Jump to content

Noe spesiell "cosworth"


Fakeworth

Recommended Posts

En kompis sendte han mail.. Fikk dette som svar: Bilen er skjøta rett under frontruta med en escort cosworth.. Så forstilling og sånn er ifra Rs 2000, men han mente det var mulig å bygge om til cosworth da tunell og alt sånn var der..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En kompis sendte han mail.. Fikk dette som svar: Bilen er skjøta rett under frontruta med en escort cosworth.. Så forstilling og sånn er ifra Rs 2000, men han mente det var mulig å bygge om til cosworth da tunell og alt sånn var der..

 

Skjøting av bil er SINNSYKT jalla :blink:

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Skjøting av bil er faktisk forbudt i mange land, det er ikke helt uten grunn akkurat. Makan til fjøsmekk skal man vel lete lenge etter!

 

 

men det er ikke ulovlig i Norge ;) bilen ser jo fin ut, men den er da ikke vært noe mer enn en vanlig replica.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at skjøtet bil ER jalla..

Kommer helt an på hvem som har gjort jobben, hvor den har blitt gjort osv osv.

 

En jeg kjenner holder på å bygge en Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original.

Har etter noen år med krangling med biltilsynet fått GODKJENNING, og biltilsynet håper de får skilter på den :)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at skjøtet bil ER jalla..

Kommer helt an på hvem som har gjort jobben, hvor den har blitt gjort osv osv.

 

En jeg kjenner holder på å bygge en Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original.

Har etter noen år med krangling med biltilsynet fått GODKJENNING, og biltilsynet håper de får skilter på den :)

 

 

Gleder meg til å se ;) Cossie limo må jo bare bli bra! B)

Link to comment
Share on other sites

så sklei tråden ut, men over til at bilen er skjøtet, hvorfor er det så jalla? er mange mange bil opprettere som skjøter biler og får ting bra, for alt du vet så er den sierran du kjører skjøtet, jeg ser ingen prioblem med at en bil er skjøtet, den er jo skjøtet med en tilsvarende bil, så hva er problemet?

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er meg du sikter til så VEIT jeg at jeg aldri har eid en skjøta bil :) Det ser jeg . en bil blir som regel duppa i grunning el lignende før den lakkeres,etter du har skjøtet gjør du ikke det.med andre ord rust kommer fort der du ikke kommer til.og en oppretter har ikke et sveisesertifikat,ikke de fleste hvertfall.så tror liksom ikke sveisen blir like sterk som org karosseri.prøv å rønke et karosseri som er sveisa(skjøta) så tror jeg du ser hvorfor det ikke er så bra alltid.og hva er best av tynnplater som er sveisa i sammen eller en hel ferdig pressa plate?

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo nett det denne bilen ikke er, to forskjellige biler i utgangspunktet

skjøter du en escort 93 mod 1,8 giha med en annen escort 93 mod 1,8 giha har du to biler som er helt like,

 

Hvis det er meg du sikter til så VEIT jeg at jeg aldri har eid en skjøta bil :) Det ser jeg . en bil blir som regel duppa i grunning el lignende før den lakkeres,etter du har skjøtet gjør du ikke det.med andre ord rust kommer fort der du ikke kommer til.og en oppretter har ikke et sveisesertifikat,ikke de fleste hvertfall.så tror liksom ikke sveisen blir like sterk som org karosseri.prøv å rønke et karosseri som er sveisa(skjøta) så tror jeg du ser hvorfor det ikke er så bra alltid.og hva er best av tynnplater som er sveisa i sammen eller en hel ferdig pressa plate?

nei jeg sikta ikke til deg, jeg siktet til allmenheten, og jeg kjenner til en bilopretter som har spesialisert seg på og skjøte biler, og han får ting til så bra at vanelig mann i gata ikke klarer og se forskjell,

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

vel eg som biloppretter vet at det er ingen problem å skjøyte biler, da biler har org skjøyter, vis det blir rikti gjort ruster ikkje den skjøyten som blir laget da meir en den orginale. eg sjøl har skjøt noen biler på løp av mine 4år som oppretter og det har ikkje vert noe problem med dei. vis det er han eg trur det er som har skjøt den bilen så hadde han peiling på kva han dreiv med, men eg husker ikkje kva han heiter, men han skjøyte ein rs2000 med cosworth for mange år siden og den blei godkjent og bra.

 

og bdt. ein bil blir ikkje duppa i grunning, men sprøytet med grunning, men grunning er ikkje tett så den holder ikkje i mange år vis det er på utsiden, men inni ein bil er det ikkje så mye fuktigheit at det blir noe stort problem. det er mye bedre med grunning med tectyl oppå som dei fleste bilopprettere gjør enn kun den org grunninga.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Ja blir sikkert bra som flere av dere sier med skjøting.men det vil aldri bli så bra som org.og som oppretter burde du kunne litt om hva som skjer med metall(metallplate) som blir oppvarma ,det vil ALDRI bli like sterkt igjen som en org usveisa plate :)

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Bdt: legg merke til hva mannen skriver før du skriver. Han skrev ganske klart å tydelig at biler har skjøter orginalt. det er har du åpner den orginale skjøten og lager en ny. Og når vi er inne på styrke osv så er nok en kollisjonskadet bil LANGT verre styrkemessig og rustmessig enn en som er skjøtet på riktig måte. Har selv hatt en som var skjøtet av en amatør og resulterte i at jeg måtte sveise mye, men mange andre jeg har sett på senere har ikke hatt disse rustproblemene, så det kommer nok mye ann på hvem som gjør jobben.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Bdt: legg merke til hva mannen skriver før du skriver. Han skrev ganske klart å tydelig at biler har skjøter orginalt. det er har du åpner den orginale skjøten og lager en ny. Og når vi er inne på styrke osv så er nok en kollisjonskadet bil LANGT verre styrkemessig og rustmessig enn en som er skjøtet på riktig måte. Har selv hatt en som var skjøtet av en amatør og resulterte i at jeg måtte sveise mye, men mange andre jeg har sett på senere har ikke hatt disse rustproblemene, så det kommer nok mye ann på hvem som gjør jobben.

 

jepp kan lese :) og hva skjer med stål du sveiser på to,kanskje 3 ganger for å skjøte på en annen del?Du kan kanskje litt om forskjellige stålkvaliteter og hva som skjer med de når de blir varmet ekstremt opp slik som sveis gjør?Her snakker vi om karosseriplater..

 

Men om du/dere kunne valgt mellom to like biler men den ene hadde vært totalvrak?hva hadde du valgt?

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...