Jump to content

GATEBIL


Guest viko

Recommended Posts

Guest viko

Kan noen fortelle meg korfor treffene på våler, rudskogen og nå kristiansad heter "gatebil"??

 

For veldig mangen av dei bilene som skjører der er jo IKKJE gatebil´er, dei har ikkje skilter og er dermed IKKJE gatebil´er etter min mening..!

 

Gatebil etter det eg har forstått en bil som kan bruker kver dag både på bane og vei og er godkjent av biltilsynet og forsikret som en helt vanleg bil som stort sett alle bruker kver dag på jobb f.eks.

Audi S1 gul/kvit = ingen skilter = INGEN gatebil

Lilla M5 = ingen skilter = INGEN gatebil

Gul S2 = ingen skilter = INGEN gatebil

Kvit "RS500" = ingen skilter = INGEN gatebil

og mangen fler.....

 

Synst dette er gale eg men sån er det vel blitt, standeren er vist vekke,

det virker som "alle" kan "lage" seg en bil med masse hester for så å kjøre på bane, det er jo greit nok det, men IKKJE kal det gatebil da, for det blir jjo HELT feil..

 

Noen som har noe og si til dette.???

Tar gjerne i mot kommentarer.

Drittslenging og useriøse snakk og kommentarer kan dere holde for dere selv....

:angry: :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Tracid

Er egentlig enig med deg der i utgangspunktet! Veldig mye biler på Gatebil treffene som ikke er "gatebiler". Men de bilene du nevner her, og det gjelder mange andre biler på disse treffene også, vil i praksis være umulig å få skilter på. I hvertfall forsikring til en sum det går ann å leve med, hvis du ikke heter Røkke da :P Ring forsikringselskapet ditt å si at du vil ha forsikret en Sierra med 750HK, så hadde ikke du hatt skilter på showbilen din du heller. Hvis man ikke gjør som Hafsengen da, og justerer ned ladetrykket hver gang han skal på veien.

Link to comment
Share on other sites

hehe tror ikke han skrudde nede trøkket jeg..

men joa det er en del biler som ikke har skilter.. men der er jo de bila vi liker og som vi syns er virkelig rått å se på å da.. slik som klypen..er jo en sierra i versting klassa..

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på gatebil første gang i 2002 og synes det har blitt mindre og mindre gatebiler der. Ideologien var jo å lage et treff for alle som hadde bilinteresse, gi de en plass der de kunne rase fra seg i trygge omgivelser og vise frem hjemmemekket sitt. Det er det jo i og for seg fremdeles, men det har blitt veldig mange showbiler der i tilleg og det er disse som blir profilert og vist på gatebilvideoen. Dette har vert diskutert før.

Desverre er det lite å gjøre med gatebil, det har blitt fjortisfylla.com. Men en god ting er det jo, bilinteressen har blitt mer stueren og flere og flere bilklubber leier baner rundt om og det er lettere å få sett og kjørt bil.

Gatebil har beveget seg vekk fra det som det stod for og blitt en pengemaskin, helt greit det. Jeg synes fremdeles det er verdt turen over fjellet for å se på hva folk gjør med bilene sine de står jo nede på gocartbanen, men er jo enig at selve navnet gjerne ikke passer lenger.

Skal over der til helgen :)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

Link to comment
Share on other sites

Denne logon sier vel egentlig alt. Undergrunnmiljøet er blitt en kommers vare enten man vil eller ikke.

Festival_sml.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0is

jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager... hva er det som er å galt med gatebil? nå har jeg kjørt over 100 mil i mange år for å få med meg gatebil treffene på rudskogen, og må bare si en ting at dette siste er et av, om ikke det beste, både på organisering og kvalitet. masse råe og forskjellige biler, masse rå kjøring, fint vær, kunne jo ikke vært bedre. Og på kvelden da banen er stengt kan de som vil (merk de som vil) være med på partyet som er arrangert UTENFOR portene til banen og laaangt fra biler .. at gatebil er blitt fjortisfylla.com er jo bare tøv.. her har de jo faktisk forbedret deg veldig ved å mesteparten av fyll som garantert oppstår ved store arrangenemt, utenfor baneområde og biler. noe fyll var det jo, men helt ok for meg.

og å henge seg opp i navnet er jo egentlig ikke noe vits i... gatebil har blitt det det har blirr og kommer alltid til å være det.

mange av de bilene som blir ramset opp som ikke registrerte for gate, er faktisk registrert for gatekjøring... og hvorfor klage på at disse bilene er på treffene? det er jo absolutt disse vi vil se, og disse som virkelig lager show og satser alt de eier og har for vår underholdning.

 

nei, for meg var dette et topp treff.. noe småplukk er det selvfølgelig, men det blir aldri perfekt...

Link to comment
Share on other sites

Enten er man der eller så lar man være. Sutre gjør jeg ikke :)

Det følger så mye dill med på kjøpet nå at det er lite motiverende å stå sild i tønne for 4"japsepotter og 1.6L VAGplasten. Har kjøpt Gatebilbladet nå måtte jo sjekkes ut, og det var litt bortkastet. Leser selv PF, CF, FF og Carburetti. Men leser du Revs, Redline og Maxpower m.m er det jo klart det rette stedet å være.

