Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

ehhh, KRX400 er jo boss i forhold hehe, er jo 100nm mere med netics turboen og 10 hk mere, steike nå hadde det vert artig med garret sine papirer, vær snill og si dere har dem og

 

er dette på hjula eller i motor?

 

Hehehehe, deter jeg faktisk sikker på at du mener også. Kjapp på avtrekkeren og nøyaktighet deretter.

 

Bagateller som nesten 50% høyere ladetrykk osv. betyr vel ingenting for resultatet for deg. :rolleyes: "Imponerende" elendig resonement.

 

Tenk litt på hvordan en steg 1 Cosworth med 1,1 BAR ladetrykk går sammenlignet med en steg 3 Cosworth med 1,6 BAR. Det viser nemlig hvor stor forskjellen i potensialet er. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe, deter jeg faktisk sikker på at du mener også. Kjapp på avtrekkeren og nøyaktighet deretter.

 

Bagateller som nesten 50% høyere ladetrykk osv. betyr vel ingenting for resultatet for deg. :rolleyes: "Imponerende" elendig resonement.

 

Tenk litt på hvordan en steg 1 Cosworth med 1,1 BAR ladetrykk går sammenlignet med en steg 3 Cosworth med 1,6 BAR. Det viser nemlig hvor stor forskjellen i potensialet er. ;)

 

selvsagt hvis det ikke er samme ladetrykk og omstendigheter så er det jo bremsepapirene som er boss da, men da må jo dem opplyse om forskjellige ladetrykk :wacko: det må jo gjøres likt, ellers er jo det ikke til å diskutere en gang :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

selvsagt hvis det ikke er samme ladetrykk og omstendigheter så er det jo bremsepapirene som er boss da, men da må jo dem opplyse om forskjellige ladetrykk :wacko: det må jo gjøres likt, ellers er jo det ikke til å diskutere en gang :rolleyes:

 

Nå har én og samme mann forsøkt flere forskjellige turboer på samme motor og med denne erfaringen så konkluderer han med at han er desidert mest fornøyd med KRX400 turboen. Likevel skal skal flere forsøke å forsure dette.

 

Når denne tråden nå er på side 17 så sier det seg selv objektivitet og saklighet ikke har vært første prioritet hos alle.

 

Triggerhappy sine bremsepapirer er ikke boss. De bekrefter E46 turboens potensiale på en mesterlig måte og de setter bare høyere krav til de som vil analysere opplysningene som fremlegges. Som vi ser er det lett å misforstå litt eller direkte bomme, noe flere også gjør...

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

210hk på 4000rpm hmmm.....

 

For det første er det meget gledelig å se at du velger å nevne at du har fokus på motoreffekten ved 4000 o/min. Dette er vesentlig for Cosworther, mener jeg.

 

For det andre er det nærmere 230 hk

 

og for det tredje sies det her at actuatoren er for pingle til å klare med enn 1,3 BAR ladetrykk. Hva sier det om bleedventil synes du?

 

Med en skikkelig bleed ventil og øvrig riktig innjustering så tipper jeg at han kan passere 265 hk ved 4000 o/min til tross for lave eksostemperaturer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

For det første er det meget gledelig å se at du velger å nevne at du har fokus på motoreffekten ved 4000 o/min. Dette er vesentlig for Cosworther, mener jeg.

 

For det andre er det nærmere 230 hk

 

og for det tredje sies det her at actuatoren er for pingle til å klare med enn 1,3 BAR ladetrykk. Hva sier det om bleedventil synes du?

 

Med en skikkelig bleed ventil og øvrig riktig innjustering så tipper jeg at han kan passere 265 hk ved 4000 o/min til tross for lave eksostemperaturer.

 

Det bør han vel klare, det klarer jeg tross alt med 500hk turbo (ca 270hk v/4000 o/min på en strengere rulle)?

 

Papiret minner meg forøvrig også litt om mitt eget? Og turboen min er da god for 100 hk ekstra, pluss at den av de fleste er kjent som treg?

 

Ble ikke spesielt imponert over dette Pelle?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Kan heller ikke skjønne , at denne oppskrytte KRX400 turboens resultater blir noe bedre av dette ?

Slik jeg har forstått skulle jo denne dra som et hel...ete allerede fra 3000omdr. , på en stort sett original motor ?

Ser jo ABSOLUTT ikke , som den gjør DET på dynografen .

