Jump to content

Bremsetreff 2.juni 2007


Recommended Posts

Jeg tok 265 bilder på det treffet, men har vært opptatt med å fikse et nytt domene + ny hjemmeside, så jeg har ikke fått lagt inn bildene ennå.. Prøver å få gjort det iløpet av kvelden, beklager forsinkelsen.. :)

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noen bilder som ble tatt under bremsetreffet. Har ikke modifisert disse annet enn å sladde skiltene og resize de (og grøss for et møkkaprogram jeg brukte..) CinePaint for Mac var ubrukelig og ødela all kvalitet på bildene. Legger inn Photoshop i morgen tenker jeg ;)

 

DSC__0015.jpg

 

DSC_0019.jpg

 

DSC_0029.jpg

 

DSC__0035.jpg

 

DSC__0040.jpg

 

DSC_0045.jpg

 

DSC_0061.jpg

 

DSC__0081.jpg

 

DSC__0093.jpg

 

DSC__0096.jpg

 

DSC__0098.jpg

 

DSC__0102.jpg

 

Bakke-klaringen er jo rimelig "stor" ;)

DSC__0106.jpg

 

En god halv-centi eller to?!

DSC_0110.jpg

 

DSC__0115.jpg

 

DSC__0118.jpg

 

DSC_0139.jpg

 

DSC__0146.jpg

 

DSC__0148.jpg

 

DSC_0154.jpg

 

Legg inn en kommentar noen da, så kan jeg legge ut et par bilder til ;)

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

lokomotiv vaar mange fine bilder :) noen som har flere av den sorte cossien med bak rute senker og øyelokk. tror ikke det var flere med det der

Takker :)

Jeg har endel bilder av den sorte cossien, skal se om jeg får lagt ut flere ikveld av den :)

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Er vel muligens litt snillere denne rulla enn der du bremsa.. Hvertfall litt snillere enn hos Gulbrandsen, se bremsepapirene mine, identisk oppsett, til og med litt kaldere da jeg bremsa hos Gulbrandsen..

 

 

hehe se der ja... spurte du TEF hvorfor du plutselig hadde fått litt mer hk eller?? :)

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Fra forrige treff:

Kanskje du er litt mer fornøyd med siffrene nå? 1,1 lbs/ft pr. CID, å 0,94 hk pr. CID

 

Heheh, ja. :lol:

Det som er av betydning er om du er fornøyd. :) , men for meg er det klart at motoren er mye bedre oppsatt denne gangen enn hva den var sist.

Før: 453 Nm ved 4634 o/min og 317 hk ved 5102 o/min.

Nå : 522 Nm ved 4000 o/min og 331 hk ved 4851 o/min.

 

Dette er en stor forbedring og dreiemomentkurven har også en mye finere og mer riktig form. Gratulerer! Det er slik det skal gjøres. Ett par småendringer til, og så passerer du 350 hk også.

 

Hvorfor er det automatisk den rulla som gir mest effekt det er noe galt med ? Man burde jo greit kunne se på de forskjellige oppsetta til folk og utifra det vurdere hva som er riktig.

 

Nå når flere og flere bruker datasprut eller chip fra pukkelrygg, så er det lett å finne både tenningstidspunkt og åpningstidene som dysene har når maks effekt avgis. Utifra sistnevnte kan man regne ut "fuelflow". Når man har både effekt og fuelflow kan man regne ut spesifikt forbruk (L/hk/tim) og på den måten gjøre seg opp en mening om hva som er mest realistisk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det automatisk den rulla som gir mest effekt det er noe galt med ? Man burde jo greit kunne se på de forskjellige oppsetta til folk og utifra det vurdere hva som er riktig.

 

Sånn blir det automatiskt.... En blir fort "skeptiskt", Mange av oss kjører forstatt med 2 litere motorer og hk er da begrenset uten racefuel. mener da jeg da.!!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Nå når flere og flere bruker datasprut eller chip fra pukkelrygg, så er det lett å finne både tenningstidspunkt og åpningstidene som dysene har når maks effekt avgis. Utifra sistnevnte kan man regne ut "fuelflow". Når man har både effekt og fuelflow kan man regne ut spesifikt forbruk (L/hk/tim) og på den måten gjøre seg opp en mening om hva som er mest realistisk.

 

På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser).

Link to comment
Share on other sites

På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser).

 

Takker.

 

Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk.

På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Takker.

 

Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk.

På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang.

 

er vell bare du her som bryr deg om hva bilen bruker på mila ? :P

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hehe, neh.. Er vel litt forskjell på alle ruller, sånn er det vel bare, tok det bare for det jeg ;)

 

Det er såpass forskjell i formen på dreiemomentkurven at det er noe som er forskjellig med motoren fra forrige bremsing.

Selv om maks effekt og maks dreiemoment sjelden blir det samme i forskellige benker, så skal formen på dreiemomentkurven være den samme, og det er ikke tilfelle her hos deg. Det er f.eks 400 o/min forskjell i turtallet for avgitt maks effekt og maks moment, så noe har skjedd i mellomtiden.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser).

 

Takker.

 

Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk.

På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang.

 

 

Burde ikke bensintrykket oppgis for å regne ut dette????

 

630cc oppgitt ifra simens er vel ved 3 bar. Her kjøres det vel nærmere 6 bar og da blir jo cc-en omtrent det dobbelte.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Det er såpass forskjell i formen på dreiemomentkurven at det er noe som er forskjellig med motoren fra forrige bremsing.

Selv om maks effekt og maks dreiemoment sjelden blir det samme i forskellige benker, så skal formen på dreiemomentkurven være den samme, og det er ikke tilfelle her hos deg. Det er f.eks 400 o/min forskjell i turtallet for avgitt maks effekt og maks moment, så noe har skjedd i mellomtiden.

 

Hmm.. Når du nevner det, har det skjedd 3 (muligens 2) små forandringer..

 

1. Bytte coil fra original til Biltema høyeffekt

2. Bytta plugger fra Champion 57 til Champion 59

3. Usikker, men tror det er bytta dumpventil

 

Skulle dette ha noe å si? Husker vi ikke hadde problemer med coilen før vi kjørte hjemover fra Auto Consult, da kutta den litt på turtall..

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...