Ingen er like, og bra er det egentlig.

 

Her er en GatebilFESTIVALrapport Full gass for glohet fest

Link to comment
Share on other sites

synes egentlig at det er greit at de racing team folka kommer og kjører på banen,for de lager jo en del liv..men synes ikke de skal delta i konkuransene til gatebil da hvis de ikke er godkjent til og kjøre på vei og har skilter..synes det blir litt feil..synes egentlig at den mercedesen eller omegaen godt kunne vunnet i breisladd konkuransen framfor de andre.samme gjelder det drag race greiene..sikkert helt topp hvis de hadde kjørt de bilene med skilter som folk bruker til værdags :)

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

syns vel egentlig treffet var ganske bra arrangert i forhold til antall tilskuere....

 

snakka litt med en funksjonær på lørdagen, han sa det var cirka 10k på hver av campene og 5k ved banen....så man ser jo hvor intressen er hen...

 

7 stk ble satt i fyllearresten på lørdan/søndag...

 

personlig så syns jeg batebil-konseptet har sklidd helt ut...bilkjøringa er jo 30% av hele arrangemanget....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

hm.. har vært på treffane innimellom jeg, synes at konseptet blir bedre men helt klart at det kan være litt kjipt og se biler og utstyr en bare kan drømme om selv i bruk.

 

Men ideskapene.

 

Kansje derfor de har laget seriene Gatebil Racing og Street extreme

I alle fall var dette til forslag og lage disse gatebil racing er jo igang men så ikke street extreme, men kan hende at dette ikke skjer før til neste år.

 

Meningen var at man skulle få la de som ikke var helt verst og fersk få prøve seg sammen med likesinnede og "verstingene" ble plassert i egen klasse..

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

 

 

100% sikker på dette.?

Eg er ikkje. <_< <_<

Link to comment
Share on other sites

Enten er man der eller så lar man være. Sutre gjør jeg ikke :)

Det følger så mye dill med på kjøpet nå at det er lite motiverende å stå sild i tønne for 4"japsepotter og 1.6L VAGplasten. Har kjøpt Gatebilbladet nå måtte jo sjekkes ut, og det var litt bortkastet. Leser selv PF, CF, FF og Carburetti. Men leser du Revs, Redline og Maxpower m.m er det jo klart det rette stedet å være.

Ingen er like, og bra er det egentlig.

 

Her er en GatebilFESTIVALrapport Full gass for glohet fest

 

 

Dette , og "manglene gatebiler" (ureg, uten skilt og ikke gategodkjent) Er 2 av grunnene mine.

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

feil..RS500 til Rolf Klypen er IKKE godkjent for vei... Men det går en annen RS500 (ombygd) som har skilter... Om M5`n til VS er reg for vei er jeg ikke sikker på..

 

Ellers er det vel snart bare Hafsengen som har skilter tror jeg!

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

feil..RS500 til Rolf Klypen er IKKE godkjent for vei... Men det går en annen RS500 (ombygd) som har skilter... Om M5`n til VS er reg for vei er jeg ikke sikker på..

 

Ellers er det vel snart bare Hafsengen som har skilter tror jeg!

 

Nei vel, men den er nå registrert, har ikke tekt til å legge ut reg nr her, men de som har sett det, har sikkert lakt merke til det noe uvanlige reg nr.....

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

feil..RS500 til Rolf Klypen er IKKE godkjent for vei... Men det går en annen RS500 (ombygd) som har skilter... Om M5`n til VS er reg for vei er jeg ikke sikker på..

 

Ellers er det vel snart bare Hafsengen som har skilter tror jeg!

 

Nei vel, men den er nå registrert, har ikke tekt til å legge ut reg nr her, men de som har sett det, har sikkert lakt merke til det noe uvanlige reg nr.....

 

ka bil? klypen?

 

Det er bare eit skilt alle kunne lagd

Link to comment
Share on other sites

Den hvite rs500 er reg og godkjent for vei

Den lilla m5 til VS er også reg for vei

De andre du nevner vet jeg ikke, men de fleste bilene er faktisk registrert, men av naturlige grunner, så har de ikke skilt på når de er på rudskogen

feil..RS500 til Rolf Klypen er IKKE godkjent for vei... Men det går en annen RS500 (ombygd) som har skilter... Om M5`n til VS er reg for vei er jeg ikke sikker på..

 

Ellers er det vel snart bare Hafsengen som har skilter tror jeg!

 

Nei vel, men den er nå registrert, har ikke tekt til å legge ut reg nr her, men de som har sett det, har sikkert lakt merke til det noe uvanlige reg nr.....

Ett lite søk på det "skiltet" han kjører med så fikk jeg dette resultatet:

 

Ukjent kjennemerke, finnes ikke i kjøretøysregisteret.

Link to comment
Share on other sites

Guest dj_maz

bruk hodet :) reis på skikkelige treff istede feks ford treffet og cosworth treffet :) sikkert mange andre også. så kan de ha den gatebil greiene for seg selv

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...