Link to comment
Share on other sites

Mye forskjellige meninger og svar her gitt, har ikke giddi å blande meg noe videre inn i diskusjonen her, for det virker på som om

jeg er den eneste her som har prøvd denne og flere andre turboer og har konkrete papirer og erfaringer å vise til, men enda virker det

på meg som folk prøver å si at det ikke er sånn jeg forteller det alikevel..

 

Men kan vel ikke konkludere med noe annet enn at alle har prøvd forskjellige ting, har forskjellige meninger og oppfattninger.

Det eneste jeg vet er at jeg er fornøyd, samme hvor dårlig denne turboen har levd opp til forventingene i følge folk som ikke har prøvd den engang.

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det bør han vel klare, det klarer jeg tross alt med 500hk turbo (ca 270hk v/4000 o/min på en strengere rulle)?

 

Papiret minner meg forøvrig også litt om mitt eget? Og turboen min er da god for 100 hk ekstra, pluss at den av de fleste er kjent som treg?

 

Ble ikke spesielt imponert over dette Pelle?

 

Det forstår jeg godt. Det hjelper hvis du ser hele bildet.

 

Du godtar sikkert at jeg bruker ditt TEF papir til å sammenligne med siden det er der Zakspeed bremset. Dette viser at du har ca. 253 hk ved 4000 o/min.

 

Videre har du opplyst at du har elektronisk ladetrykk styring og 1,8-1,9 BAR ladetrykk.

 

Dersom Zakspeed får mulighet til å kjøre like høyt ladetrykk og med samme ladetrykk styring som du, så skal vi få se....

 

Jeg har kjørt både RS 500 turbo og KRX400 og det er som natt og dag.

 

 

Kan heller ikke skjønne , at denne oppskrytte KRX400 turboens resultater blir noe bedre av dette ?

Slik jeg har forstått skulle jo denne dra som et hel...ete allerede fra 3000omdr. , på en stort sett original motor ?

Ser jo ABSOLUTT ikke , som den gjør DET på dynografen .

 

Helt rett, og hva forteller det deg?

 

bla bla bla, PELLE deg gidder jeg ikke høre på før du har bevist dine teorier i praksis. irx 400 er sikkert en bra turbo men det er Garrett t3 også.

 

og har vi fått sammla alle apekattene fra trim-4-eldre her nå?

 

Det er helt i orden. Du har visst ikke har brydd deg for mye så langt heller, for dette er ikke teorier som jeg har utarbeidet selv, noe du og mange med deg tydeligvis tror.

 

Viderere finns det i utgangspunktet IKKE en IRX400 turbo, men om du vil ha en sånn så har jeg faktisk allerede spurt om muligheten for akkurat dette spec. Det er en god og solid turbo som vil passe veldig godt på en Cosworthmotor med ett tradisjonelt oppsett.

 

Vi har kjørt "spesialbearbeidede" T3 turboer på Cosworther med ganske så fornøyelig resultat, så T3 turboene kan virke godt de, og det er store muligheter.

 

Vis du mener en standard Cosworth T3 så, bob bob.

 

:lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vis meg en pratisk resultat av disse teoriene dine pelle, da skal jeg begynne kansje og se på hva du mener om ting,

 

jeg har helt klart for meg mitt oppsett og jeg bryr meg ikke om hva andre mener om det, men du som har bred teoretisk erfaring på dette omerådet bør jo også kunne vise til noen praktiske erfaringer, for teori og praksis er ikke det samme, du er sikkert god på 1 ting og det er oppsett av turbo og div på disse veiene over there, men noe mer utover det har jeg mye mye mindre tru på at du har.

 

men vis meg et resultat så skal vi ta det derfra

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Pelle kan du høyre med norsk turboservice om dei kan låne meg ein turbo som eg kan bremse med ??må klare 750hk... Eg ska bremse ein motor no snart med gt4088r ar 95 eksos. Kunne vore greit og fått eit bremsepapir svart på kvitt no.. Benny sin motor var vist ikkje optimal meina du, ka kammer ska eg bruka?? eg kjøper dei du anbefale.. kompresjonen på denne motoren blir 8/1 den er einaste eg ikkje endra... og so bruka eg mine kammer på gt turboen ?? og dette tilbudet er gratis selfølgeli eg mapper med begge turboene... må jo vera ein kjempe reklame for norsk turboservice??begynner og bli lei at du seier bilene går betydelig bedre ut av svinger osv må vel kunne få dette svart på kvitt ein gang for alle vel enig??

