Jump to content

Termostat v6?


2.3 GL

Recommended Posts

Da friskmelder jeg bilens kjølesystem trur jeg. Nå er nok det meste av luft borte å trykket i slangene kjennes rimelig normalt ut. Takk til alle for gode tips. Da er det bare resten av biltullet igjen.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er meninga det skal sirklulere litt vann inn/ut av den åpne ekspansjonstanken, radiator skal være full, når trykket øker slipper overtrykksventilen i radiatorlokket overfødig væske over i ekspansjonstanken, når kjølevannet kjøles ned, vil det suges tilbake via envegsventilen i radiatorlokket(når det blir undertrykk i systemet, men ikke mengder selvfølgelig.

Men bra du fikk fikset det.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg fant ut at beste metoden og lufte uten og søle var og sette en 1,5 l flaske opp ned i radiatortoppen - (skjære av bunne selvsagt) 

da får du fulgt med og se og forstå luftingen - hvis toppakning er gåen som det var på min blir det etter en stund brunt belegg i flaska 

jeg holdt på til jeg ble gal og trodde det var luft men det var lekasje i toppakninga mellom syl og vann 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...