Jump to content

Scorpio bilder


cthansen

Recommended Posts

Da er scorpioen ganske ribbet og så og si klar til høgging. Blir godt å bli kvitt den ja :P Noen som trenger noen deler før den hives?

 

tangs med 2liter gasser MÅ gå DÅRLIG :P

 

Har vært borti verre ja... MYE verre :P Men appropos tanks, tenk deg 240 med en lat b19 motor da? :P

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Da er scorpioen ganske ribbet og så og si klar til høgging. Blir godt å bli kvitt den ja :P Noen som trenger noen deler før den hives?

 

tangs med 2liter gasser MÅ gå DÅRLIG :P

 

Har vært borti verre ja... MYE verre :P Men appropos tanks, tenk deg 240 med en lat b19 motor da? :P

 

Scorpio ble levert med 1,8 liters OHC med forgasser oxo!!! :D

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

her er noen bilder..

tror dette er en av veldig få scorpio RS cosworth 94mod. her i landet..(da snakker jeg ORGINAL...)er ikke 195hk, men 207 eller 210...fabrikkmontert fangere,skjørt,dørpaneler og vinge..gått ca 40000 bare!!fartsperre på 240.. :D

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

kna: legg link t bildan din ! æ får dæm itj opp:(

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

her er noen bilder..

tror dette er en av veldig få scorpio RS cosworth 94mod. her i landet..(da snakker jeg ORGINAL...)er ikke 195hk, men 207 eller 210...fabrikkmontert fangere,skjørt,dørpaneler og vinge..gått ca 40000 bare!!fartsperre på 240.. :D

 

Peeeeeeeent :o Cosworth lenge leve :wub:

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

her er noen bilder..

tror dette er en av veldig få scorpio RS cosworth 94mod. her i landet..(da snakker jeg ORGINAL...)er ikke 195hk, men 207 eller 210...fabrikkmontert fangere,skjørt,dørpaneler og vinge..gått ca 40000 bare!!fartsperre på 240.. :D

 

BOA er BOA... kun 195hk?

BOB har 207hk.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Fet Scorpio det der!! :)

 

Men her er noen praktiske opplysninger:

 

BOA-motoren er nok chiptrimmet om den på rullende landevei er målt til 210 Hk. Ellers er det nok 195 som gjelder.

 

Så til dette med Scorpio RS Cosworth, denne bilen er aldri produsert. Scorpio med BOA (91-94) og BOB (95-98) motorer het kun Ford Scorpio (2,9) 24V. Levert enten i GLX eller GHIA utførelse. Scorpio ble aldri badget med Cosworth dekaler på karosseriet eller innvendig intatt på innsuget til motoren.

 

Bilen er derimot stylet med et orginalt RS-sett med frontstøtfanger, sideskjørt og hekkskjørt. Vesentlig forskjellig fra de tidligere RS-settene som ble levert til 85-91 modell. Selv om dette passer oxo til 92-94 modellene.

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Vesentlig forskjellig fra de tidligere RS-settene som ble levert til 85-91 modell. Selv om dette passer oxo til 92-94 modellene.

Mener du at dette RSsettet til 85-91 passer på 92-94?

ford_11.jpg

ford_10.jpg

 

Kan ikke skjønne annet enn at det kun vil bli kanalskjørtene som passer over. Om det finnes bilder av dette så legg det inn.

Link to comment
Share on other sites

Vesentlig forskjellig fra de tidligere RS-settene som ble levert til 85-91 modell. Selv om dette passer oxo til 92-94 modellene.

Mener du at dette RSsettet til 85-91 passer på 92-94?

 

 

Kan ikke skjønne annet enn at det kun vil bli kanalskjørtene som passer over. Om det finnes bilder av dette så legg det inn.

 

Den stylingen passer som snus på 92-94 mod.. ;)

 

Her er ett bilde... Du ser at det er 85-91 styling.. ;)

 

 

 

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Fet Scorpio det der!!  :)

 

Men her er noen praktiske opplysninger:

 

BOA-motoren er nok chiptrimmet om den på rullende landevei er målt til 210 Hk. Ellers er det nok 195 som gjelder.

