Jump to content

Cosworth vs is-turbo <-> is-turbo vs cosworth


fiesta_xr2i

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Merkelig hvor det plutselig døde ut her da...

Blei det ikke noe "spennende" lenger, når dere ikke fikk ødelegge en prosjekt-tråd

 

 

ikke så rart det ble stille :lol: er jo ikke så mye å diskutere en is turbo kan aldri bli en cosworth

å har ikke samme potensiale i det hele tatt :blink:

det meste en is turbo eier kan håpe på er å holde følge med en middels trimma cosworth

å da, hvis den er serøst bygd er det bare toppen å motorstyring /tenning som ikke er cosworth he he

men all honnør for arbeidet som blir lagt ned :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

det beste er og lese hva noen av dere skriver, noen av dere mener at is turbo er det beste i verden og andre mener at det er en grei bil og ha på vintern mens noen vil gjøre det andre ikke har gjort før dem, og noen hater is turbo mens andre elsker det, og noen elsker cosworth men hater is turbo, og jeg skal si meg enig i det armani sier at det er bedre og bygge cosworth enn is turbo, jeg skal si meg enig med morty som sier at han vil gjøre noe nytt og anderledes, men jeg må si en ting, og det er at noen av dere er jo helt totalt nedrulla og gå på person angrep pga noe så dumt som en tråd som denne er jo helt helt borte i natta, for å si det sånn så holder jeg selv på med noe is turbo greier, og jeg skal ikke hente de store effektene, men jeg skal bygge det for at jeg har lyst til og se om det virkelig kan gi noe men jeg vet det at det aldri vil gi noe i forhold til cosworth så derfor skal jeg heller ikke legge så jævelig mye penger i dette, og jeg syntes at guru isturbo her på fastford har lagt litt mer penger i en is turbo enn det jeg ville ha gjort. men det er hans bil og hans valg jeg står ikke og tråkker ned på han og ler av han som kansje andre gjør men jeg mener at han heller kunne brukt penga på cosworth fordi det er lønsomt, mens når noen av dere her påstår at en isturbo er verdt like mye som en cosworth da er det noe helt feil, vi kan begynne med og si at en greit trimma is turbo holder en orginal sierra cosworth og der har vi det, du må trimme en is for å holde en orginal cosworth så og si at en is turbo er det beste som er stopper alerede her, men dog lykke til med motorbygget unasett hva det er for noe om det er is turbo eller om det er cosworth bare ikke kjør dere i hjæl

 

mvh

Morten

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, cosworth er rått. Men det er jo morro å følge med på gutta som bygger is-turbo.

 

Men til poenget mitt, er ikke is-turbo istedet for cosworth det samme som å bygge turbo på xr3i motoren istedet for å kjøpe en rs-turbo ? Man tar det man har og gjør det beste ut av det.

Noen vil ha en rask bil uten å gjøre noe i det første,

andre vil gjøre noe selv, lære og få seg en rask bil.

 

Smaken er som baken, kan man ikke bare enes om det ?

Link to comment
Share on other sites

Men siden du fikk det godkjent, kan man da henvise til din bil om man vet regnr på bilen din og at man har papirer på samma type bremser og papirer på effekt. Så har de vel ikke no annet å gjøre enn å godkjenne det, samme hvor i landet jeg henvender meg? De kan jo ikke nekte når de alt har godkjent en mener jeg, så man kan slippe å skrive søknad?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dette er et tema i d hele tatt, selv om ist kan være veldig imponerende, så kan d jo ikke sammenlignes, og jo bedre en ist går jo mer er hentet fra en cossie, så d er vel svar nok i seg selv ^_^

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Litt ironi; de fleste som bygger ist bruker deler fra ,,, Cosworth?

Det eneste som ikke blir brukt er toppen , som desverre bare har halvparten så mange ventiler

som Cosworthen. Denne "pinto" toppen er i bunn og grunn fra 60 tallet , bare lettere modifisert for

20 år siden.... De fleste er forsåvidt portet men vil likevel aldri flowe på lik linje med Cosworthen.

 

Men ,, all ære til dere som får gode resultater med Istbyggingen deres , gøy å følge med !

