Jump to content

Bremsing hos autoconsult


Guest jornhan

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Guest jornhan

Du er **** ikke god.. :D

 

He he,må jo ta i litt når jeg først skal ha 500 hk :D.

 

Da har jeg vært å sett på grom motoren jeg skal ha.Blir enten 2wd max portet topp,hydraliske løftere,dobble ventilfjører,type STOORT innsug,grenrør,justerbare kammdrev,RS200 evolution kammer eller en 2wd værsting topp med allt.Har to valg av bunndel.type 1:200 blokk,h profil råder,smidde stempler(tror det var rundt 6,2 i komp,men det kommer ann på hvilken topp jeg velger,men han kjørte 2,2 bar på denne bunndelen med en F1 turbo som flower 800 hk)3 pucka sinter clutch,veiv+svinghjul+clutch+trykkplate er avbalansert og ett nos kitt på 150 hk følger med,men uten selve flasken.Type 2.200 blokk med nicasil foringer,je stempler,h profil råder,høytrykks oljepumpe på begge blokkene+++++++.Skal snakke litt mer med han utover i uken så vi blir enige om pris på hvilke deler jeg velger.Virker som om det kan bli en morsom sommer neste sesong :D.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
høres gromt ut:) hvor er det du sakl kjøpre denne motoren??jenspees??

 

Jeg kjøper motoren til Joel Olsen(kan kaller seg ZzzZzz på www.be-4-you.com forumet),men jenspeed har portet begge toppene og byggd den ene motoren etter som jeg skjønte.Tror dette kan bli ganske så bra til våren da jeg skal montere motoren,men det er jo en del klargjøring som skal gjøres på den i vinter så det bare er å ta ut gammle motoren og sette inn den nye.Tviler sterkt på att jeg kommer til å kjøre 2,2 bar på den siden jeg vil att motoren skal holde så hvis jeg når målet mitt med 500+ hk så er jeg fornøyd.Må vel koste på meg en 7,5" diff og en tremec kasse også hvis dette skal holde :D.Hvordan ligger det ann med motoren din?blir jo rimlig gromt det også.Du får mase litt på jens for han har jo så lite å gjøre for tiden :D.

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

så det e den motoren som sto i granadaen??er grom den.

joda det går bere bar med min motor ,er lei av å mase på jens,han har vel nok å gjøre...siste nytt om motoren er at blokka er frostsprengt ,dette merka jens forje mandag,litt seint syns jeg da han har hatt motoren siden februar,menmen ........får nu vel den en dag å da blir jeg gla....

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
så det e den motoren som sto i granadaen??er grom den.

joda det går bere bar med min motor ,er lei av å mase på jens,han har vel nok å gjøre...siste nytt om motoren er at blokka er frostsprengt ,dette merka jens forje mandag,litt seint syns jeg da han har hatt motoren siden februar,menmen ........får nu vel den en dag å da blir jeg gla....

 

Ja det er den motoren som stod i granadaen.Jeg hørte nylig att det var oppdaget sprekk i blokka di ja,men hva kan gjøres med det da?går sikkert ann å sveise tenker jeg,men kjipt uansett.Allt i allt så var det rimlig greit att han fant sprekken FØR motoren hadde blitt montert i bilen for da tror jeg du hadde vært en smule forbannet :D.Hvor mye håper du å få ut av motoren som jens bygger nå?evt hvilken diff skal du bruke(holder vel kanskje med en 7,5" fra vingebil),skal du bruke orginal girkasse eller skal du bytte den ut?evt med hvilken kasse?mye spørsmål men.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal prøve meg som spåmann så tror jeg nok du vil oppdage følgende dersom du har understell og dekk som gir godt nok grep.

 

1. 500 korrigerte hk med en skikkelig dreiemomentkurve er overflod av krefter.

2. 7,5 " diffen alt annet enn sterk nok.

3. T5 kassen er bedre enn ovennevnte men ikke sterk nok den heller.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig sagt pelle væck.

 

 

C worth har jens brukt 9 mnd på å finne ut at det var sprekk i motorn din ?

 

Solgt tre quaife 7.5 " i det siste, og alle har vel vraka to-tre differ før dem kjøper quaife. så det billigste er å kjøpe det med engang :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
Fornuftig sagt pelle væck.

 

 

C worth har jens brukt 9 mnd på å finne ut at det var sprekk i motorn din ?

 

Solgt tre quaife 7.5 " i det siste, og alle har vel vraka to-tre differ før dem kjøper quaife. så det billigste er å kjøpe det med engang :)

 

Ok så det lønner seg å gå for quaife,men hvor mye ligger disse på Syvers?

 

 

Hvis jeg skal prøve meg som spåmann så tror jeg nok du vil oppdage følgende dersom du har understell og dekk som gir godt nok grep.

 

1. 500 korrigerte hk med en skikkelig dreiemomentkurve er overflod av krefter.

2. 7,5 " diffen alt annet enn sterk nok.

