Jump to content

Bjørn Skogstad, Taunus 2.3S med turbo fra Martin, og Hundsbet i en Granada trekkbil. Året er 1983.


and

Recommended Posts

Ja hvor legger jeg denne? Er jo en gatebil denne Taunusen, men Skogstad er en rallycrosssjåfør. Og artikkelen oppsummerer bilsportkarrierern. Her er det mye pakket inn i en avisartikkel.

 

http://www.oblad.no/hva-gjor-de-na/historier/en-rallypioner-fra-kolbotn/s/2-2.2610-1.7550274

 

Så hva vil jeg med dette? Helt ærlig et håp om at noen sitter på info om den turbo Taunusen.

Forstår også at Granada var trekkbilen fremfor Transit :D  på den tiden.

Men 1983 er en stund siden så ta det som en feit Fordhistorie på en fredag du som kikket innom. For denne trådoverskriften kunne du ikke motså? :P Jeg fisker med stort garn etter en Taunus.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Går flere "historier" om den taunusen der....litt før min tid men....

Bla at den gikk så godt at når den sto stille i aks feltet på gamle Svartskog toppen ved gamle kioskene der så "tok" den bilene som kom i 80-90. når dem var oppe på siden.....det aks feltet er/var veldig kort :lol:  :lol:  :lol:

 

Hvor ble det av Camel 500,n ?

Den asserud har eller?

 

Her en eldre bekjent som husker den bilen der.....skal høre litt med han når jeg treffer han......

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Går flere "historier" om den taunusen der....litt før min tid men....

Her en eldre bekjent som husker den bilen der.....skal høre litt med han når jeg treffer han......

Hvor kult! Det sjette svarposten i tråden gir fangst!

Du ga fredagen en opptur. Dette vil jeg vite mer om. Sikkert alle de som har lest tråden også.

Du sitter på lokalkunnskapen også. Er nok gassa mye og hardt ute i Follo etter stengetid siden tidenes morgen. 

Hvor ble det av Camel 500,n ?

Den asserud har eller?

For prøve å svare deg så jeg ikke bare tar, men også gir litt tilbake.

 

Står litt om det her http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/29390-bjorn-skogstad-updated-october-2009-new-video/?p=279092

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...