 

Rolf

 

 

PS/

Enkelte her burde nesten vært bannet fra forumet med den språkbruken og drittkastingen!

Barnslig til de grader ! -_-

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det så vansklig å innrømme at "jeg har ikke råd til cosworth, men gjør det beste utav det jeg har"? :P

 

banken har mange penger, så det er ikke det det står på.

 

men uansett, ikke for og være spydig eller noe, men svar meg på en ting, alle cosworth fok ! (nei, jeg lever og dør ikke for is turbo)

 

Hvorfor er cosworth så dyrt ? (ikke vingebil, rs500 osv)¨

 

 

ikke er det ei sjelden bil, ikke er det ei spesielt syk bil orginal, gammel er den også, og mange av de som selges for rundt 100k og oppover, er meget slitne.

 

 

??

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

ikke så rart det ble stille :lol: er jo ikke så mye å diskutere en is turbo kan aldri bli en cosworth

å har ikke samme potensiale i det hele tatt :blink:

det meste en is turbo eier kan håpe på er å holde følge med en middels trimma cosworth

å da, hvis den er serøst bygd er det bare toppen å motorstyring /tenning som ikke er cosworth he he

men all honnør for arbeidet som blir lagt ned :)

 

 

middelstrimma cosworth? da snakker vi 330 oppsett osv? det skal gå helt fint å få ut 400hk ++ av en ist, MEN som det blir sagt her så er alt cosworth utenom toppen helt klart! jeg bygger is-t selv og bruker meste av delene fra cosworth.. pga at cosworth har vist seg at holder fint de effektene som det er snakk om... jeg skulle gjerne bygd meg en cosworth motor selv. men begynte med å hive turbo på org is også balla det på seg.. etter å sett hvor mye det virkelig koster å bygge en ist så blir jeg skremt...hadde jeg valg om igjen hadde det blitt cosworth uten tvil..

 

men er som flere her sier at det er jo gøy å prøve noe annet også... enhver motorbygger velger motor selv! å jeg synes det skal respekteres uansett hva slags motor som blir brukt...

 

er ikke alle her som har den største erfaringa med motorbygging og vil begynne i det små... synes det er dårlig å hakke ned på folk av den grunn!

 

er jo vanvittig mange som har cosworth når det er treff og slikt.. er det ikke flere her som synes at det er morro å se noen utenom det vanlige på treff da???

 

 

 

 

Chris

Link to comment
Share on other sites

den er dyr fordi det er folk som vil betale det for den, og fordi folk vil ha den og det vet folk derfor er den dyr,

 

 

noe jeg syns er merkelig med cosworth er at folk som kjøper de, har de bare 1 år??

hvis man ser på auto db så ser du en cossie til salgs, og den blir solgt, og et til 2 år senere så ser du samme bilen til salgs igjenn men med kanskje større turbo ny motor osv :wacko: .. hehe merkelig..

 

kjøpe en vil til 100 lapper påkoste den 40 / 50 så selge den for 100 igjenn..

Link to comment
Share on other sites

sånn det er det, bil er tap, kjøper du en ny bil og kjører ut av butiken og selger den så har du tapt penger alt,

 

 

var ikke det jeg mente da, virker bare som folk kjøper cosworth med godt mot og opplever så mye feil å drit etter 1 år at de er lei og bare sleger hele dritten :P

Link to comment
Share on other sites

Topicen startet med at JEG syntes at en bra bygd og godkjent IS-turbo burde ligge på samme prisklasse som en sierra cosworth!

Sierra cosworth er ikke en dårliger bil av den grunn! Klart den har mer potensiale! men det koster også en god del penger å øke antall hk! sånn er det med alle typer motorer!

Å innrømme at jeg ikke har råd til cosworth ville vært for dumt! har ikke noe problemer med det!

Men hvorfår kjøpe en cosworth når du har en godkjent sierra is-t med samme antall hk???

Er ikke noe problem å få en Is-t motor til og holde! veit av flere som er i daglig drift og holder som bare f...

