Jump to content

Trenger hjelp ang. kjøp av demper/fjærer til 4x4


KennethJohnsen

Recommended Posts

Noen her som har anbefaling av dempere og senke fjærer til 4x4 1991 sedan?

Har sett på Bilstein B6, da B8 ikke ser ut til å være mulig å få tak i lenger til Cosworth.

 

Er ikke ute etter å ha bilen så lav som mulig, men å få den litt nærmere bakken bak, og selvfølgelig stiv i fjæringen.

 

Vil f.eks Bilstein B6 i kombinasjon med Eibach funke fint?

Link to comment
Share on other sites

nei, ikke godkjenning på de, men! en får ikke kjøpt orginalfjærer lengre og disse er vel 10mm forran og 15mm bak lavere enn orginalt.

så jeg er ganske så sikker på at det skal gå greit igjennom.

 

Hvis de kun skal ha orginale deler så må jo alle kaste cosworthene sine snart...

Link to comment
Share on other sites

I fohold til de org gamle segne fjørene jeg har på nå, så tror jeg ikke det blir store forskjellen i høyde. Disse fjørene ble laget på spec av Ahmed, der det var mye erfaring og teknisk innsikt som stod bak det utvalgte spec

Link to comment
Share on other sites

Eibach og H&R er vel tuv godkjent.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Bilstein B6 fungerer veldig bra med orginale fjærer også, om dine orginale er litt sigene men du er fornøyd med høyden på bilen med de. Blir du nok fornøyd med å montere b6 å beholde orginal fjærene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Bilstein B6 med ahmed fjærer på min 2wd sedan og jeg må si bilen ble god å kjøre etter jeg monterte dette, kontra Gaz coilovers jeg hadde før. Stiv samtidig som den takler ujevt underlag bra. Sedanen takler dårlig å bli senka for mye, spesielt 4x4 da vinkelen på drivakselen foran blir helt feil og blir for "kort" (kan hoppe ut av diffen og ødelegge).

Edited by Bjørn_H
  • Like 1

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Bilstein B6 med ahmed fjærer på min 2wd sedan og jeg må si bilen ble god å kjøre etter jeg monterte dette, kontra Gaz coilovers jeg hadde før. Stiv samtidig som den takler ujevt underlag bra. Sedanen takler dårlig å bli senka for mye, spesielt 4x4 da vinkelen på drivakselen foran blir helt feil og blir for "kort" (kan hoppe ut av diffen og ødelegge).

 

Du kunne ikke slengt ut et bilde av bilen så man ser høyden ? :) Den blir vel senket 25mm med ahmed fjærer? 

Link to comment
Share on other sites

Du kunne ikke slengt ut et bilde av bilen så man ser høyden ? :) Den blir vel senket 25mm med ahmed fjærer?

 

Skulle gjerne gjort det, men får ikke til å legge ut bilder for tiden. Har ikke funne en erstatter for photobucket enda. ImageShack fikk jeg ikke til.

 

Nå har ikke jeg tenkt til å ha allverdens senk på bilen, men dette med drivaksler foran er en kjent sak. Derfor fikk jeg just tilsendt 2stk forlenget driv aksler.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne ikke slengt ut et bilde av bilen så man ser høyden ? :) Den blir vel senket 25mm med ahmed fjærer? 

Ahmed fjærene senker 10mm så den blir tilnærmet orginal høyde. Skal se om jeg får lagt ut bilde :)

Litt vanskelig å se høyden da dekket blir litt borte, men den er ca som orginalt.

IMG_1297%202_zpscrpobgu1.jpg

  • Like 2

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NldNKG.jpg

 

Er side bilde av hvordan min var før jeg plukket den i biter. 

Fant også ut at jeg mest sannsynlig har hatt org. demper og fjærer på bilen. (fant ingen merking på demper, men fjærene var stemplet med Ford)

Skulle montere sammen igjen de som stod på bilen, dyttet ned stanga i demperen, den måtte trekkes opp igjen.

forklarer hvorfor den var så lav foran, og pinnestiv.

Edited by KennethJohnsen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er desverre blitt sånn. Men det positive er at du slipper reklame som popper opp :)

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...