 

 

Synes dette hørtes ut som en kjempesjanse til å bevise NTS turboenes overlegenhet en gang for alle, om det virkelig er slik......siden Raymond stiller med motor og rulle, bare synd ikke Pelle tar utfordringen, siden han er største pådriveren for NTS turboer.....

 

Mitt forslag er at vi forsøker å gjøre en kronerulling blant medlemmene her, for å kjøpe den turboen Pelle anbefaler for det motoroppsettet Raymond skisserer....

 

Andre som er intressert i å evt være med på noe sånt for å bli ferdige med denne uendelige dsikusjonen....?

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette hørtes ut som en kjempesjanse til å bevise NTS turboenes overlegenhet en gang for alle, om det virkelig er slik......siden Raymond stiller med motor og rulle, bare synd ikke Pelle tar utfordringen, siden han er største pådriveren for NTS turboer.....

 

Mitt forslag er at vi forsøker å gjøre en kronerulling blant medlemmene her, for å kjøpe den turboen Pelle anbefaler for det motoroppsettet Raymond skisserer....

 

Andre som er intressert i å evt være med på noe sånt for å bli ferdige med denne uendelige dsikusjonen....?

 

Jeg hadde vært med på det.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Syns det er veldig rart verken Pelle , eller NTS er med på dette .

Ville jo vært kjempe reklame for dem hvis det går "bra" .

Eller kanskje , de er redde for at det IKKE skal gå bra.......

 

Jeg er med og hiver inn en hundrelapp her .

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det er det fnugg av rart at pelle ikke er interressert da han ikke er verken ansatt eller på noen som helst måte vil tjene på det.

Ang NTS så er det vel ikke en eneste en av dem her inne som har tatt kontakt angående dette. Synes forøvrig også at NTS gjerne kunne stilt opp på dette, men da må folket ta kontakt med dem og ikke pelle. Å forvente at en privat person skal kjøpe en turbo for å bruke den 1gang synes jeg er litt drøyt. Min mening så kan alle andre ha sin. :D

 

God Helg folkens.. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

cosworth racing1: joda.. like mye penger som du får fra Steen Hansen når du selger maling til en kompis.. Hvor du har det fra at han får betalt fra NTS kan jeg ikke skjønne da dette er direkte feil. Noe han selv også har prøvd å plante inn i hodet på enkelte. Våkn opp.. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Tommy w: Bruk hodet og les hva han skriver halvveis ned på siden.. Så trenger jeg vel ikke i mer om den saken.

 

 

Minst to ting skinner igjennom. Du klarer ikke å holde fokus på sak og du vet ikke hvem Svein er, hvilken kompetanse han har og hva han driver med. Kanskje det er på tide å undersøke litt?

"Skandinaviens största oberoende testanäggning for biler og motorer befinner seg i Torslanda, Göteborg, med 4 motortestceller plus chassidyn för personbilar. Vi har motorbromsar både turbin og virvelstrøm, för effekter upp til 3000Nm 8 000 - 10 000 Rpm.

Anläggningen är designad og bygd av Volvo og utveklad av Svensk Turboservice AB."

 

The list goes on and on.

 

Det jeg har gjort her er først og fremst å forsikre meg, 3 ganger ved 3 forskjellige anledninger om at SX 700 klarer 700 hk på en 2,0 L cosworth med pumpebensin som drivstoff, og dernest å levere turboen til Benjamin med 15% rabatt. Selv sitter jeg igjen med en fortjeneste på kr. 87,- eller noe deromkring.

Nå har fått en henvendelse om å være forsiktig med hva jeg skriver her inne, og det kan jeg si, da gidder jeg ikke mer. (Jeg trodde..........................................................................

......................................................................men der tok jeg feil, gitt.)

 

Jeg vil imidlertid avslutte med å referere Svein og si at SX 700 ble brukt i rallycross hvor de tok ut 530 - 540 hk med 45 mm restriktor, samt at SX 700 brukes i tractorpulling hvor de lader 5,5 BAR, så hvorfor skulle jeg slutte med å si hvor god disse Extrem turboene er. Selv har du ikke forsøkt disse turboene og har da naturlig nok ingen erfaring med dem, men det spille nok ingen rolle. :rolleyes: Skulle gjerne kjøpt turboen tilbake av Benny og brukt den selv jeg, men med en slik fortjeneste som jeg sitter igjen med pr. turbo, så går ikke det, dessverre.

 

Jeg kan iallefall trygt anbefale turboen til andre, :) nå som den antageligvis skal selges.