Min mening er at cosworth motoren er "oppbrukt" den er trimmet av sinnsykt mange og folk blir ikke spesielt sjokkert av å høre om en motor med 400hk...men for all del, cosworth er rått!

 

Det eneste jeg har imot cosworth er de folka som slenger dritt i prosjekt tråder som innholder is-t!

Utrolig kjedlige folk! :angry: Til tross for at det nesten samme motor som de kjører med selv!

Prøv heller å komme med tips om hvordan de bør gjøre det!

Eller rett og slett HOLD KJEFT!!!!!!!!!

 

Tom.

Link to comment
Share on other sites

cosworth er vel igrunn en billi bil, 100k er ikke mye for en bil . så det er vel ikke det det står på for ist byggerene. men at de vil prøve no nytt . det er sikkert mere morro å ha en ist med 350 gamp en en cossie med det samme.

Link to comment
Share on other sites

vist is turbo er så jævelig bra hvorfor brukte de ikke de i rally før da? hvorfor kom de med cosworth når det ville vært billigere med is turbo? nei dette skjønner jeg ikke. det sier seg selv at det er mer solid med en cosworth motor enn en is turbo.

 

og komme her og si at cosworth er brukt opp er det samme som å si at og se på damer er brukt opp, går ikke ann og si at en ting er brukt opp.

og si 400hk med en is turbo motor er det samme som å si "motor salat" men 400hk med cosworth er jo bare en lett overhaling, nei jeg skjønner ikke hvorfor folk bygger cosworth det er jo så oppbrukt og det er jo bare driten, nei jeg skal bygge meg en isturbo også skal jeg kjøre fra leif til året det er jo ikke noe problem det i følge flere av dere

 

offfff sier jeg bare

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er cosworth så dyrt ? (ikke vingebil, rs500 osv)¨

ikke er det ei sjelden bil, ikke er det ei spesielt syk bil orginal, gammel er den også, og mange av de som selges for rundt 100k og oppover, er meget slitne.

??

:rolleyes:

Synd vi ikke har barne-avdeling i dette forumet :closedeyes:

 

Hva ligger "konkurent" bilene i pris ? 200sx, som igrunn ikke er en konkurent, men den ligger nesten i lik prisklasse, BMW m3, evt. cailbra turbo osvosv..

 

Jeg gleder meg sinsykt til den dagen det står en 2wd på gården :wub: jeg mener det ikke er andre biler til den prisklassen som kan matche den, eller hva cosworthen betyr for meg.

 

Nevn 1-3 andre biler, som er rimeligere, og er så mye bedre? og nevn hvorfor..

 

Det er nok mange slitne cosworther rundtom, og slik vil det være når det er mange av dem..

Men hvor mange av IS-T byggene er så strøkene? går jo 14dager så er enten bilen i brann, eller fullstendig motor ras?

jeg respekterer dem som bygger ist, men ikke kom å si det er mere bil for pengene, det er latterlig

Link to comment
Share on other sites

Sierra cosworth er ikke en dårliger bil av den grunn! Klart den har mer potensiale! men det koster også en god del penger å øke antall hk! sånn er det med alle typer motorer!

 

Men hvorfår kjøpe en cosworth når du har en godkjent sierra is-t med samme antall hk???

 

Min mening er at cosworth motoren er "oppbrukt" den er trimmet av sinnsykt mange og folk blir ikke spesielt sjokkert av å høre om en motor med 400hk...men for all del, cosworth er rått!

 

Det eneste jeg har imot cosworth er de folka som slenger dritt i prosjekt tråder som innholder is-t!

Utrolig kjedlige folk! :angry: Til tross for at det nesten samme motor som de kjører med selv!

Prøv heller å komme med tips om hvordan de bør gjøre det!

Eller rett og slett HOLD KJEFT!!!!!!!!!

 

Tom.

 

1. Koster mer enn pinto?

2. ekstiriørt/interiørt, holdbarhet, cosworthen holder seg i pris, +++

3. Hva gjør cosworth motoren så mere oppbrukt enn pinto motoren?

4. Veit ikke hvem som er værst, men kjenner nå til ene "ist-kongen" på forumet, og han er nå den som slenger mest med leppa både her på forumet, og andre plasser...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...