Jump to content

0lsen

Gjest
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About 0lsen

  • Rank
    Trehjulssykkel

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordland
  • Medlemskort
    Kun digitalt
  1. Alt av lyder jeg snakket om kulminerte i tett dpf og at innmaten i denne løsnet og blokkerte den. Fjerna innmaten og programmerte både egr og dpf for å ikke bli plaga mer, og resultatet er helt ny bil med rundt 145hk.
  2. Det mest tekniske jeg har gjort på bilen er å gjøre oljeskift/filter og bytta innsugsfilter, så jeg spør dumt: Med toppdekselet, mener du da "beautycoveret" over motoren? Har jo vært under der, og ser at det har svetta en del olje som legger seg i foringen på undersiden av dekselet. Har nå også kommet et par rare lyder ved kald motor, svak "klunk eller rasslelyd" ved tomgang og racerbil-lyd (sliter med å droppe rpm) ved gasspådrag over 3000rpm... Er redd for turboen jeg. Er i tillegg ekstremt hypokonder når det kommer til motor i denne...
  3. Har hatt bilen i 6 uker, og lagt merke til at nivået på kjølevæska har gått fra litt over minimum til 1cm under på denne tiden. Ser ingen lekkasjer eller dammer under bilen, og det skal sies at bilen har stått en mnd mens vi var på ferie. La merke til at nivået hadde sunket når vi kom hjem igjen. Største redselen er jo at væska har gått inn gjennom toppakkning, men bilen har "bare" gått 168,000... skal etterfylle med longlife nå etter jobb, og holde et godt øye med nivået framover. Bilen går som ei kule, og bikker aldri over 90 grader på nåla. Noen andre som har opplevd samme med årsmodellen?
×
×
  • Create New...