Jump to content

Ferske sjåfører kan nektes kveldskjøring


Anders_K

Recommended Posts

http://www.bt.no/innenriks/article453669.ece

 

Hvem som kan komme på en sånn idiotisk ide??

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Slike forslag som dere syns er idiotiske, kommer av nettopp idiotiske 18 åringer.

Er jo ikke noe som har kommet ut av løse lufta.

Det er noen som tror de er verdens mestere fra første dag med lappen.

På alle områder i samfunnet er det noen f******* idioter som skal ødelegge.

For å få stoppa sånt rammer det mange "uskyldige".

 

Hvis detta hadde ført til færre skader og dødsfall er jeg 100% for at en slik ordning blir innført.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Dette er det ikke engang vits å bli sur for engang, dette var så dumt så bare å le, de som bør få lagt restriksjoner på seg er eldre, de er de virkelige farene i dagens trafikk, men jeg ser jo helt klart statestikken i forhold til de unge som ikke har hatt lappen lenge, men tror en sånn restriksjon bare vil virke mot sin virkning, jeg tror det som må til er en holdnings endring blandt de som ikke har hatt førerkort så lenge

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

virker noen ganger som de gutta der ikke tenker så mye annet enn å få ned statistikker.

minner om forslaget om at lappen skulle utsettes til man var 23 eller hva det var pga uerfarenhet i trafikken.

man er ikke akkurat så veldig mye mer erfaren når man får lappen når man er 23 kontra 18!?

skjønner jo tanken bak det, men selv om det virker i bla canada er det ikke dermed sagt at det automatisk virker like bra her, land som bla canada, som dette allerede har blitt innført i, har vel noe bedre og oversiktlige veier enn det vi har?

de fleste ulykkene hender vel på småveier med oversatsning og med noe uventet rundt neste sving?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Når man tenker på hvor mange ulykker det er med ferske sjåfører, og antall sjåfører som har nettopp fått lappen,

er det ikke SÅ mange ulykker kontra ferske sjåfører.

Det høres ut som i den artikkelen at alle ferske sjåfører kræsjer og forårsaker ulykker, noe som ikke er tilfelle.

Jeg synes det er mye hysteri rundt dette, og sakene blåses alt for mye opp.

I USA har de restriksjoner på førerkort, ikke kjøring etter da og da, og med begrensa antall passasjerer, men der får de førerkortet fra 16år!

Da hadde det vært greit med restriksjoner, hvis man hadde fått lappen her i landet fra 16 år også.

Da har jeg ikke sett noe problem med noe sånt. Men norge er så konservativt at det ville aldri blitt gjennomført.

Det er like før ungdom må pakkes inn i votter, hjelm, skumgummi og surra med puter for at de ikke skal skjære seg på knivene i kjøkkenet når de skal lage seg brødskiver.

Man passes for mye på, og dulles med for mye i dag generelt sett.

Det blir bare feil, ulykker skjer, det er bare synd at ungdom er noen av ofra i de ulykkene.

 

Mine tanker går ut til de som har mista noen i trafikken.

Signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

bra forslag eller ei, er ivertfall mange idioter som aldri skulle hatt lappen. Ser mye rart når jeg triller rundt på veiene i Norge. Stusser egentli over at det ikke er mere ulykker enn det egentli er, for med så mange supermenn som er ute og kjører bil er det et under at det går bra innimellom.

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

bra forslag eller ei, er ivertfall mange idioter som aldri skulle hatt lappen. Ser mye rart når jeg triller rundt på veiene i Norge. Stusser egentli over at det ikke er mere ulykker enn det egentli er, for med så mange supermenn som er ute og kjører bil er det et under at det går bra innimellom.

 

 

Ja, men du finner idioter i alle aldre og uansett kjønn.

Ser eldre folk som knapt kan gå, som setter seg i bilen og kjører.

Se i død vinkel er umulig da de ikke kan snu på hodet.....

Link to comment
Share on other sites

Om dette er en god eller dårlig ide er jeg ikke sikker på. Husker selv når jeg fikk lappen at jeg følte jeg var VERDENS beste sjåfør.. Det gikk bra, men det var ikke min skyld.. Hadde det vært restriksjoner den gangen hadde jeg blitt drittsur..

 

Men dette forslaget kommer opp fordi statistikken sier at unge/ferske bilførere veldig ofte er innblandet i ulykker...ofte på nattestid, i høy fart og med dødelig utgang..

Hvis man ikke kunne kjøre i mørket de første to årene vil man selvfølgelig ikke bli bedre til å kjøre i mørket, men man ville blitt 2år eldre (2år mer modne) og hatt 2års erfaring med bilkjøring på dagtid..

 

Om det vil virke vet jeg ikke, kan ofte virke som de som vil kjøre idiot gjør det uansett....

