Leo Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 (edited) Trøtt og sliten vokner undertegnede etter en mer enn normalt fuktig fredagskveld. Jeg vakler ned, finner noe hvitt på kjøkkenet som minner om et kjøleskap og nøster ut en reparasjonspils. (eller to eller tre osv...) "Ai, den kvelden ble lengre enn normalt, i kveld SKAL jeg legge meg tidlig" tenker jeg mens herlig brygg fra söta bror sin side av grensen fukter opp huden i strupen som ellers føles som brostein fra gamlebyen i Halden... (var vi der brutter...?) Dagen forløper relativt rolig med gjevnlige besøk innom det hvite skapet på kjøkkenet og formen er stadig stigende. Sånn ca. rundt kl. 15.00 plinger knøttebror på msn. (han gidder ikke gå opp trappa) Han vil at undertegnede skal lage mat, men taper diskusjonen og blir kokk. Stillingen tiltredes rundt kl. 1800 og undertegnede tiltrer stillingen som observatør. (***** avansert å svi et par grandis brutter...) I kveldinga sitter jeg og knotter litt på data'n og spiller litt, mens knøttebror virrer rastløs rundt i huset. (ikke greit å være pensjonert pirattaxisjåfør) Jeg prøver å roe ham ned, men neeeeida, Morty av alle, fyrer opp på msn. Han er rattsjuk så det rekker. Som kjent hadde han ikke samme oppfatning av veitrafikkloven som et par tjenestemenn, med dertil ratt-tørke. Jeg øyner muligheten for en stille og rolig kveld hjemme (med forrige kveld friskt i minne) og prøver å fikse litt selskap, men alle kvinnelige bekjentskap er opptatt. Knøttebror (zr50sl) er som en løve i bur og trasker slitespor i gulvbelegget, verre enn i blokka på en Transit som har runda 500k. Til slutt får jeg satt zr50sl til jakt etter en sub-forsterker på nettet og vi knotter bedagelig på vær vår pc. (undertegnede lykkelig uvitende om Morty's aktivitet som stikker kjepper i hjulene for de fredsbevarende styrker i Drammen) Jau dæven, ca. kl. 00.00 plinger knøttebror på msn, "nu gidd æ **** ikke meir, æ fær ut..." Jaja, tenker jeg, men ombestemmer meg og svarer, "ok, jeg blir med". Det er et faktum, Leobros drar ut på lørdagscruising. Jeg nøster med meg en halvfull bærepose signert systembolaget. Utrolig nok (not!) bærer det til andre siden av hovedstaden der vi plukker opp landets mest rattsjuke rattoman, Morty. Han har av alt i landet LAGT SEG, men er raskt på beina når han pr. mobil blir informert om at nordlandsexpressen er ute å spyr ut hydrokarboner i atmosfæren. En litt søvnig Morty plukkes opp og blir utpekt som kjentmann. Undertegnede påtar seg rollen som DJ, til Morty's ergrelse. (hva i helsike er det slags musikk du er fornøyd med da???) Guttaboys sklir ut i natten. Turen går på kryss og tvers rundt på østsiden av hovedstaden og vi inntar Shell på Strømmen der de lokale befinner seg i kjent stil, type-ørevoksen-rennende-ut-og-vinduene-såvidt-på-plass-i-bilen. Noen nevner noe om at "det er bilen Hafsengen pleier å kjøre" når en van bruker hele veibredden og vel så det bortover gata. Undertegnede trekker ikke påstanden i tvil, og standarden er satt. Så kommer det en psyco-pelle i samme stil inn på bensinstasjonen med en Sierra som MINST går på tre sylindre... Selvfølgelig er dette en kompis av Morty og turen bærer til en kjent lekeplass. (stakkars fyr i vogntoget som prøvde å sove der) Morty har fått seg fancy mobil som tar opp film, og zr50sl stiller villig opp og kjører über-bredt rundt. Morty filmer, mens undertegnede gliser og jekker pils. Psyco-pelle o'co er selvfølgelig med og må må også leke litt. Det må jo gå som det bare må, når viftereima er mer sliten enn ei strømpebukse på Reperbahn, den ryker... Det er jo da ikke noe problem for Morty, han har jo gjort det samme en million ganger før og knyter sammen stumpene av reima før vi freser opp i garasjen hans på reimjakt. Morty finner fram MINST femti reimer av ymse kvalitet, og i løpet av noen minutter er psyco-pelle-Sierraen up and running. Etter dette finner passasjeren i tre-sylinder-sierraen ut at han vil være sjåfør med sin yankare og vi slenger oss med der. Turen går ned til hovedstaden og undertegnede begynner å bli en smule lei i lakken. Tollbugata, Skippergata osv cruises grundig (noen som har en aldri så liten fetish for lettkledde afrikanske berter...?) Undertegnede dupper av et øyeblikk. Etter dette finner vi ut at det er på tide å ta kveld og vi setter nesa østover for å hente bilen til zr igjen. Zr inntar sjåfør-rollen igjen og vi cruiser hjemmover mot Drammen igjen og undertegnede får seg en pølse på Essoen på Alnabru. Vel hjemme igjen sitter undertegnede ufrivillig lys våken og funderer på når han skal bli for gammel for dette livet. I kveld har vi leka rundt på en parkeringsplass som fjortisser, sett damer i 30-40-årene spy på parkerte biler og ellers det normale på en sein lørdagskveld. Sant å si så var