Truckdriver, den 15 April 2012 - 06:29 PM, sa:
Om nødvendig så kan du måle tps signalet helt inn på prosessoren. Du skal også finne igjen signalet på ene siden av c8 og c9, og AD3-1 inngangen på cpu. Tilsvarende pin 26 på cpu sokkel/ms2 datterkort.
Jeg klarte engang å kortslutte en av ADC inngangene på selve prosessoren, så det er faktisk mulig det også, selv om det ikke er det mest sansynlige.
Ikke alle av 1-19 er jord nei.
1 og 2 er jord, der 2 vanligvis brukes til jording av trigger. Vidre skal 7-19 være jord. 3-6 er spr inn/utgangene.
Alle disse jordpungtene deler felles jordplan på printkortet, og er derfor i kontakt med hverandre. I prinsippet er det akkurat det samme hvilken av jordledningene du bruker til referansejord. Det viktigste er at du har ei dedikert referanse jordledning.
Jeg vil også anbefale at du ordner jordingen på en orntlig måte først som sist. Får du noe tull i jordingen så kan dette lage problemer med symptomer som kan være vanskelig å tolke.
Alle jordledningene loddes i en felles kabelsko som festes i motoren er regnet som en bra måte å gjøre det på, der ei av jordledningene brukes som referansejord til sensorer uten at den er knyttet direkte til jordpunktet på motor.
Det er nok ikke uten grunn at cosworth har jordingen av IAW Weber-Marelli motorstyringa rett i plenum
Takker for den nye koden! Lastet den inn, og tps funket, iallefall en stund
Edit: tps funker etter at kode er lastet inn på ny, men så fort eg slå av og på ms, så vil den ikkje vise endringer i TS.
Dette innlegget har blitt redigert av jakob: 15 April 2012 - 09:55 PM

Logg inn
Registrer
Hjelp

Multisiter