 

..dette var så dumt så bare å le, de som bør få lagt restriksjoner på seg er eldre, de er de virkelige farene i dagens trafikk..
Ja, men du finner idioter i alle aldre og uansett kjønn.

Ser eldre folk som knapt kan gå, som setter seg i bilen og kjører.

 

Det hjelper VELDIG lite å si at mange gamle er farlige i trafikken!!!! det argumentet kommer opp hver gang det er snakk om "tullekjøring" av ungdommer. Og det er det tåpligste svaret jeg kan tenke meg!!!! Hva har det å gjøre med at 18 åringer kjører uforsvarlig!!!!

Det er ingen tvil i at det finnes mange eldre som aldri skulle kjørt bil, MEN om vi så forbyr alle over 60 å kjøre vil jo ikke det hjelpe en dritt!! Akkurat like mange unge bli skadet eller drept i trafikken 18-19 åringer som tror de er verdensmestere..

 

Kom heller med konstruktive forslag som vil få ungdommer til å bruke hode istedenfor å klage på andre :angry: :angry: .

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper VELDIG lite å si at mange gamle er farlige i trafikken!!!! det argumentet kommer opp hver gang det er snakk om "tullekjøring" av ungdommer. Og det er det tåpligste svaret jeg kan tenke meg!!!! Hva har det å gjøre med at 18 åringer kjører uforsvarlig!!!!

Det er ingen tvil i at det finnes mange eldre som aldri skulle kjørt bil, MEN om vi så forbyr alle over 60 å kjøre vil jo ikke det hjelpe en dritt!! Akkurat like mange unge bli skadet eller drept i trafikken 18-19 åringer som tror de er verdensmestere..

 

Kom heller med konstruktive forslag som vil få ungdommer til å bruke hode istedenfor å klage på andre :angry: :angry: .

 

Ta å quote alt jeg sa da smarting :angry:

Det finnes idioter i alle aldre skrev jeg.

 

Men det er ikke noe problem å komme opp med gode forslag, men i dette avgiftskåte landet spørs det om det noe vits.

 

Gratis kjøreopplæring og pålagte f.eks 100 kjøretimer

Billigere biler så man har råd til å kjøpe kvalitet.

Bedre veier, som vi ikke får selv om vi betaler for det.

Edited by Janna
Link to comment
Share on other sites

Ja, men du finner idioter i alle aldre og uansett kjønn.

Ser eldre folk som knapt kan gå, som setter seg i bilen og kjører.

Se i død vinkel er umulig da de ikke kan snu på hodet.....

 

så gikk jeg ei på en spesiell aldresgruppe heller.

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

Ta å quote alt jeg sa da smarting :angry:

Det finnes idioter i alle aldre skrev jeg.

 

Men det er ikke noe problem å komme opp med gode forslag, men i dette avgiftskåte landet spørs det om det noe vits.

 

Gratis kjøreopplæring og pålagte f.eks 100 kjøretimer

Billigere biler så man har råd til å kjøpe kvalitet.

Bedre veier, som vi ikke får selv om vi betaler for det.

 

 

Billigere/gratis kjøreopplæring, og fler kjøretimer tror jeg vil endre en del.

Det det går på er jo de som nettopp har fått lappen er uerfarne. Tror veldig mange ikke ser alvorligheten i dette her.

 

Tror det hadde hjulpet og vist elevene ved kjøreskolene, bilder av skader på mennesker og biler foresaket av bilulykker. Noe som gjør inntrykk.

Det gjorde de ved skolen jeg brukte. Man kunne velge selv om man ville se eller ikke. Var ikke påtvunget å se de.

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Vel....tror ikke det er så mye poeng i å ase seg opp over dette forslaget egentligt. Det er for dumt til at det kan være realistisk.

Er vel lite erfaring innen problemløsing som gjør at slike forslag ser dagens lys.

 

Jeg er enig i at 18-åringen i trafikken kan være ett problem. På samme måte som 65+ åringen.

Så har du den ene idioten innimellom da... som driter seg ut.

Personlig synes jeg ikke at en 18 åring skulle hatt lappen, og du skulle miste lappen automatisk ved pensjonsalder. Jeg synes også det skulle vært større restriksjoner for motorsykler ettersom det er en klan som IKKE har modenhet nok til å delta i trafikkbildet (og ja jeg greier alle under en kam her).

 

 

Sidespor:

 

Dette ville forøvrig også lette en del på den problematikken vi har med veg nettet å gjøre, ettersom kommunene ikke klarer å følge opp sin del, med utbygging.

 

 

Skal det finnes en løsning på problemet med modenhet/erfaring/whatnot med henhold til klasse B lappen, så må det lengre "skolegang" til. Mer opplæring, mer oppfølging, mer praksis.

