Guest c.worth Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:)
2.8 injection Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 det skulle vel ikke være så vanskelig...en ting må vel være det at du må ha høyere komp.er jo mange som kjører n/a det når de skal ha cosworth i eldre bilerfatter'n holder på med en org 1976 escort RS 2000 som han skal ha cosworth N/A motor og datasprut 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
WingDude Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 Den gamle 500'n til Jernberg gikk i klasse 2 tidligere, inntil 2000ccm. Sugecossi-motor i denne, tror bilen blei noe for tung til å være helt konkuranse-dyktig i den klassen.
HansenRS Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 blir vel ganske dyrt å trimme en sugeyb, vet ikke hvordan effekten blir noe org, uten turbo
D.Toft Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 får jo kjøpt grenrør, og gjerne 2 stk dobble webere og høykomp stempler, har vel det meste hos burton
Mark1 Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 får jo kjøpt grenrør, og gjerne 2 stk dobble webere og høykomp stempler, har vel det meste hos burton problemet er at man må ha masse luftdvs mye turtall, mye flow i toppen, store gassere riktig dimensjonert eksosbare 4 ting, men duverden så dyrt det er =) 2.4wilcox motor (modifisert cossimotor) er god for over 300 hester WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
D.Toft Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy...
Guest c.worth Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 ja får se hva det blir til..kan hende jeg kjøper meg en ferdig bygd bil,men har mest lyst til å bygge en egen bil,importbil å kun momse den inn..er det noen som vet hvor jeg kan finne info om rallycross,hvor jeg kan finne nermeste klubb,nettsider osv..var innom en side før en del månter siden men finner den ikke nå...
bige Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=12072
OleK Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 bruk denne, c.worth: http://www.bilsport.no den mest "offisielle" siden ihvertfall...... Cosworth!
Ronny Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy...Kammene må byttes ja, for de orginale er vel bare 240 grader!. Ikke særlig egnet på sugtrimming NEI! hehe 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
bsfordpower Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 det er lov å kjøre med turbo i den stor supernasjonal klassen nå
Guest c.worth Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 takk for hjelpen ..er kåmmen god i gang allerede med planene mine..nå er det bare å melde seg inn i en klubb å finne seg en bil....)
Guest mfafa Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 (edited) Har hørt 250 N/A hester i Cosworth-motoren koster like mye som 500 turbohester... Edited November 27, 2005 by mfafa
GulenPower Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Det er dyrt, og masse må gjerast. Det er ikkje så enkelt som å "berre" kjøpe grenrør, kjøpe kammer, kjøpe ditt og kjøpe datt. Har planar om det same om nokre år. Det er berre å søke rundt på engelske Ford forum, så står det masse om N/A Cosworth motorer. Meinar det var ein liten tråd om dette på cosworth.no eingang i tida. Ellers kan jo du alltids kjøpe ein BDA motor og hive nedi.
D.Toft Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 men en bda motor koster jo grisemye, mener å ha sett i FF at en bda koster 12tusen £ mye peng det..
GulenPower Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 men en bda motor koster jo grisemye, mener å ha sett i FF at en bda koster 12tusen £ mye peng det..Klart det. Kanskje meir og. Men uansett så må han nok rekne med eit større utlegg når han skal begynne og trimme motoren sjølv.
hår ball Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Klart det. Kanskje meir og. Men uansett så må han nok rekne med eit større utlegg når han skal begynne og trimme motoren sjølv. at den kommer på over 144 000 for å bygge om en cossie til NA tviler jeg på, ikke visst skruinga gjøres mer eller mindre selv, bortsett fra enkelte ting da såklart*porting osv* men at det koster er ikke og komme unna... Nesten så jeg hadde vurdert en b23 fra *banne i kirka* volvo og gått på i stede.. men det er meg
bige Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 du får gjøre som de gør i england - kjøpe en astra 2l 16v og trimme den til 230 hk det koster ca 25% av en cosworth ..................
Guest JvhCossie Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Da ruster den bare enda mer..... N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den... Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall
GulenPower Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Da ruster den bare enda mer..... N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den... Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall Så lite? Ein kamerat hadde 224 hk i ein sugetrimma 2.0liters sohc motor frå sierra. Skulle jo tru at det gjekk an å få meir enn 250 hk ut av ein cosworth motor med eit sånt oppsett.Kva med oppboring då? Kom over ein 2.4liters cosworth motor som var over 300 hk i. Hugsar ikkje nøyaktig.
morty999 Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 event langslagsveiv da.. finnes jo det og...
GulenPower Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 event langslagsveiv da.. finnes jo det og...Evt. det ja. ikkje dumt, men dei blir vel ikkje så turtallsvillige då?
Guest JvhCossie Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Er ikke så store forskjellen på en OHC med store ventiler og en Cossie...
xr4ti Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:)Stikk ned på nærmeste Narvesen kiosk og kjøp det siste nr. av Fast Ford(tror det er det siste nr.et) det er det en stor repotarsje om dette. Alt av tips, deler etc, meget bra. Så er det bare å rane nærmeste bank og begynne å bygge motor!!!!!!!!!!!!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now