3. T5 kassen er bedre enn ovennevnte men ikke sterk nok den heller.

 

500 riktige hk fungerer sikkert bra nok for meg ja :D,men hvilken kasse anbefaler du?tremec eller noe i den duren?tremec kassene er vel ikke ferdig tilpasset 200 blokk etter som jeg har skjønt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal prøve meg som spåmann så tror jeg nok du vil oppdage følgende dersom du har understell og dekk som gir godt nok grep.

 

1. 500 korrigerte hk med en skikkelig dreiemomentkurve er overflod av krefter.

2. 7,5 " diffen alt annet enn sterk nok.

3. T5 kassen er bedre enn ovennevnte men ikke sterk nok den heller.

 

punkt 1.. hvorfor snakker i om 500 hk når det er momentet der er interessant.

 

punkt 2 pelle... det kommer jo da meget an på dækkene. hvis det er billige dæk der ikke bider men kun ryger så er 7,5"diffen vel fin nok.. men snakker vi slicks.

 

og lige et andet spørgsmål.. der bliver skrevet 6,2-1 i komp... det er meget lavt... hvad er begrundelsen for at køre med sådan en lav komp.. det er jo så godt som ikke noget.. og edt vil jo også koste en del på moment siden.. eller er det for at lave en moment begrænset motor.eller er det fordi at du er bange for tændingsbanken. hvilket så lyder som et problem med styringen..

Link to comment
Share on other sites

trimmer du en cosworth såpass, er det tull å spare 10 000 kr på en sikklig diff, er ikke bare at den holder bedre men du får jo bedre kjøregenskaper også. ikke noe som er så kjett å spinne på ett hjul, kommer du i en sving og skal legge ut bilen så spinner den på et hjul, hva skjer da ? hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

så det e den motoren som sto i granadaen??er grom den.

joda det går bere bar med min motor ,er lei av å mase på jens,han har vel nok å gjøre...siste nytt om motoren er at blokka er frostsprengt ,dette merka jens forje mandag,litt seint syns jeg da han har hatt motoren siden februar,menmen ........får nu vel den en dag å da blir jeg gla....

 

Ja det er den motoren som stod i granadaen.Jeg hørte nylig att det var oppdaget sprekk i blokka di ja,men hva kan gjøres med det da?går sikkert ann å sveise tenker jeg,men kjipt uansett.Allt i allt så var det rimlig greit att han fant sprekken FØR motoren hadde blitt montert i bilen for da tror jeg du hadde vært en smule forbannet :D.Hvor mye håper du å få ut av motoren som jens bygger nå?evt hvilken diff skal du bruke(holder vel kanskje med en 7,5" fra vingebil),skal du bruke orginal girkasse eller skal du bytte den ut?evt med hvilken kasse?mye spørsmål men.

 

joda va fint at han fan sprekken før motoeren ble montert,vet ikke hvorfor den ikke ble funnet før nå men er rimelig gla før den er blitt funnet..

Fikk meg ei ny 200blokk av han jeg kjøpte motoren av (jann hanning) å det er jeg meget gla før,har kjøpte motoren å jan hanning leverte den rett til jens for meg ,så etter sprekken ble merket så tok jann henning på seg ansvaret å finn ny av han. :)

når det gjeller garkass å diff så blir det tremec å quafe..kun det beste er godt nokk.. men blir nokk å bynne med orginal t5kasse å orginal diff ,men det blir nokk byttet ganske fort ut.

men nå skal ikke jeg ødelegge tråden din jornhan... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

så det e den motoren som sto i granadaen??er grom den.

joda det går bere bar med min motor ,er lei av å mase på jens,han har vel nok å gjøre...siste nytt om motoren er at blokka er frostsprengt ,dette merka jens forje mandag,litt seint syns jeg da han har hatt motoren siden februar,menmen ........får nu vel den en dag å da blir jeg gla....

 

Ja det er den motoren som stod i granadaen.Jeg hørte nylig att det var oppdaget sprekk i blokka di ja,men hva kan gjøres med det da?går sikkert ann å sveise tenker jeg,men kjipt uansett.Allt i allt så var det rimlig greit att han fant sprekken FØR motoren hadde blitt montert i bilen for da tror jeg du hadde vært en smule forbannet :D.Hvor mye håper du å få ut av motoren som jens bygger nå?evt hvilken diff skal du bruke(holder vel kanskje med en 7,5" fra vingebil),skal du bruke orginal girkasse eller skal du bytte den ut?evt med hvilken kasse?mye spørsmål men.

 

joda va fint at han fan sprekken før motoeren ble montert,vet ikke hvorfor den ikke ble funnet før nå men er rimelig gla før den er blitt funnet..