 

Ønsker uansett lykke til med prosjektet videre og den nye og STØRRE turboen. Jeg er overbevist om at han blir fornøyd denne gangen og vil sørge for god underholdning på gatebiltreffene og forhåpentligvis på gatebilfilmen også, og med det avslutter jeg denne diskusjonen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har gjort her er først og fremst å forsikre meg, 3 ganger ved 3 forskjellige anledninger om at SX 700 klarer 700 hk på en 2,0 L cosworth med pumpebensin som drivstoff, og dernest å levere turboen til Benjamin med 15% rabatt. Selv sitter jeg igjen med en fortjeneste på kr. 87,- eller noe deromkring.

Nå har fått en henvendelse om å være forsiktig med hva jeg skriver her inne, og det kan jeg si, da gidder jeg ikke mer. (Jeg trodde..........

hvis det er dette du sikter til så er det jo snakk om fortjeneste på akkurat samme måte som hvis du kjøper 1liter maling og selger videre til en kompis og han betaler 50kr mer enn du betalte for den. Da sitter du igjen med en fortjeneste på 50kr. Så enkelt er det.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

1. Synes dette hørtes ut som en kjempesjanse til å bevise NTS turboenes overlegenhet en gang for alle, om det virkelig er slik......siden Raymond stiller med motor og rulle, bare synd ikke Pelle tar utfordringen, siden han er største pådriveren for NTS turboer.....

 

Mitt forslag er at vi forsøker å gjøre en kronerulling blant medlemmene her, for å kjøpe den turboen Pelle anbefaler for det motoroppsettet Raymond skisserer....

 

Andre som er intressert i å evt være med på noe sånt for å bli ferdige med denne uendelige dsikusjonen....?

 

 

Nå er det så mange som automatisk kobler Pelle og NTS sammen at jeg får presiser at følgende bare en MIN mening.

 

1. Overhode ikke. Motoroppsettet som Raymond skisserer er ett typisk "laveffektivt" Garrett oppsett som krever kvantitet som vil funke greit med en slik turbo:

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=GRT

 

http://www.atpturbo.com/root/maps/gt40r.htm

 

men noe 750 hk i bilen kan man se bort fra. Studerer man opplysningene i linkene så ser man fort at SX 850 turboen lett vil gi bedre resultat enn denne. Det er faktisk ingen utfordring i det hele tatt.

 

Skal man vise NTS turboenes overlegenhet en gang for alle, da må motoen bygges på en helt annen måte som dessverre setter høyere krav til det meste. Med dette menes faktorer som:

 

1. Passiv driving av turbo.

2. Minimum 9,0:1 i komp.

3. Over 25 grader tenning.

4. Over 899 grader eksostemp.

5. Lambda over 0,9.

6. Osv osv.

 

Det er nå alle skal hyle og skrike og fortelle hvor umulig dette er. Protestene baseres da på erfaringer fra motorer som har hatt turbo fra andre fabrikanter.

 

NTS anbefaler ett slikt motoroppsett til deres turboer som klarer dette helt fint, men de som har mye erfaring med turboer av andre merker VET at dette ikke lar seg gjøre. Det er dette som er den store forskjellen. Det er når man spør seg om HVORFOR dette lar seg gjøre, og får dette forklart at man ser og forstår de store forskjellene.

 

Så da kan man spørre, hvor interessert er noen av dere i å bruke deres egne penger på å kjøpe en Garrett eller netics turbo til å forsøke på en motor med ovennevte oppsett?

 

Som vi alle vet (hvis man gidder å forsøke iallefall) går utviklingen sin nådeløse gang. Likevel bygges og trimmes det den dag i dag turbomotorer på samme måte som på 70 og 80 tallet. Man kan da ikke forvente at en 80 talls motor skal kunne levere samme resultat som en helt moderne motor bare fordi at man setter på en bedre turbo.

 

Selvsagt får en forbedring av resultatet ved å optimalisere mappingen etter turbobyttet, men de store forskjellene fremkommer for alvor når man optimaliserer hele motoen til de egenskaper den valgte turbo har.

 

Det ser ut til at dette er mer vansklig å forstå for mange enn hva jeg hadde trodd, men vi får ta en ting av gangen.

 

Det smarte å gjøre for dem som er seriøst interessert er å ringe til NTS selv og få dette rett fra kilden.

 

Tlf 35 51 10 99.

