Jump to content

motoren min har sluttet å virke etter motorvask


thedriver500

Recommended Posts

Hei.

Jeg tok motorvask på bilen etter en oljelekkasje, etter vask begynte den og fuske før den etter 20 min kjøring stoppet.

det var da problemene begynte. den starter og går fint på tomgang men når man gir gass eller skal slippe clutchen dør den.

hvis den står på tomgang og man gir full gass går den til ca 4000 RPM før den begynner å dø. hvis man da fortsetter og holde gassen dør den helt ut, mens hvis man slipper gassen går den tilbake til tomgang.

 

Er det noen som har tips???

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Prøv å koble fra TPS (gasspjel sensoren) og se om det blir bedre. Har vært borti lignende feil når den var gåen

Det slo meg at den kunne være full av vann eller defekt så har byttet den med en annen (ikke en ny) men det ble ikke noe serlig bedre :(

Det slo meg at den kunne være full av vann eller defekt så har byttet den med en annen (ikke en ny) men det ble ikke noe serlig bedre :(

Noen som vet hva slags motstander det skal være i den og hvilke poler man skal måle?

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd noe så enkelt som å sjekke fordeler og lokk for vann?

Samme med kontakter i motorrommet, som du gjerne kan spraye med kontaktspray eller universalspray som f.eks wd40

  • Like 2

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd noe så enkelt som å sjekke fordeler og lokk for vann?

Samme med kontakter i motorrommet, som du gjerne kan spraye med kontaktspray eller universalspray som f.eks wd40

Ja det var det første jeg gjorde. burde sikkert hatt med det i beskrivelsen over, men jeg har tatt av alle kontakter på dyser map tps phase sensor også videre blåst de tørre og byttet rotor og fordelerlokk

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det første jeg gjorde. burde sikkert hatt med det i beskrivelsen over, men jeg har tatt av alle kontakter på dyser map tps phase sensor også videre blåst de tørre og byttet rotor og fordelerlokk

det var map sensor som var defekt

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Skulle akk skrive map, klarte å få samme feil selv etter motorvask. Oppførte seg helt likt som du skriver, tørke runde på mal så funka den heldigvis.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Skulle akk skrive map, klarte å få samme feil selv etter motorvask. Oppførte seg helt likt som du skriver, tørke runde på mal så funka den heldigvis.

tørkerunde på MAL??? hva betyr det?

begynte MAP sensor og virke igjen etter du tørket den?

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...