Jump to content

Mappet og bremset bilen igår. 22/12-06


Guest Larsern

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

samme ic som jeg har det.. funker helt fint :D

 

-Så da er det ikke ic'en som er årsaken til at du må bygge 3-4 motorer iløpet av 6mnd da Morten..? :lol:

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Hadde det vært mulig å fått tennings kurva/grafen din? sånn ruffly tenning opp over ladetrykk og turtall?

Skal i gang å mappe motor, er alltid morro og se hvor langt det er mulig å tøye strikken på tenninga på forskjellige oppsett.

 

Mvh. Kjetil

 

Here goes:

 

 

Fant ingen diskett, så jeg skrev over mappet i excel og lagde ett bilde av det.

Dette er langt ifra et optimalt tenningsmap på motoren min. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg nok brukt noen timer ekstra på tenninga, men har man hus , kjerring, unge og biler blir det kompromiss løsninger.

2bar linja er satt kunstig lavt som sikkerhet i tillfelle wg slange ryker e.l. skjer.

Edited by Larsern
Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Lite feste å få, ja. Ihvertfall når man prøver og unngå det. :D

Kjørte litt logging samtidig som jeg var og filmet den lille snutten og 150-226(reelle)km/t i 4.gir går på 7,5sek. Hvorav 1sek av tiden går med til å bygge fullt trykk.

 

 

70 nedlastninger og bare en kommentar. -_-

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
hoi, smeller det godt ved girskift ell?

 

tøff film, går jo meget godt ser det ut som!

 

Det lyser opp i bakspeilene, og smeller noe helt sykt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lite feste å få, ja. Ihvertfall når man prøver og unngå det. :D

Kjørte litt logging samtidig som jeg var og filmet den lille snutten og 150-226(reelle)km/t i 4.gir går på 7,5sek. Hvorav 1sek av tiden går med til å bygge fullt trykk.

70 nedlastninger og bare en kommentar. -_-

 

Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. ^_^

Har ikke mer film, men det blir nok mere, og da skal jeg prøve og få med instrumentene bedre.

 

Flere grunner til at jeg gjorde det.

1. Det er langt fra optimalt, det er ikke vanskelig og se.

2. Jeg har selv etterlyst tenningsmap mange ganger på flere forum og aldri fått napp, så hvorfor ikke gjøre for andre det du vil at andre skal gjøre for deg.. :)

 

Du har PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Larsern
Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. ^_^

 

Her er en bitteliten snutt med turteller og turbotrykk i 3.gir .

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Står litt tidligere i tråden også, men det er Siemens 3105 ~890cc@ 3bar.

Kjøres på 2bar grunntrykk og dutycycle har vært oppe i 95%

 

Balansegang mellom akseptabel afr på tomgang og leveringsmengde. Liker egentlig ikke så høy dutycycle, men har ikke noe valg med sprut som ikke er sekvensielt.

Link to comment
Share on other sites

Her er en bitteliten snutt med turteller og turbotrykk i 3.gir .

 

Se der ja. Akkurat slik skal det være. Det er slikt som er kjekt å se. Glimmers. Takk for titten.

 

Ca. 90 - 145 på ca. 3 sek :D

 

Ser også at ladetrykket er ustabilt, men når du samtidig har problemer med høy co på tomgang og høy duty så er det vel ikke så mye å gjøre med det. Vel, om du ikke blir kreativ med bensintrykket da. ;) Du har jo uvanlig mye å gå på.

 

EDIT.

 

Er turboen din borti surge mellom 4 og 5 000 o/min? Det kan høres slik ut.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Kan vi ikke få en film fra utenfor bilen da? :) Er digg å se noe med såpass hk dra på så det slipper skikkelig.

 

Jo, det er meningen å få skrapet sammen en litt lengre og bedre film etterhvert, men vinter og snø legger en effektiv demper på det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...