Jump to content

Ombygge.


Jensrud

Recommended Posts

en cosworth er en cosworth samma åssen karoseri det egentlig er, er bilen godkjent ombygd så stiller den i like krav som en orginal cosworth eneste forskjellen er at du har bygd bilen og ikke en fabrik. personlig så spiller det ingen rolle for meg om det er en ombygd eller en orginal så lenge den uorginale stiller samme krav som den orginale

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er igrunn lærdom og "prosjekt" jeg er ute etter, har ikke lyst til å kjøpe ne "Plug & Play" bil..

 

akkurat dette er grunnen til at folk er imot lapskaus.

 

du er ute etter LÆRDOM. altså, du vet ikke hva du starter med. er forskjell på noen som bygger om for å lære og noen som kan bygge om som gjør det for perfeksjon.

Link to comment
Share on other sites

Det er igrunn lærdom og "prosjekt" jeg er ute etter, har ikke lyst til å kjøpe ne "Plug & Play" bil..

 

akkurat dette er grunnen til at folk er imot lapskaus.

 

du er ute etter LÆRDOM. altså, du vet ikke hva du starter med. er forskjell på noen som bygger om for å lære og noen som kan bygge om som gjør det for perfeksjon.

godt sagt rscosworth :D dette er og en god grunn for å være imot ombygd.eller iallefall ikke være begeistra for det.er sikkert mange ombygde som er i bedre stand enn en orginal bil.men det er jo tross alt fordi det er nybugd.er fremdeles en ombygget bil som ikke har samme verdien som en orginal bil.

Link to comment
Share on other sites

hva med oss som har lyst på cosworth om et par år fordi vi ikke har råd nå?? hvis alle skulle kjøpt en utolla bil for og vrake den etter man har tatt ut motor, så hadde det vært igjen svært få cosworther.. spar heller 1 år og så du kan betale engangsavgiften. skulle vært egen lov for det... trim heller sierran din du.. en å ødelegge en cosworth..

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Link to comment
Share on other sites

FEIL armani...cossie 2wd sedan er helt lik en org sierra. 4*4 og vingebilen har flere svisepunkter!

Er vel i grunnen litt feil det og, for 2wd sedan har ikka samme tunnel til girkasse og utsparing i rammevangene for drivaksler.

Er det ikke bare 87 mod. som er smal,at 88 mod og nyere har bred tunnel ?

Link to comment
Share on other sites

ingen av dem er helt like som orginalen, og hvis dere ikke har råd til cosworth eller engangsavgiften så ikke kjøp cosworth. da blir hele gleden borte og cosworth koster gjerne litt penger når mann blir bitt av basillen.

 

Det er ikke noe som er så morro og kjøre rundt i en cosworth, for en herlig følese det er å ha cosworth. sparker ifra når du gir på, lett å skru på, billige deler og det er mange som har stor erfaring med dem.

 

den ultimate sportsbilen :) mulig jeg ser litt anderledes på cosworth en andre ettersom jeg er oppvokst med cosworth, men får en spesiel feeling hver gang jeg setter meg bak ratte på en :wub:

Link to comment
Share on other sites

Begynner å få abstinenser nå, har ikke kjørt cosworth på lenge :(

 

Bilen min er så si ferdig nå etter 2 års skruing. så jeg ser frem til sommern :)

 

Vokst opp og vokst opp, kommer ifra ford familie, nå er det 24 forder og 3 cosworther i familien :)

 

Hatt cossie siden jeg var 17 :) så det ble kanskje litt feil å skrive vokst opp med cosworth

Link to comment
Share on other sites

min sto og i to år...

 

var helt gromt rått å bare sitte godt nedi recaro'n og kjenne på rattet og nyte lyden av den stille rolige motoren...

kjøre pent og rolig til alt er driftsvarmt og klemme på noen rolige drag i mellomregisteret å bare kjenne momentet dra på...

spesielt rått er det når du bytter mellom skropel og cosworth...

 

holdt **** på kjøre rett i grøfta når jeg skulle bruke corsa'n igjen... understyring og for lite utslag på ratt (vant med kort styring) holdt på å ende fælt selv bare i 30-40km/t...

 

COSWORTH ER RÅTT!!!

Link to comment
Share on other sites

ingen av dem er helt like som orginalen, og hvis dere ikke har råd til cosworth eller engangsavgiften så ikke kjøp cosworth. da blir hele gleden borte og cosworth koster gjerne litt penger når mann blir bitt av basillen.

 

Det er ikke noe som er så morro og kjøre rundt i en cosworth, for en herlig følese det er å ha cosworth. sparker ifra når du gir på, lett å skru på, billige deler og det er mange som har stor erfaring med dem.

 

den ultimate sportsbilen :) mulig jeg ser litt anderledes på cosworth en andre ettersom jeg er oppvokst med cosworth, men får en spesiel feeling hver gang jeg setter meg bak ratte på en :wub:

 

 

Helt enig med det første du sier!! :D

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

litt av en heftig avsporing her ja, fyren skulle bare spørre om et spørsmål hehe

 

menne jeg henger på dette jeg, kommer til å bygge om en 4*4sedan jeg og nå, tar en utolla og skrur allt over på en org sierra, mest for å lære og ikke minst ha noe å gjøre på om kveldene, har hatt en 3orginale nå, så nå vil jeg bygge om og se hvordan det blir : P

ledningsnettet innvendig, er det likt på cosworth og vanlig sierra? skjønner jo at motorledningsnettet er ulike, men tenker på jo at det er kjørekomputer i cosworthen, sensorer på dører og lykter, ligger alle ledninger i det orginale karoseriet, eller må ledningsnettet følge med over og? er det mye arbeid?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...