det helt ok, men neste helg, DA skal jeg legge meg tidlig... Tror jeg... Hva har dere gjort i helga da? Edited March 12, 2006 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Count Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Standard for min del... Våkne i tolvtiden, fundere litt på hvilken planet jeg er på. Kaste på meg klær og sitte i transe og knote foran tekst tv'n. Surfe ford-forum og lignende, stikke ned til sentrum (nordre gate) og kjøpe performance ford og kjøpe kaffe på dromedar. Gå på jobben, kokke, spise, vaske, drikke brus, og irritere seg over gjester som sitter og sitter og sitter og ikke gidder å dra. Rusle hjem igjen mens representanter fra den lokale "ørevoksen-rennende-ut-og-vinduene-såvidt-på-plass-i-bilen"rasen fiser forbi i slitne biler.Nok en helg for kokken på Grønn Pepper... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Homer1 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Grønn Pepper ja, der var jeg for noen uker siden, veldig søte servitriser der :-) 94`Mondeo 2,0i GLX
Brødbilsjåfør'n Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Nok en helg for kokken på Grønn Pepper... Da lager du nydeli mat gitt....Muli vi faktisk har møttes å d,uten å være klar over d gitt... Når er d Grønn pepper aften for FMCN's avdeling trondheim da *993Ståle* Besøk min nettside
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 hahahaha. leo.. dette er vell en sen kveld du aldri glemmer? hehe kommer bilder og film snart EDIT: bilde av leo i sine dype drømmer
Ford Stv Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Haha! Glimrende. Husker ikke helt hva je gjorde igår je! Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Leo Posted March 12, 2006 Author Posted March 12, 2006 Steike... Vel, kvelden var vel omentrent som ganske mange tilsvarende, bare for ganske lenge siden. Type retro-kveld kan man vel si... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Caspuzen Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 (edited) Haha! Glimrende. Husker ikke helt hva je gjorde igår je! Jo det skal jeg fortelle deg, FT, du hadde en stykk stor hatt på hode type elgmed solbriller på snei, og sang ut med torgeir & kjendisene at du var fotløs Leo, genial forklaring.. Fikk meg en god latter, ja... Gærningene!!! Edited March 12, 2006 by Caspuzen
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 liten dårlig film av even (zr50l el no) even i godt humør
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 (edited) husk att du må ha quick time player eller VLC.. som støtter 3gp filer.. Edited March 12, 2006 by morty999
cthansen Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Hehe, morsom historie... 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 synd han ikke huskaer alt vi gjorde.. var myyye mer hehe.. men blir for myew å skrive trur jeg.. leeeeeenge siden jeg har satt så morsom kveld.. fikk herja litt 4x4 i natt og oppi boligfeltet her.. vekte sikkert mange men
Leo Posted March 12, 2006 Author Posted March 12, 2006 Det var en av tingene jeg ikke ville fortelle, trengte ikke inkriminere deg. Men det klarer du jo helt fint selv Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 hehe.. nøye.. igen som har bevis på det uansett. hehe
Ford Stv Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Jo det skal jeg fortelle deg, FT, du hadde en stykk stor hatt på hode type elgmed solbriller på snei, og sang ut med torgeir & kjendisene at du var fotløs Å ****.. Jaja.. Må gjøras det å.. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
RsturboS2 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 (edited) hehe! genial fortelling.. den nye asbjørnsen du haha.. var hælv sjuk på lørdan egetlig.. men etter intens spising a c-vitaminer og andre ting så er jeg bedre idag! så da skal jeg på trening! cheeroo! Edited March 12, 2006 by RsturboS2 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Count Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 homer1: hehe... Ja, spørs hvilken av dem du mener da, hun som ser litt slik utenlandsk ut er forloveden min. Brødbilsjåfør'n: Hadde vært kult å samles der en kveld, med påfølgende tur på by'n! Må være en kveld jeg ikke jobber da men.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
morty999 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 den fantastiske viftereima mi det funka faktisk.. hehe
Guest zr50sl Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 (edited) glømte jo av et par artige detaljer som eks den string trusa vi prøvde å selge Edited March 12, 2006 by zr50sl
Guest mfafa Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Hahaha... fortellerevnen er det intet i veien med hvor gammel er du forresten ettersom du nevner du aldri blir for gammel for dette livet
Recommended Posts