Utsogn Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 holder på og bygge en 2.9 cossy motor med turbo så har enkelte spørsmål, svar mottas med takk - planen er og kjøre 1 bar, men trenger jeg og senke comp? SkogenRacing gjør vist ikke det med vanlige 12V motorer, hvordan er da 24V i forhold?- Megasquirt 3 skal bli instalert, men hvor burde jeg kjøpe dette i fra? og hvilken versjon?-hvilke dyser? eventuelt hvor får man tak i ?- noen som har en RS500 intercooler replica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Om ikke kvassere kammer monteres eller drivstoff som E85 benyttes så ville jeg ha senket kompen.Nesten alt jeg har kjøpt til MS har jeg kjøpt fra DIYautotune.com, og jeg er svært fornøyd med servicen dems.Kjøper du MS3 med X kortet får du litt flere muligheter. Jeg ville kjøpt med en klokkemodul slik at dato og klokkelsett kommer med på logger.Jeg har mest sans for pcb v3.0 kortet, ettersom det er lettest å modifisere. Om du velger å ikke bruke edis anlegget, og heller koble triggersignalet rett til MS, så skal du vite at pcb v3.57 kortet kan være litt mer vrient å få bra signal til fra en VR trigger. Edis triggere har heldigvis riemlig solid signal, så det er ikke sikkert du vil få problem med v3.57 kortet.Om du ikke har behov eller ønske om å åpne boksen for å gjøre noen forandringer så kan MS3-Pro være ett alternativ. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 (edited) holder på og bygge en 2.9 cossy motor med turbo så har enkelte spørsmål, svar mottas med takk - planen er og kjøre 1 bar, men trenger jeg og senke comp? SkogenRacing gjør vist ikke det med vanlige 12V motorer, hvordan er da 24V i forhold? - Megasquirt 3 skal bli instalert, men hvor burde jeg kjøpe dette i fra? og hvilken versjon? -hvilke dyser? eventuelt hvor får man tak i ? - noen som har en RS500 intercooler replica? Sjefen for Turbo Technics har en 24 V TT Sierra som han bruker til motorsport. Han har valgt 7,5:1 i kompresjonsforhold og kjører 1,0 BAR ladetrykk. Jeg hadde valgt en av disse: http://www.summitracing.com/int/parts/edl-3687/overview/ http://www.summitracing.com/int/parts/tfs-89960-1/overview/ http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xrs500+style+intercooler&_nkw=rs500+style+intercooler&_sacat=0 ? Edited August 25, 2014 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 http://www.bilgalleri.dk/video/tuningprojekter/45722-taunus_tc_71_med_tryk_paa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Chr Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Var en på Vålertreffet med Taunus Coupe og 2.9 Cosworth motor med to turboer.. Den gikk bra, satt på en liten tur -Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt -Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran -Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn -Chrysler Voyager 1993 3.3SE -Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utsogn Posted August 26, 2014 Author Share Posted August 26, 2014 (edited) Om ikke kvassere kammer monteres eller drivstoff som E85 benyttes så ville jeg ha senket kompen.Nesten alt jeg har kjøpt til MS har jeg kjøpt fra DIYautotune.com, og jeg er svært fornøyd med servicen dems.Kjøper du MS3 med X kortet får du litt flere muligheter. Jeg ville kjøpt med en klokkemodul slik at dato og klokkelsett kommer med på logger.Jeg har mest sans for pcb v3.0 kortet, ettersom det er lettest å modifisere. Om du velger å ikke bruke edis anlegget, og heller koble triggersignalet rett til MS, så skal du vite at pcb v3.57 kortet kan være litt mer vrient å få bra signal til fra en VR trigger. Edis triggere har heldigvis riemlig solid signal, så det er ikke sikkert du vil få problem med v3.57 kortet.Om du ikke har behov eller ønske om å åpne boksen for å gjøre noen forandringer så kan MS3-Pro være ett alternativEr egentlig et lavbudsjetts prosjekt, så nye stempler og råder er ikke aktuelt, med mindre det finnes noe som er grisebillig? Jeg er ganske fersk når det gjelder datasprut, mulig og formulere det litt bedre?når jeg bestiller MS 3, da følger det ikke med noen følere? hva er Org komp på disse motorene? Takker får svar Edited August 26, 2014 by Utsogn Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 1-9,7 i komp Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Kjører original boa (med unntak av innsug), siemmens 60lb dyser, GT35 type turbo, emerald K serie sprut og 8psi wastegate.Bosch 044 pumpe, og egnet bensintrykk reguator. Kan safe lade 10psi (ca. 0.7 bar) på handelsbensin.De som skal lade rundt kiloen eller mer på original komp. bør vel velge en turbo med seinere lading for å unngå for høy sylinderfylling på lavere turtall.-E85Vurder http://www.emeraldm3d.com/ -du får basemap evt. min map om du trenger den. Tilbyr og nå ferdig ledningsnett til 6 cyl motorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Er egentlig et lavbudsjetts prosjekt, så nye stempler og råder er ikke aktuelt, med mindre det finnes noe som er grisebillig? Jeg er ganske fersk når det gjelder datasprut, mulig og formulere det litt bedre?når jeg bestiller MS 3, da følger det ikke med noen følere? hva er Org komp på disse motorene? Takker får svar Om det er lavt budsjett så ville jeg ivetfall ha senket kompen. Jeg vet ikke hvor mye det er å gå på 24v stempler, men en god del senking i komp kan du få ved å dreie ned orginale stempler.Om du er helt fersk på datsprut så anbefaler jeg å bruke en god del tid på egenstudie både angående montering og mapping. Uansett hvilket sprut du til slutt bestemmer deg for.Om du bygger på en BOB motor, så har den Fords EEC-V motorstyring, som gir mulighet til remapping av orginal ecu.Jeg har en enkel form av dette på Mustangen min, som har EEC-V styring, der jeg om motor ikke er alt for modifisert helt enkelt i noen menyer kan trykke av for om f.eks motorvolum er større, kompressor eller turbo med eller uten intercooler er montert, hvilke dyser og luftmassemåler som er montert.Noen enkle trimtabeller for bensin og tenning der man i nedre midtre og øvre register kan velge å gi litt mer eller mindre bensin og/eller tenning.Det hele kan taes ett skritt lenger og legge inn ny firmware på orginal ecu, og faktisk konvertere den til datsprut. Med dette holder orginal ECU til ivertfall tredobbling av orginal effekt.Det finns flere varianter av tuningutstyr til US biler med EEC-V, så det kan være verdt forsøket å sjekke om den muligheten finns til din motorstyring, om du har EEC-V.Det finns lignende løsning til EEC-IV motorstyringer, men med flere begrensninger på hvilke ECUer det kan brukes på, hva man kan justere, og mindre brukervennlighet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 24v har org smidde stempel og sterkere råder en 12v. 12v rådene sies å tåle 500hk så skulle være sterkt nok Senk komp og dra ut 5-600 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Org 24v stempla er ikke smidd nei Billigst å hive inn ett sett org 12v stempler framfor dreie av de orginal. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now