt ????

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...