 

Så til dette med Scorpio RS Cosworth, denne bilen er aldri produsert. Scorpio med BOA (91-94) og BOB (95-98) motorer het kun Ford Scorpio (2,9) 24V. Levert enten i GLX eller GHIA utførelse. Scorpio ble aldri badget med Cosworth dekaler på karosseriet eller innvendig intatt på innsuget til motoren.

 

Bilen er derimot stylet med et orginalt RS-sett med frontstøtfanger, sideskjørt og hekkskjørt. Vesentlig forskjellig fra de tidligere RS-settene som ble levert til 85-91 modell. Selv om dette passer oxo til 92-94 modellene.

 

Tror nok ikke stylingen var original på 92-94mod heller, men ekstrautstyr...

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

cthansen Har ikke bedre bilder av den RSkit Scorpioen da? Det så jo ikke så gæernt ut utfra det mørke bildet.

Link to comment
Share on other sites

Her er noen flere bilder.. ;) Vel.. de er litt mørke de andre av den røde også.. Den grå har da ikke hekkskjørtet. Syns stylinga passer veldig bra.

 

RED: OIOIOI, jeg glemte denne, penest av dem alle, synes jeg.. :) OG en til.. ;)

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Fet Scorpio det der!!  :)

 

Men her er noen praktiske opplysninger:

 

BOA-motoren er nok chiptrimmet om den på rullende landevei er målt til 210 Hk. Ellers er det nok 195 som gjelder.

 

Så til dette med Scorpio RS Cosworth, denne bilen er aldri produsert. Scorpio med BOA (91-94) og BOB (95-98) motorer het kun Ford Scorpio (2,9) 24V. Levert enten i GLX eller GHIA utførelse. Scorpio ble aldri badget med Cosworth dekaler på karosseriet eller innvendig intatt på innsuget til motoren.

 

Bilen er derimot stylet med et orginalt RS-sett med frontstøtfanger, sideskjørt og hekkskjørt. Vesentlig forskjellig fra de tidligere RS-settene som ble levert til 85-91 modell. Selv om dette passer oxo til 92-94 modellene.

 

Riktig riktig RSHansen. :)

Det var aldri Cosworth dekaler utenpå, men 24v bak under Scorpio merket.

Det var også en utgave som het Ghia Excecutive, men jeg tror ikke denne ble solgt i norge. Delebilen min var en sånn.

Personlig syns jeg RS-stylingen til 92-94 er stygg som juling, mye finere med det gamle settet, som også passer på 92-94. :) Men som sagt, smak og behag...

Syns heller ikke Scorpio er fin med originalvingen.

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg synes egentli styligna fra 92-94 er ganske så bra egntlig, men veldig spesiell!

 

Count: hvor blir det av bilder? :P

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

Riktig riktig RSHansen. :)

Det var aldri Cosworth dekaler utenpå, men 24v bak under Scorpio merket.

 

 

 

 

 

hmmmmmm <_<

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg synes egentli styligna fra 92-94 er ganske så bra egntlig, men veldig spesiell!

Er litt reservert på den 92-94stylingen selv, men her passa det fett i grått med store hjul.

Men det nytter ikke å rulle rundt på 14"-16"" eller billige 5eika alu, og orginal fjærer med den "smelta"fangern hekta på.

Link to comment
Share on other sites

her er noen bilder..

tror dette er en av veldig få scorpio RS cosworth 94mod. her i landet..(da snakker jeg ORGINAL...)er ikke 195hk, men 207 eller 210...fabrikkmontert fangere,skjørt,dørpaneler og vinge..gått ca 40000 bare!!fartsperre på 240.. :D

 

 

 

Kompis av mæ har også en helt orginal EKTE en

*993Ståle*

Besøk min nettside

Link to comment
Share on other sites

ska prøv å få tatt bilde av ein scorpio me cossie vinge i mårra :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...