 

Når du sier at jeg er pådriver for NTS turboer, så vil jeg kommentere dette med å si at først og fremst mener at alle bør kjøpe hva de vil, hvor de vil. Det spiller ingen rolle for meg med unntak av at jeg finner det gledelig med godt fungerende gamle Forder, og Cosworther spesielt.

 

Jeg sier hvilket valg jeg tatt i en gitt situasjon og er glad for at de flere av de som har gjort akkurat dette har uttrykt at de er fornøyd med resultatet de har fått. Samtidig vil jeg si at flere av dem som har fått resulter som jeg synes er mindre gode, er de som mest kritiserer turboene til de som er fornøyd. Sett fra den vinklingen er det mer enn forståelig..

 

 

 

Syns det er veldig rart verken Pelle , eller NTS er med på dette .

Ville jo vært kjempe reklame for dem hvis det går "bra" .

Eller kanskje , de er redde for at det IKKE skal gå bra.......

 

Jeg er med og hiver inn en hundrelapp her .

 

 

I forhold til hva forkortelsen i nicket ditt står for så synes jeg at du her viser mangelfull forståelse for faget.

 

Når man mener at man er SÅ god at man velger å anse seg selv som selveste TURBOKONGEN med store bokstaver og i bestemt form, da skal kun ett kort blikk på ovennevnte linker være nok til å utelukke noe annet ett total overkjøring fra SX850 turboen sin side.

 

Seriøst, det ser du vel?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Jeg tviler på at de fleste som bygger en slik motor som du skisserer over , vil velge en bitteliten , mer eller mindere seriøs turboleverandør , som NTS .

Men du får fortsette ditt " korstog" for dette firmaet (og jeg tror det er betydelig flere enn meg , som vet det er mer bak dette enn en hundrelapp ja...for DUM er du ikke Pelle) , og OVERBEVISE oss , hvor totalt overlegne de er da .

 

Dessuten tror jeg det blir lite relevant, for de ALLER fleste HER , å bygge slike motorer .

Link to comment
Share on other sites

ka e org komp på en cosw motor? er ikke 25 grader tenning mye?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg tviler på at de fleste som bygger en slik motor som du skisserer over , vil velge en bitteliten , mer eller mindere seriøs turboleverandør , som NTS .

2. Men du får fortsette ditt " korstog" for dette firmaet (og jeg tror det er betydelig flere enn meg , som vet det er mer bak dette enn en hundrelapp ja...for DUM er du ikke Pelle) , og OVERBEVISE oss , hvor totalt overlegne de er da .

 

3. Dessuten tror jeg det blir lite relevant, for de ALLER fleste HER , å bygge slike motorer .

 

1. Det har du nok rett i, men jeg kan ikke se at det er noen ulempe med informasjon likevel.

 

2. Jeg har ikke tenkt å slutte å legge ut informasjon og så får det blir opp til den enkelte hvordan de velger å forholde seg til det som skrives.

 

3. Kan nevne at en jeg kjenner tok en helt standard 2v motor med 9,4:1 i komp. og forgasser og stiftetenning (Det sier seg selv hvilken kontroll man da får på fuel og tenningskurve.) og turboladet denne med en NTS turbo.

 

Så langt lades det 0,8 BAR helt greit, men ved 1,0 BAR høres tenningsbank, noe som ikke er veldig overraskende med tanke på ca. 27 grader tenning for tenningstidspunktet kan ikke akkurat beskrives som stabilt med ett slikt system.

 

G- måling er enda ikke gjort av flere årsaker, men tidvis motorfusk forårsaket av utilstrekkelig sterk gnist på tennpluggene ved ladetrykk over ca. 0,85 BAR er ikke akkurat motiverende.

Med ny turbokam tilpasset motor og denne turboen samt bedre tenningsystem så er jeg sikker på at ladetrykkes kan økes en del og at resultatene vil bli hyggelig gode, også i dette tilfelle. Eieren er iallefall fornøyd så langt, noe som bekrefter at det faktisk ikke er umulig å få suksess med høykompmotor og turbo, selv for oss dødelige.

 

Påstand: "Sikreste måten å oppnå fiasko er å gi opp", noe som sier det meste om hva som kreves hvis man ønsker omvendt resultat.

 

 

 

ka e org komp på en cosw motor? er ikke 25 grader tenning mye?

8,0:1

 

Originale motorer som mappes til IRX 450 turboen sies å ha 24-25 grader tenning på maks effektuttak noe som er veldig mye sammenlignet med hva f.eks ett "grønndysechip" gir. (T34)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...