Jump to content

Ford Focus RS mk3 kommer. Se twittermeldingen fra Ford.


and

Recommended Posts

  • 2 months later...

Da ble effekttallene sluppet i forkant av Goodwood Festival of Speed som ble avholdt denne helga.

Først var det 315hk+ så 320hk+ før sluttsummen ble 350hk/257kw. Akkurat som Fiesta ST så blir det overboost i Focus RS. 470NM tilgjengelig i en 15sekunders overboost under hard akselerasjon.

11539008_10152828050356441_5791400263648

 

Hot Focus RS ready for Goodwood Festival of Speed
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei den gjør ikke det. Se på det som da Sierra Cosworth ble en sedan. Det gikk seg til etter en stund  :whistling:  selv om breddere og stor vinge ikke ble videreført.

Nå er Focus RS mk2 ganske så tøff med sine 3dører, men det blir jo lettere å (bort)forklare det å bruke mye penger på en 4wd helårsbil med nye Focus RS mk3. I hvertfall i Norge hvor prisene blir sinnsvake på alt over 190hk.

web.jpg

 

Fra lekker 3dør til "anonym" 5dør. Her kommer det mer av film.

 

Goodwood Festival of Speed 2015: Are you ready?

Ken Block Focus RS Goodwood Hillclimb Day 2 (GoPro Sound)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skal tyne ut det jeg kan fra Goodwood Festival of Speed. Tråden lever.

 

image.jpg?OriginalImageUrl=%2Fuk%2Fasset

Fett bilde. Og det er mer enn 1 hvit bil her så dette bilde kunne blitt 3 ganger så fett.

Festlig lite bildegalleri i denne Top Gearlinken. Kommer nok noen bra bilder i Top Gearblekka herfra. Videoen er den uten skikkelig lyd så den kan du hoppe over.

http://www.topgear.com/uk/car-news/ford-focus-rs-goodwood-hill-ken-block-video-2015-06-29

 

 

11217999_825666360852922_566974602959041

 

11402886_825665760852982_788079885859006

 

Lorden, Block og RS. Klart stemningen er på topp i festlig lag.

11416324_825665807519644_665625903810998

 

11707673_825666034186288_512768144989329

 

11667442_826402430779315_268349640115856

Må ha skikkelig stand.

11357313_825665987519626_248336329754330

 

11402473_825665894186302_665426214812413

 

11169664_825665934186298_922930340322317

 

Trekløveret.

11537572_10153047408405765_3413586635699

 

70 PROSENT TIL BAKHJULA!

11536414_10153047409315765_7836184821850

 

10985430_10153044382640765_4874641068688

 

11060279_10153047408690765_3097449149362

Link to comment
Share on other sites

Står en Audi stasjonsvogn bak der visst noen er interessert.

11053407_917827064926991_869172224340437

 

Største bråkmakeren på 5.2L V8 uten pustehjelp i Fordgjengen  https://twitter.com/forduk/status/614798503555002368

 

2.3Lyden https://twitter.com/forduk/status/614709538676174848

 

Pressebilde fra Ny Yorkmessa i våres.

11212141_917661774943520_207206338517820

 

Lei av blått og grått? Svart er også rått. Fra pressefremvisningen av Mustang i Tyskland.

11206475_894684407241257_222898045389350

11025833_894684390574592_162239793113841

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Ken Block Takes Ford Focus RS on First Public Drive at Goodwood Festival of Speed

 

Link to comment
Share on other sites

Skulle fortsatt kvittet seg med 2dører og den diffuseren i ræva?? Er vel det som blir minuset når det skal være globalt 

 

Men blir spennende og se den i virkeligheten.. lyse blåfargen ser frisk ut :) 

Edited by HansenRS
Link to comment
Share on other sites

Det lyset i diffuseren får ikke den amerikanske bilen så blir nok mulig å lage seg en egen USDM utgave her i Europa. Synes det ser renere ut selv. Men så kommer det en mørk stund du skulle hatt bruk for det lyset. Form - funksjon. Det er ikke helt lett bestandig.

3dører da hadde de ikke hatt penger igjen til 4wd så kan leve med det, men en Focus RS mk2 med dette 4wdsystemet det hadde vært toppen.

11080453_947324231946713_506052135205482

Link to comment
Share on other sites

Det lyset i diffuseren får ikke den amerikanske bilen så blir nok mulig å lage seg en egen USDM utgave her i Europa. Synes det ser renere ut selv. Men så kommer det en mørk stund du skulle hatt bruk for det lyset. Form - funksjon. Det er ikke helt lett bestandig.

3dører da hadde de ikke hatt penger igjen til 4wd så kan leve med det, men en Focus RS mk2 med dette 4wdsystemet det hadde vært toppen.

