CalnoR Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 (edited) sto opp tidlig i dag og dro til TEF racing i svarstad.. begynte kl 09 og prøvde litt på jeg hadde stilt inn på... men etter et par drag gikk 2 plugger åt føyken :S fikk tak i nye på Hvittingfoss og prøvde igjen.. noe stemte ikke helt her, for den begynte å kutte.. vi tok sylinder test og diverse, alt så bra ut der så tok jeg i pluggledningene hvor jeg fikk støt som pokker hehe.. fant ut at det var overslag i en pluggledning, så vi lagde 4 nye MSD 8,5mm silicone ledninger.. da var det på tide å begynne endelig! på 0,65bar blei det 171,5hk/5312Rpm og 242,3nm/4008 (dette er uten noen justering på tenning) på 1,5bar blei det 281,2hk/5497Rpm og 369,9nm/4307Rpm (dette er uten noen justering på tenning) jeg var fornøyd jeg, men Fredrik sa at nå skulle vi begynne på tenninga... etter ferdig tenningsjustering så blei det til at bensinpumpa leana ut desverre :S så endelig talla for i dag blei på 1,35bar, 294.0hk/5697Rpm og 386,7nm/4307Rpm her er film! http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...nt=MVI_1933.flv http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...nt=MVI_1932.flv er fornøyd hittil synes kurva blei grei også.. Edited January 4, 2008 by CalnoR
CalnoR Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 Grabba da mange timer er dere holdt på ? veit ikke om jeg vil si det engang blei 10,5 timer der i dag... hehe gratulerer så mye med bra tall... morro å kjøre hjem etterpå??? takker! kjørte bilen på henger hjem igjen også.. men har da fått testa litt her hjemme og jeg må si det funker hehe glemte å legge til at sluttresultatet blei tatt på 1,35bar ladetrykk
Kverna Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Fine tall og pene kurver. Gleder meg til film Min fotoblogg
CalnoR Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 Fine tall og pene kurver. Gleder meg til film takker! filmen nærmer seg fort her nå
cossiemk1 Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Grattis da... Fikk sms av Leif rett rundt kl 21, hvor han fortalte at nabo`n hans hadde bremset 294hk i en ist... så da gjettet jeg at det var deg... Må nesten ta meg en tur ut en dag jeg nå, og kikke litt...
CalnoR Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 Grattis da... Fikk sms av Leif rett rundt kl 21, hvor han fortalte at nabo`n hans hadde bremset 294hk i en ist... så da gjettet jeg at det var deg... Må nesten ta meg en tur ut en dag jeg nå, og kikke litt... stemmer det! er meg det vettu.. sa han noe om politiet a? de likte vist ikke testkjøringa her .. hehe ja du får ta en tur å se.. holder du til hen?
cossiemk1 Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 stemmer det! er meg det vettu.. sa han noe om politiet a? de likte vist ikke testkjøringa her .. hehe ja du får ta en tur å se.. holder du til hen? Bor i Åsgårdstrand jeg... Er svoger av Leiv... eller xsvoger blir det vel nå, hehe
Escort RST WRC Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Gratulerer med kjempebra tall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
CalnoR Posted May 31, 2007 Author Posted May 31, 2007 Gratulerer med kjempebra tall takker! skal prøve å få ordnet meg ny bensinpumpe, innsug og fuelrail innen lørdag... så jeg kommer over det magiske 300 tallet har en del trykk å gå på enda.. kan lade trykt opp til 1,8 bar så vi får se
Bjørn_H Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Blir artig å se hvor mye hk du har på 1.8 bar ja 88 Sierra Cosworth 2wd
HPL Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Grattis med tallene! Pent bygge da! 1998 Volvo S80 - 231hk
CalnoR Posted May 31, 2007 Author Posted May 31, 2007 ja skal bli morro å se.. synes det går skikkelig bra nå også jeg da:P hehe
Slåstad RS Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Har du original topp og kam? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
CalnoR Posted May 31, 2007 Author Posted May 31, 2007 Har du original topp og kam? har org topp med kentkams FR32 kam og justerbart kamdrev(som ikke er justert inn enda)
Slåstad RS Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Ikke portet? Tror det er mye å hente der. Ser ut som toppen slutter å " pumpe " ved ca 5500 omdr. på de fleste Is-turbo. Hvis en bruker Cosworthstempler kan en vel egentlig høvle av toppen en mm også , for å komme opp i cosworth kompresjon? Vakkert utført arbeide. Kan du kopiere mapingen så andre ev.får en fin oppstart map?........ Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
CalnoR Posted May 31, 2007 Author Posted May 31, 2007 Ikke portet? Tror det er mye å hente der. Ser ut som toppen slutter å " pumpe " ved ca 5500 omdr. på de fleste Is-turbo. Hvis en bruker Cosworthstempler kan en vel egentlig høvle av toppen en mm også , for å komme opp i cosworth kompresjon? Vakkert utført arbeide. Kan du kopiere mapingen så andre ev.får en fin oppstart map?........ er nok en del og hente der ja.. men hadde sperra på 6000omdr... kan høvles litt ja.. men er ikke nødvendig.. bedre å porte da tror jeg.. skal ha på porta topp og det til høsten.. men foreløpig så funker dette meget bra..
D.Toft Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 grattis, kjøre pent da, så du ikke kommer i rekken sammen med morty999...
Slåstad RS Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Meget bra tall ja , med tanke på at det ikke er benyttet noe spesialturbo osv. Håper noen har råd til skikkelig porting , tilpasset turbo osv , og sett resultatet da. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
CalnoR Posted June 1, 2007 Author Posted June 1, 2007 Meget bra tall ja , med tanke på at det ikke er benyttet noe spesialturbo osv. Håper noen har råd til skikkelig porting , tilpasset turbo osv , og sett resultatet da. her er det benyttet en surburban 6,5 tdi turbo.. med 360 kulelager.. hvis alt holder over sommeren nå så blir det skikkelig porting og litt mer snaks... time vil show
Guest vegeto Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 ossen størrelse er det på turbon. samma som t34 / t4 ?
Ronny Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 GRATTIS! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
CalnoR Posted June 2, 2007 Author Posted June 2, 2007 ossen størrelse er det på turbon. samma som t34 / t4 ? kan sammenlignes med t34 ja.. har A/R 70 lufthus..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now