Jump to content

Sierra 2.0 ohc går på 3 sylindre på tomgang


vebkar

Recommended Posts

Har montert kvasskam og dobble 45 gassere. Går helt fint på alle syl over 3000 omdreininger.

 

Har gjort dette:

 

-nye plugger/ledninger/rotor

-ny fordeler/lokk

-prøvd anna coil

-prøvd ei anna hjerne

-sjekka etter vacuumlekk

-rensket gassere og alle dyser

 

Ingen reaksjon når jeg napper pluggledning på syl 4. Noen gode tips før jeg gir opp driten?

 

 

 

Sent fra min SM-A202F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva feilen din er men du kan jo prøve følgende: Bruk en pluggtester for å sjekke om det er gnist https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/elektroniske-testinstrumenter/tenningsprover-2000017037

Er det gnist, forgasserfeil? Er det ikke gnist så må man nesten dobbeltsjekke komponent for komponent og kryssbytte deler. Å sjekke for overslag i et mørkt rom går også om du mistenker at det kan være feilen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Høres merkelig ut. Bare kaster ut noen tanker jeg:  Og den kommer på alle 4 etter ca  3000rpm? Siden du har gnist på pluggen, uten av sylinder 4 er med opp til 3000rpm, og forgasserbytte ikke endrer noe til eller fra så er det fristende å tenke ventilmekanisme men da burde du ha sett det på kompen? Har du sjekket at kam/vippearmer er i orden? Bare for å utelukke det også.

Hva med bensintilførselen. Sikker på at T-koblinger/tilkoblinger er åpne til begge forgassere? Mekanisk pumpe, gir den nok trykk på lavt turtall? Kan også måle/synkronmåle fløde på hver venturi/port for å se om gasserne trekker like mye luft.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nöyaktig hvilke forgassere er det du har og hvordan har du bestykket dem? 

Alle godtar at etter at de har montert ett datasprut, da må dette justeres til å gi motoren det motoren foretrekker av bensinmengde og tenning under alle driftstilstander. 

Man ser dessverre ikke det samme blandt dem som kjöper forgassere. Det kjöpes forgassere, man skrur dem på, starter opp og håper på det beste. Håp er kraftige saker, men det gir ikke motoren det den trenger for å kunne klare å levere det potensialet den har. 

Ellers kan du spraye startgass eller bensin inn i trakten til den sylinderen som ikke går for å se om den våkner. Gjör den det så skru du CO skruen utover til problemet er löst. Forutsetter da at det er tatt en kompresjonstest som viser jevne sylindre og at kammen ikke er defekt. :) 

 

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...