thedriver500 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Hei.Jeg tok motorvask på bilen etter en oljelekkasje, etter vask begynte den og fuske før den etter 20 min kjøring stoppet.det var da problemene begynte. den starter og går fint på tomgang men når man gir gass eller skal slippe clutchen dør den.hvis den står på tomgang og man gir full gass går den til ca 4000 RPM før den begynner å dø. hvis man da fortsetter og holde gassen dør den helt ut, mens hvis man slipper gassen går den tilbake til tomgang. Er det noen som har tips??? MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) Edited May 9, 2015 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Prøv å koble fra TPS (gasspjel sensoren) og se om det blir bedre. Har vært borti lignende feil når den var gåen Det slo meg at den kunne være full av vann eller defekt så har byttet den med en annen (ikke en ny) men det ble ikke noe serlig bedre Det slo meg at den kunne være full av vann eller defekt så har byttet den med en annen (ikke en ny) men det ble ikke noe serlig bedre Noen som vet hva slags motstander det skal være i den og hvilke poler man skal måle? MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Det slo meg at den kunne være full av vann eller defekt så har byttet den med en annen (ikke en ny) men det ble ikke noe serlig bedre Noen som vet hva slags motstander det skal være i den og hvilke poler man skal måle?Mye bra info om akkurat det her: http://www.bigturbo.co.uk/ 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Har du prøvd noe så enkelt som å sjekke fordeler og lokk for vann?Samme med kontakter i motorrommet, som du gjerne kan spraye med kontaktspray eller universalspray som f.eks wd40 2 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Har du prøvd noe så enkelt som å sjekke fordeler og lokk for vann?Samme med kontakter i motorrommet, som du gjerne kan spraye med kontaktspray eller universalspray som f.eks wd40Ja det var det første jeg gjorde. burde sikkert hatt med det i beskrivelsen over, men jeg har tatt av alle kontakter på dyser map tps phase sensor også videre blåst de tørre og byttet rotor og fordelerlokk MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Ja det var det første jeg gjorde. burde sikkert hatt med det i beskrivelsen over, men jeg har tatt av alle kontakter på dyser map tps phase sensor også videre blåst de tørre og byttet rotor og fordelerlokkdet var map sensor som var defekt MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Skulle akk skrive map, klarte å få samme feil selv etter motorvask. Oppførte seg helt likt som du skriver, tørke runde på mal så funka den heldigvis. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thedriver500 Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Skulle akk skrive map, klarte å få samme feil selv etter motorvask. Oppførte seg helt likt som du skriver, tørke runde på mal så funka den heldigvis.tørkerunde på MAL??? hva betyr det?begynte MAP sensor og virke igjen etter du tørket den? MVH kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Skulle vell stå map og ikke mal Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Og derfor er motorvask skumle greier, blir bare klunder og heft etterpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Det hjelper om man sprayer ned motorommet med 556 før vask,spesielt kontaktene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Har aldri hatt problem med motorvask på Cosworth. Bare å bruke trykkluft å blåse tørt med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now