11080453_947324231946713_506052135205482

Det med fire dører skjønner jeg hvorfor det ble,men att de ikke spanderte på riller på panseret er for meg en gåte,det skal det da være på alle RS'er :-)

Mulig det bare jeg som er litt fjortis i hodet.....uansett,dette er nok en bil med kjøreegenskaper opp mot Nissan gtr35 og biler i den gata:-)

All ære til Ford for deres satsing på performance modeller.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Det med fire dører skjønner jeg hvorfor det ble,men att de ikke spanderte på riller på panseret er for meg en gåte,det skal det da være på alle RS'er :-)

 

Det fordi panserriller ikke ville ha noen effekt (slik motoren yter 350hk orginalt fra fabrikk) annet enn for stylingens skyld. Så etter å ha testet med og uten riller så ble det ingen da de ikke var nødvendige.

Men er jo mulig å lage seg noen riller med vinkelsliperen om man skal drive hardparking, og posøre på den lokale streetmeeten :P

Gleder meg som et lite barn til første tur i h.setet på en slik!

Høyresetet ja. Det blir nok det nærmeste jeg kommer med det første om prisen ikke blir venn med lommeboka.

Link to comment
Share on other sites

Det fordi panserriller ikke ville ha noen effekt (slik motoren yter 350hk orginalt fra fabrikk) annet enn for stylingens skyld. Så etter å ha testet med og uten riller så ble det ingen da de ikke var nødvendige.

Men er jo mulig å lage seg noen riller med vinkelsliperen om man skal drive hardparking, og posøre på den lokale streetmeeten :P

 

Høyresetet ja. Det blir nok det nærmeste jeg kommer med det første om prisen ikke blir venn med lommeboka.

Hehe,nei så store effekten vil nok ikke riller på panseret ha,såpass forstår jeg. Rart att i det heletatt giddet å forandre fronten å monterte en bitteliten spoiler på bakluken også,for det er jo ikke vits i det heller? Så kunne en focus som kostet 1million sett akkurat likedan ut som en til 250tusen.

Nei jaggu ta,en Ford Rs uten riller på panseret blir som Pamela Uten silikon i puppenen,overhodet ingen vits,men ***** sexy....

Edited by cossie power
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei jaggu ta,en Ford Rs uten riller på panseret blir som Pamela Uten silikon i puppenen,overhodet ingen vits,men ***** sexy....

 

Hahaha! Ja. Noe burde skille RS'en fra standard Focus. Men jeg må si - Heller en diskret RS med 4wd, enn oppjåla RS med FWD :)

  • Like 1

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Snu litt på det. Om du skjærer opp noen riller så kan du dra en "røverhistorie" for kidsa på sykkel og moped når du svinger innom bensinstasjonen om at akkurat denne RSen trenger det fordi denne er ekstra turbotrimmet. Alle har vel gitt litt ekstra ved til "turbotrim"bålet som noen av kidsa har. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har noen kløna med dataen i Fordsystemet, og om det bare er en intern testside (en hjulpakke med 18"felg til 19"dekk :P ) eller ikke så er grunnmodellen listet rett under 36K USD.

Nå er dette US, men alle RS skal bygges i Tyskland så det gir vel en sånn ca pekepinn på europaprisene også om en skal tro prisen?

 

http://oppositelock.kinja.com/focus-rs-starts-at-35-730-1720738529

 

RSkonfiguratoren er fjernet nå, men det var mulig å spekke den opp til 42K USD.

 

image_zps0xlpznzb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ford Performancestanden under Global Rallycrossrunden i Detroit.

11230736_10153104980845765_4845064347734

 

En slik heit rekke trenger en Pace car eller safetycar som det heter i resten av verden til å holde orden i rekkene.

11794224_10153104981660765_8976104282646

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Animert video med det som skjer under skallet. https://vimeo.com/127934967

Blir jo ikke noe mindre hypa på denne Focus RS etter denne snutten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Strandparty. AWDstyle.

 

Ford All-Wheel Drive: From Mountain to Beach
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da har han Fordprofilen i USA som sliter dekk, men ikke heter Ken Block fått lov til å ta en tur bak rattet i nye Focus RS.

 

12003250_10153555869399242_4475011352705

 

Den kranen var den kun for bilder eller var det film? Våger å vedde på det siste. Focus RS med Vaughn Gittin Jr i birollen.

12004743_10153561222754242_3285357278415

Link to comment
Share on other sites

Frankfurt Motor Show er i gang, og i den anledning er viktige tall sluppet fra Ford Performance.

 

All-new Ford Focus RS: 0-100 km/h in 4.7 seconds

 

Og rart å tenke på at RS var noe vi i Europa hadde som var vårt, men det største markedet for 2016 Focus RS er USA. Og de er først ute. SJEKK DET UT! http://www.ford.com/cars/focus/trim/rs/

Nye tider nå på godt, og litt sårt også?

 

Ford Norge har sagt en pris som begynner fra 710.000kr. Start prisen i USA blir 35.730 USD.

Focus RS bygges kun i Tyskland så den må importeres til USA som til Norge.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ford of Europe Press Release.

