Jump to content

sierra cosworth uten turbo


Guest c.worth

Recommended Posts

Guest c.worth

vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.

hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:)

Link to comment
Share on other sites

det skulle vel ikke være så vanskelig...en ting må vel være det at du må ha høyere komp.

er jo mange som kjører n/a det når de skal ha cosworth i eldre biler

fatter'n holder på med en org 1976 escort RS 2000 som han skal ha cosworth N/A motor og datasprut

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

får jo kjøpt grenrør, og gjerne 2 stk dobble webere og høykomp stempler, har vel det meste hos burton

 

problemet er at man må ha masse luft

dvs mye turtall, mye flow i toppen, store gassere riktig dimensjonert eksos

bare 4 ting, men duverden så dyrt det er =)

 

2.4wilcox motor (modifisert cossimotor) er god for over 300 hester

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy...

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

ja får se hva det blir til..kan hende jeg kjøper meg en ferdig bygd bil,men har mest lyst til å bygge en egen bil,importbil å kun momse den inn..

er det noen som vet hvor jeg kan finne info om rallycross,hvor jeg kan finne nermeste klubb,nettsider osv..var innom en side før en del månter siden men finner den ikke nå...

Link to comment
Share on other sites

det koster å være kar.. en det er jo sikkert ufattelig gøy å ha en cossi motor som er sugetrimmet.. men ikke glem å bytte kammer, da org turbokammer er dårligere enn suge trimkammer til den motoren.. få fatt i kvasse kammer og høvle toppen slik at kompen er høy...

Kammene må byttes ja, for de orginale er vel bare 240 grader!. Ikke særlig egnet på sugtrimming NEI! hehe :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

takk for hjelpen ..er kåmmen god i gang allerede med planene mine..nå er det bare å melde seg inn i en klubb å finne seg en bil....)

Link to comment
Share on other sites

Det er dyrt, og masse må gjerast. Det er ikkje så enkelt som å "berre" kjøpe grenrør, kjøpe kammer, kjøpe ditt og kjøpe datt.

Har planar om det same om nokre år. Det er berre å søke rundt på engelske Ford forum, så står det masse om N/A Cosworth motorer. Meinar det var ein liten tråd om dette på cosworth.no eingang i tida. Ellers kan jo du alltids kjøpe ein BDA motor og hive nedi.

Link to comment
Share on other sites

Klart det. Kanskje meir og. Men uansett så må han nok rekne med eit større utlegg når han skal begynne og trimme motoren sjølv.

 

at den kommer på over 144 000 for å bygge om en cossie til NA tviler jeg på, ikke visst skruinga gjøres mer eller mindre selv, bortsett fra enkelte ting da såklart*porting osv*

 

men at det koster er ikke og komme unna...

Nesten så jeg hadde vurdert en b23 fra *banne i kirka* volvo og gått på i stede.. men det er meg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Da ruster den bare enda mer.....

 

N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den...

 

Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Da ruster den bare enda mer.....

 

N/A Cossie skulle funke bra.. Har sett en supernasjonal i aksjon og den gikk GODT... Var visst aldri noe tull med den... det var mellom 270 og 300 hk i den...

 

Kammer, Porta/høvla topp, Høy komp, mekaniske løftere, doble fjærer, Grenrør og 3" Throttlebodies 4x50 mm, Datasprut, Full balansering og selvfølgelig letta svinghjul, lette stempler å råder... da er man oppe å lukter på 250 hvertfall :)

 

Så lite? Ein kamerat hadde 224 hk i ein sugetrimma 2.0liters sohc motor frå sierra. Skulle jo tru at det gjekk an å få meir enn 250 hk ut av ein cosworth motor med eit sånt oppsett.

Kva med oppboring då? Kom over ein 2.4liters cosworth motor som var over 300 hk i. Hugsar ikkje nøyaktig.

Link to comment
Share on other sites

vurderer å bynne med rallycross å da er da selvsakt sierra cosworth den mest aktuelle bilen..men det er vel ikke tillat med turbo i noen av klassene ,ja føruten om a og b klassen.

hvordan er det å bygge en cosworth motor uten turbo???innsprøytning eller forgasser??? håper på svar:)

Stikk ned på nærmeste Narvesen kiosk og kjøp det siste nr. av Fast Ford(tror det er det siste nr.et) det er det en stor repotarsje om dette. Alt av tips, deler etc, meget bra. Så er det bare å rane nærmeste bank og begynne å bygge motor!!!!!!!!!!!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...