Jump to content

Bytte bunnpannepakning (2.9 24v)


grandisjohn

Recommended Posts

Noen som har gjort dette selv, og greid å få det tett? Er ikke noe spor å legge pakningen i, og den er fire-delt, med kork på sidene og gummibøyer foran og bak under veivendene. Tips til pakningslim som kan brukes?

 

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

2,9 24V motor. Originalt er det en vulket pakning på bunnpanna.

Prøver litt med Permatex universalpakning på tube som "lim" til gummihalvmåner og korkpakninger.

Må få litt assistanse fra en som følger med under veivenden i framkant så går det nok fint å

smyge panna rett på uten at pakningene beveges.  

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Er vel som ohc vil jeg tro. Og da skal pakningen limes på begge sider med pakningsement. Da limer du fast pakningen i blokka, slik at den holder seg fast mens du trer på bunnpanna.

Korkpakningene skal vel tres inn i gummihalvmånene? Slik at korkpakningene må monteres først på blokken, med nok tetningsmasse mellom kork og gummi for å bli tett. Og viktig å ikke dra for hardt til! Dra i flere trinn og rett rekkefølge, så er det større sjangs for at det blir tett.

Er vel alu bunnpanne på den, så det er vel mindre sjangs for å dra i stykker pakning enn med blikkpanne.

  • Like 1

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Stødig alu.panne ja. Ikke ustabil blekkpanne som krever fire mann å få riktig balansert dradd til. 

Tok motet fatt og satte på plass. Kork-endeflikene traff fint i lommen på gummihalvmånene.

La i tillegg litt tubepakning i/rundt gummi/kork-overgangene rett før montering.

 

Så den sammenhengende gummipakningen som finnes på Ebay litt for seint. Vurderte å gi opp,

og heller kjøpe den, men....

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...