Jump to content

Air injectors


bart

Recommended Posts

hvordan fungerer air injectors, er dette som en avansert amal ventil?, og kan dette brukes sammen med L1 hjerne og hvilke andre deler må en ha for å få dette til å virke, og er det vits i å montere det.........

Link to comment
Share on other sites

du må ha p8, eller mulig l8 hjerne.

Du trenger å legge opp en ledning til styresignalet på airinjectorene for at de skal fungere, samt vakumslanger fra turbo via airinjectorene og til wastegaten.

Fordelen er at du kan bestemme selv når wastegate skal åpne så du vil få litt raskere spoolup, pluss at du kan styre ladetrykket hvis du har behov for å begrense momentet på noen måte.

på mere avanserte hjerner kan du i tillegg bestemme ladetrykket med brytere/gir sånn at du f.eks har mindre ladetrykk på de første gira

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

1. hvordan fungerer air injectors, er dette som en avansert amal ventil?

2. kan dette brukes sammen med L1 hjerne og hvilke andre deler må en ha for å få dette til å virke,

3. og er det vits i å montere det.........

 

1. Du kan vel si det slik ja.

2. Du trenger noe som styrer injectorene. Det er mange muligheter, MF2 er én av dem.

3. Helt klart. Det er en grunn til at dette systemet har overlevd til tross for 100 vis av andre elektroniske boost controllere.

 

Jo mer man lærer om dette systemet, jo bedre blir det...

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

nå veldig stor ulempe med disse er at om dysa ryker så ender det fort med havari siden wastegate ikke vil åpne seg.

 

Er man så oppegående at man bestemmer seg for Air Injectorer da har man nok forstått at man også SKAL ha boost-cut lagt inn på motorstyringen også. Air Injectorer KAN kontollere ladetrykket så nøyaktig at overboosting og slikt unngås og dermed kan man legge boost-cut rett over maks ladetrykk og man unngår havari.

 

Det er med dårligere greier at man får utabil ladetrykk-kurve og overboosting og må sette ( for ) høye boost cut verdier.

 

Det stemmer at Air Injectorer ikke er "fail safe", men hvor ofte er det problemer med å drive bensindysene? Ikke ofte og det er akkurat det samme opplegget.

 

De som kritiserer mest er gjerne de som selger elektroniske boost controllere, eller de som har en slik fra før.

 

hva er mf2?

 

Her er en mulighet:

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=32970

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

joda, dyser som feiler er like ille enten det er bensin eller luft dyser, men det er viktig at han er klar over problematikken, for jeg kan ikke huske å ha hørt at p8 har tenningscut ved for høy boost.

 

Det ligger på chippet og kan nok settes der man ønsker. Jeg synes at det er galskap å kjøre uten.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Air injectors sammen med Autronic , helt flat kurve og stabil turbotrykk , har satt sperren på 2,2 bar!

 

Det er kjekt å høre.

Dette er ett godt eksempel på hvordan man kan/bør velge deler og kombinere dem, samt hvilket resultat man da kan få.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

randbmotorspor.co.uk har air injectors til £400 men utstyret fo å styre de er ikkje med, og det virker som det kan bli litt pes å få det til å virke på en vingebil, bytte styreenhet til p8, livemap av chip, legge opp ledninger mellom air injectors og hjerne + muligens skifte ledn nett til motor for å få lambda sensor osv

Link to comment
Share on other sites

randbmotorspor.co.uk har air injectors til £400 men utstyret fo å styre de er ikkje med, og det virker som det kan bli litt pes å få det til å virke på en vingebil, bytte styreenhet til p8, livemap av chip, legge opp ledninger mellom air injectors og hjerne + muligens skifte ledn nett til motor for å få lambda sensor osv

 

Det er nesten alltid mer lettvidt å gå for en dårligere løsning. Uvanlig gode resultater krever alltid ekstra innsats.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

er dysserne fra airinjektors ikke bare alm benz dysser? så er det jo kun det de skal spændes sammen med der er specielt. det kan man vel næsten selv lave i en filebænk og med en søjleboremaskine.

 

bensindysene går visst for varme, pga de ikke får den kjølinga bensin gir..

så du trenger egne luft dyser. husk at lufta tas ifra innsugsiden som er på 30-50grader

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

hva slags hjerne har rs500? evt kan den brukes med air injectors? evt med ledn nettet? , noen om veit sikkert kor det blir med P8 hjerne med L1 ledn nett med tanke på lambda, co justering og motorlampe osv ....? kan P8 brukes med 8 injectorer?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jeg er "dum som et brød" når det gjelder luftdyser, men er veldig nysgjerrig og interessert i hele konseptet og hva det kan gjøre for meg og motoren min. :)

Noen som kan gi meg det med teskje?

 

Du kan jo lese deg til litt info selv. Her fra www.passionford.com Air injector info

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Jeg er "dum som et brød" når det gjelder luftdyser, men er veldig nysgjerrig og interessert i hele konseptet og hva det kan gjøre for meg og motoren min. :)

Noen som kan gi meg det med teskje?

Som ett utgangspunkt kan man si at det er så enkelt som at man bytter ut AMAL ventilen med 2 stk dyser for å oppnå en dramatisk forbedring av nøyaktigheten man kan styre ladetrykket med.

 

Dette gir forbedret spool up, en forbedret dreiemomentkurve og høyere topp effekt.

 

En av ulempene er at disse dysene IKKE kan styres av det samme signalet som originalt går til Amal ventilen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...