  • All-new Ford Focus RS sprints 0-62mph in 4.7 seconds and reaches a maximum speed of 165mph
  •  
  • Fastest ever Ford RS model now available to order from £28,940 featuring Ford Performance AWD and 350PS 2.3-litre EcoBoost engine
  •  
  • Innovative Focus RS also offers Drive Modes – including industry-first Drift Mode – and Launch Control; customer deliveries of high performance hatchback starting in Europe in early 2016

Ford Motor Company has announced that the all-new Focus RS will sprint from 0-62mph in 4.7 seconds, making the high-performance hatchback the fastest accelerating RS model ever.

 

The Focus RS will reach a top speed of 165mph powered by a specially engineered version of Ford’s new 2.3-litre EcoBoost engine delivering maximum power output of 350PS.

 

Ford also announced that the Focus RS is now available to order with prices from £28,940.

 

The all-new Focus RS optimises acceleration by introducing Launch Control technology to a Ford RS model for the first time. The model also debuts new Ford Performance All-Wheel Drive with Dynamic Torque Vectoring, for outstanding traction and grip with unmatched agility and cornering speed.

 

The Focus RS is joined on display in Frankfurt by the full Ford Performance line-up for Europe, including the all-new Ford GT ultra-high-performance supercar, Focus ST wagon and 5-door models, and the multi-award-winning Fiesta ST.

“The all-new Focus RS delivers stunning performance and innovative technology at a price that will make both our customers and premium automakers look twice,” said Jürgen Gagstatter, chief program engineer for Focus RS. “After experiencing the acceleration and cornering capability of the Focus RS, drivers will question the sense in spending almost £10,000 more on a premium competitor.”

 

The Focus RS Launch Control system configures the vehicle’s chassis and powertrain systems to deliver the fastest possible acceleration, whatever the track conditions. The driver selects Launch Control from the cluster menu, engages first gear, applies full throttle and then releases the clutch. The system then delivers optimum drive -- including distributing torque through the AWD system, maintaining maximum torque using turbo overboost function, managing the traction control system, and setting the dampers. 

 

To achieve maximum acceleration through the gears, a performance shift light in the instrument cluster alerts the driver when approaching the optimum upshift point of 5,900 rpm, and flashes if the engine hits the limit of 6,800 rpm.

The Ford Performance AWD system uses twin electronically-controlled clutch packs to manage the car’s front/rear torque split, and also can control the side-to-side torque distribution on the rear axle – delivering the “torque vectoring” capability, which has a dramatic impact on handling and cornering stability.

 

The AWD system monitors inputs from multiple vehicle sensors 100 times per second. To deliver optimum driving dynamics, Ford Performance AWD was calibrated alongside the car’s advanced Electronic Stability Control, in particular the brake-based Torque Vectoring Control system that works in parallel with the torque-vectoring AWD.

 

Focus RS drivers can select four different Drive Modes that configure the AWD system, damper controls, Electronic Stability Control, steering and engine responses, and exhaust sound to deliver optimum performance in road or circuit driving conditions. Normal, Sport or Track settings are available, alongside a special Drift Mode to help the driver achieve controlled oversteer drifts under circuit conditions.

 

The new 2.3-litre EcoBoost engine for the all-new Focus RS shares its fundamental structure with the all-aluminium four-cylinder engine in the all-new Ford Mustang and is significantly upgraded for the Focus RS to deliver 10 per cent more power. The engine features a new lowinertia twin-scroll turbocharger with larger compressor, enhanced air intake design, and a largebore high performance exhaust system.

 

Maximum torque of 440Nm is delivered between 2,000 and 4,500 rpm, with 470Nm available for up to 15 seconds on transient overboost during hard acceleration.

Developed by a team of Ford Performance engineers in Europe and the US, the all-new Focus RS is the third generation of Focus RS cars, following models launched in 2002 and 2009.

 

The Ford Performance organisation serves as an innovation laboratory and test bed to create unique performance vehicles, parts, accessories and experiences for customers. This includes developing innovations and technologies in aerodynamics, light-weighting, electronics, powertrain performance and fuel efficiency that can be applied more broadly to Ford’s product portfolio.

 

The 30th car to wear the legendary RS badge, the Focus RS will be built in Saarlouis, Germany, and is one of 12 new performance vehicles Ford will bring to customers globally through 2020 as part of a new era of Ford performance. Ford expects delivery to European customers from early 2016.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mountune er vel blitt ganske kjent i USA etter lanseringen av Focus, så dem er vel raskt på banen nå med kit når RS er i butikken. Blir vel sikkert og se "400hk" tall ganske kjapt regner jeg med så da blir det jo en liten frekk bil for dem som bor i landene med normale bilpriser :) 

 

Litt synd at den ikke kommer som 3dørs.. Omtanken til feite amerikanere har vel vært siden starten på tegnebordet 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...