Jump to content

Recommended Posts

Posted
On 8/20/2025 at 4:32 PM, grcossie said:

Da koplet du vell til på kontakten etter modul, den som går rett på vifte motor

Hvor kan jeg koble til 12v batteri for å teste viftemodul? Må jeg bruke bilens 12v batteri eller et jeg har liggende?

Posted
14 timer siden, skrev kje:

Hvor kan jeg koble til 12v batteri for å teste viftemodul? Må jeg bruke bilens 12v batteri eller et jeg har liggende?

Det er det samme, men du må og ha signalet fra den tynne kikka kedningen, for å få den til å virke

Posted
On 4/16/2026 at 4:30 PM, grcossie said:

Det er det samme, men du må og ha signalet fra den tynne kikka kedningen, for å få den til å virke

Ja, den lilla ledningen sjekket jeg for lenge siden. 

Er det vanskelig å komme til innedelen (evapuator) og sjekke for lekkasje? Hvor ligger den?

Posted
23 timer siden, skrev kje:

Ja, den lilla ledningen sjekket jeg for lenge siden. 

Er det vanskelig å komme til innedelen (evapuator) og sjekke for lekkasje? Hvor ligger den?

Den ligger i varmeapp huset. Visst du tar ut gasspedal og luka for pollenfilter, så ser du i den inne  der. Bruker du et lite speil eller inspeksjonskamera, så skal du kunne se visst det er sporstoff i systemet. Da er det fluoriserende farge der det evt lekker

• Like 1
Posted
5 hours ago, grcossie said:

Den ligger i varmeapp huset. Visst du tar ut gasspedal og luka for pollenfilter, så ser du i den inne  der. Bruker du et lite speil eller inspeksjonskamera, så skal du kunne se visst det er sporstoff i systemet. Da er det fluoriserende farge der det evt lekker

Må jeg demontere gasspedal? Er ikke luka for pollenfilteret bak hanskerommet?

Posted
2 timer siden, skrev kje:

Må jeg demontere gasspedal? Er ikke luka for pollenfilteret bak hanskerommet?

På den er den vell inn ved gasspedal, nhyere Mondeo har den bak hanskerom