Jump to content

G-Tech


Leo

Recommended Posts

Nå har jeg bestillt meg G-Tech Pro. (desverre ikke den nye med datalogging osv) Er det noen her som har erfaring med disse?

 

Når jeg har fått testa den grundig ut kan jeg sikkert låne den ut for en 50-lapp eller så... :)

 

Fåes i Norge her: http://photoblockershop.no/catalog/product...?products_id=42

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest jeroentje cos
Nå har jeg bestillt meg G-Tech Pro. (desverre ikke den nye med datalogging osv) Er det noen her som har erfaring med disse?

 

Når jeg har fått testa den grundig ut kan jeg sikkert låne den ut for en 50-lapp eller så... :)

 

Fåes i Norge her: http://photoblockershop.no/catalog/product...?products_id=42

 

A few people on a dutch ford forum www.fordworld.nl have bought one. And they are very happy about it. It is a nice and exact work tool.

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

Jeg har en G-Teck Pro, den med datalogging, funke suverent den allefal.Får nå nøyaktige tall på 0-100, effektkurve,nm ++ joda ett kjekt verktøy detta.

Link to comment
Share on other sites

Har du Pro Competition eller RR?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett til en vettug pris på qxl, men ebay er en fin ting... :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bestillt meg G-Tech Pro. (desverre ikke den nye med datalogging osv) Er det noen her som har erfaring med disse?

 

Når jeg har fått testa den grundig ut kan jeg sikkert låne den ut for en 50-lapp eller så... :)

 

Fåes i Norge her: http://photoblockershop.no/catalog/product...?products_id=42

 

Jeg har G-Tech Pro og er fornøyd. Fant bl.a. ut at det kan være over 30 hk forskjell på to forskjellige steg 1 chip til 4x4 med samme ladetrykk, og at en kan få lavere effekt med å sku opp ladetrykket. Lærerikt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

race-technology.com

 

norsk forhandler

ja, den er dyr....

 

Jeg har prøvd denne, og den funker MEGET bra..

Prøvde bla på en Honda Accord Type R, 212hk, og 0-100 på 7,6 sek iflg boka, fikk til 206hk, og 0-100 på 8,5sek, med hjulspinn ut fra ei busslomme..

Skal prøve på en M3 3.2 idag, og en M3 E30 med 3.6 seinere..

Denne har det meste man trenger, og er lett å bruke!

 

Pioneer

Denne var også sinnsykt fet!!

Har en PDF-fil med mere specs og bilder på jobben jeg kan legge ut!!

Edited by Ford4fun
Link to comment
Share on other sites

IST'en står for øyeblikket, men testa G-Tech'en i matboksen i går. Med kun ca vekt lagt inn ble hjuleffekten svimlende 51hk... :P

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Har besøk så jeg har ikke fått fiksa lekkasjen på servoen enda. Håper å få sett på saken i neste uke. Blir servoen bra skal det smelles på litt godbiter. Har komplett foringssett Polyrace, heavy duty fjærbeinsforinger, X-drilled/grooved skiver, Black Max og Mintex klosser, stålspunnede bremseslanger, heatwrapping og ny eksosmanifold liggende. Eneste jeg mangler nå er en hardere actuator, så om noen har en til meg, helst med braketten så rop ut...

 

Akkurat nå leker jeg litt med tanken på å selge IST'en til fordel for motorsykkel, men det er kun på tankestadiet enda. Skal i allefall en tur eller to på bane igjen først :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Den måler G-kreftene. G-krefter/akselerasjon/deselerasjon sett opp mot tid gir hastighet. (f.eks. m pr.sek i andre ganger tid er lik m pr.sek osv) Det er virkemåten, sluttresultat i hk, tid, avstand og G-krefter kommer ferdig ut i klartekst.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nå har jeg bestillt meg G-Tech Pro. (desverre ikke den nye med datalogging osv) Er det noen her som har erfaring med disse?

 

Når jeg har fått testa den grundig ut kan jeg sikkert låne den ut for en 50-lapp eller så... :)

 

Fåes i Norge her: http://photoblockershop.no/catalog/product...?products_id=42

Hei!

Jeg har en G-tech comp Pro og den ser ut til å virke fint. Det er veldig viktig å legge inn nøyaktig vekt på bilen da dette brukes som basis for beregningene av hk/moment (en av dem blir gal med feil vekt). Man er også avhengig av helt slett vei for å få stabile målinger.

Det er den nyere typen jeg har, kan koble den på pc og få opp moment og hk kurver osv.

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

En RR altså?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Stikk innom en av Statens vegvesens vektkontrollstasjoner langs veien. Comp, SS og RR har tre akselerometere, men Pro har kun en, så de er mer nøyaktige siden de kompanserer bedre for kreningen når vekten overføres over rompa ved akselerasjon.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

En RR altså?

Hei!

Den jeg har heter Competition PRO og er en utgått modell, se G-tech produkter (link). Den kan oppgraderes til RR-software slik at den blir lik i praksis. Så min virker altså likt med en RR.

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur med G-Tech'en på fredag. Målte en trimma 200SX til 140hk, denna saken skryter ikke på bilen noen hestekrefter i allefall...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur med G-Tech'en på fredag. Målte en trimma 200SX til 140hk, denna saken skryter ikke på bilen noen hestekrefter i allefall...

Husk at vekt og turtallskalibrering har alt og si for målingene.. Og at den måler effektiv effekt inkludert alle tap i drivverk, rullemotstand, luftmotstand etc.. Oppgitt effekt er gjerne målt uten noen av disse tapene ;)

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...