Fikk meg ei ny 200blokk av han jeg kjøpte motoren av (jann hanning) å det er jeg meget gla før,har kjøpte motoren å jan hanning leverte den rett til jens for meg ,så etter sprekken ble merket så tok jann henning på seg ansvaret å finn ny av han. :)

når det gjeller garkass å diff så blir det tremec å quafe..kun det beste er godt nokk.. men blir nokk å bynne med orginal t5kasse å orginal diff ,men det blir nokk byttet ganske fort ut.

men nå skal ikke jeg ødelegge tråden din jornhan... :)

 

He he du ødlegger ikke tråden min,synes det er litt artig å vite hva andre bruker av kasser og diff.Kommer vel til å handle quafe diff med en gang jeg har fått inn motoren eller før :D.Godt att allt ordnet seg med blokka.Du får ha lykke til med byggingen videre.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

Da har det endelig blitt motor og topp på meg :D.Det jeg kommer til å kjøre med til sommeren er som følger:Blokk:Boret 200 blokk med hprofil råder og wiseco lavcomp stempler samt høytrykk oljepumpe,blokka er også vektjustert fra reimhjul til svinghjul.Topp:Portet 4x4 topp med dobble ventilfjører,justerbare kamdrev,grenrør,type STOORT innsug med 150 hk nos dyser med slanger,valgfrie kammer(nos er klar til bruk,det er montert men mangler selve flaska).Toppen er nyoverhalt med portet innsug og "utblås",bunndel blir også overhalt.Kjøpte også en ren 200 blokk med nicasil foringer og gjenomgående arp bolter som jeg skal bruke ved evt høyere effektutak.Blokka og toppen jeg skal kjøre med i sommer er bremset 650 hk i motor så dette blir nok bra vil jeg tro.Turboen jeg nettopp kjøpte fra schanke får holde ut neste sommer så får jeg se hvor fornøyd jeg blir med det oppsettet :D.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

He he,må trø til litt når jeg først skal ha litt pulver.Motoren må jo en tur i benk siden dette må mappes opp mot turboen jeg har og div så det er godt å ha litt tid på seg før sommeren kommer :D.Lurer litt på hvilke tall jeg kommer opp i siden turboen ikke klarer noe særlig mer enn 600 hk,men er mer spent på momentet.Noen som har noen ærlige tall dere tror jeg ender opp med?

Link to comment
Share on other sites

He he,må trø til litt når jeg først skal ha litt pulver.Motoren må jo en tur i benk siden dette må mappes opp mot turboen jeg har og div så det er godt å ha litt tid på seg før sommeren kommer :D.Lurer litt på hvilke tall jeg kommer opp i siden turboen ikke klarer noe særlig mer enn 600 hk,men er mer spent på momentet.Noen som har noen ærlige tall dere tror jeg ender opp med?

 

 

Med lavkomp så tipper jeg over 650 Nm og at motoren er godt med allerede på 4000 o/min. Med Nos kittet innkoblet så tipper jeg at du passerer 800 Nm ganske greit.

Jeg har en mistanke om at du ikke aner hvor vanvittig dette kommer til å gå, så du har noe å ser frem til. Håper resten av bilen står i stil og kan takle dette.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

He he,må trø til litt når jeg først skal ha litt pulver.Motoren må jo en tur i benk siden dette må mappes opp mot turboen jeg har og div så det er godt å ha litt tid på seg før sommeren kommer :D.Lurer litt på hvilke tall jeg kommer opp i siden turboen ikke klarer noe særlig mer enn 600 hk,men er mer spent på momentet.Noen som har noen ærlige tall dere tror jeg ender opp med?

 

 

Med lavkomp så tipper jeg over 650 Nm og at motoren er godt med allerede på 4000 o/min. Med Nos kittet innkoblet så tipper jeg at du passerer 800 Nm ganske greit.

Jeg har en mistanke om at du ikke aner hvor vanvittig dette kommer til å gå, så du har noe å ser frem til. Håper resten av bilen står i stil og kan takle dette.

 

Aner IKKE hvordan dette kommer til å sparke,men bilen står i stil når det gjelder understell(bilstein,eiback,polyforinger rundt,oppgraderte bremser med red stuff,215/45-17).Skulle egentlig kjøpe en tremec kasse i går,men den var solgt desverre så det jeg må ha i første omgang er en 7,5" vingebil diff eller en quaife diff så jeg får sondere terrenget litt tror jeg.Datasprut og allt dette har jeg fra før så det slipper jeg heldigvis å tenke på.Takker for svar Pelle.

 

 

hehe fy steike sier jeg bare... dette MÅ bare bli bra..hehe

 

 

Du er gæærn jornhan....

 

Den bilen din går jo noe jævelig!! sån som den er men mye vil ha mer å f vil ha fler :D :D

 

Ha ha,du likte deg bak ratte når du lånte den på lørdag ja :D.Blir som med "allt",når du først starter med trimming av disse motorene så må man bare fortsette :D.

 

armani:Legger ut noen bilder når motor er ferdig montert.

Link to comment
Share on other sites

du har helt rett likte meg noe jævelig bra bak rattet på cossien din

 

 

 

:D min wolf cossi er som å kjøre moped i forhold :P syntes den gikk bra når jeg

 

kjøpte den men vet ikke lenger jeg nå når man får prøve noe sånt :P

 

men trim ivei du jeg kommer å henter nøkkla dine så det så :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...