Prisene burde da også presses ned.... kan ikke forstå hva som skal provosere frem så høye timerater annet enn griskhet. Når det gjelder større bil er prisene så høye blandt annet for å hinde "Gud-og-hver-mann" å kjøre med alt mulig langs veien...

 

Du ser på lastebil... som du må være 20 år for å kjøre. Eller 18 om du har fagbrev etter skolegang.

Jeg synes selv denne grensa er for lav og. Men dette kunne vært ett alternativ til klasse B.

 

 

 

Det som ble nevnt tidligere her med modenheten ved en alder av 18 kontra 23...

Jo, det utgjør stor forskjell.

Edited by RoyK

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Er HELT enig at det er alt for mange 18åringer som tror de er verdensmestere som kjører galmann overalt..

Er nok mange som ikke burde hatt lappen av de som er ferske i trafikken.

 

Er ikke enig i desse forslagene Trygg Trafikk kommer med,

men en ting er jo faktisk at det ofte er full bil eller flere i bilen når det er en 18åring som har fått lappen og begynner å kjøre.

Syns det er viktig å ta opp problemet med hvordan ferske sjåfører oppfører seg bak rattet med passasjerer i bilen..

 

Er ikke enig i at dette er rette veien å gå, å nekte ferske sjåfører å kjøre da og da.

For da tar det jo ENDA lengre tid før de får erfaring.

 

Burde heller som nevnt ovenfor få bedre og grundigere opplæring til en billigere penge.

Er nok det eneste som vil gjøre at ferske sjåfører har mer erfaring og forhåpentligvis mer vett i hue når de kommer ut i trafikken.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Vel....tror ikke det er så mye poeng i å ase seg opp over dette forslaget egentligt. Det er for dumt til at det kan være realistisk.

Er vel lite erfaring innen problemløsing som gjør at slike forslag ser dagens lys.

 

Jeg er enig i at 18-åringen i trafikken kan være ett problem. På samme måte som 65+ åringen.

Så har du den ene idioten innimellom da... som driter seg ut.

Personlig synes jeg ikke at en 18 åring skulle hatt lappen, og du skulle miste lappen automatisk ved pensjonsalder. Jeg synes også det skulle vært større restriksjoner for motorsykler ettersom det er en klan som IKKE har modenhet nok til å delta i trafikkbildet (og ja jeg greier alle under en kam her).

Sidespor:

 

Dette ville forøvrig også lette en del på den problematikken vi har med veg nettet å gjøre, ettersom kommunene ikke klarer å følge opp sin del, med utbygging.

Skal det finnes en løsning på problemet med modenhet/erfaring/whatnot med henhold til klasse B lappen, så må det lengre "skolegang" til. Mer opplæring, mer oppfølging, mer praksis.

Prisene burde da også presses ned.... kan ikke forstå hva som skal provosere frem så høye timerater annet enn griskhet. Når det gjelder større bil er prisene så høye blandt annet for å hinde "Gud-og-hver-mann" å kjøre med alt mulig langs veien...

 

Du ser på lastebil... som du må være 20 år for å kjøre. Eller 18 om du har fagbrev etter skolegang.

Jeg synes selv denne grensa er for lav og. Men dette kunne vært ett alternativ til klasse B.

Det som ble nevnt tidligere her med modenheten ved en alder av 18 kontra 23...

Jo, det utgjør stor forskjell.

 

 

Du er ikke sann altså... hehe. Du må huske på at en mc-fører er den tapende part i en ulykke med bil, UANSETT åssen du vrir på det... Mc-førere er generelt flinkere til å lest trafikkbildet til enhver tid, da en mistolking får MYE større følger enn om man sitter i en bil... Ser man statistikkene på hvem som er skyld i ulykker der mc er innblandet, så er det som oftest BILFØRER som ikke har observert mc`n...

 

Vis litt vett du også da, og ikke ta alle under samme kam, men du kjører vel ikke mc og snakker sikkert derfor av ren uvitenhet...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke sann altså... hehe. Du må huske på at en mc-fører er den tapende part i en ulykke med bil, UANSETT åssen du vrir på det... Mc-førere er generelt flinkere til å lest trafikkbildet til enhver tid, da en mistolking får MYE større følger enn om man sitter i en bil... Ser man statistikkene på hvem som er skyld i ulykker der mc er innblandet, så er det som oftest BILFØRER som ikke har observert mc`n...

 

Vis litt vett du også da, og ikke ta alle under samme kam, men du kjører vel ikke mc og snakker sikkert derfor av ren uvitenhet...

 

 

Etter tall fra forsikrings selskap gitt ut for ett halvt års tid siden eller noe var det ikke det som kom frem i lyset men...

 

Jeg kjører ikke mc, lenger. Ene og alene fordi jeg foretrekker bil. Uansett så ser jeg på innlegget ditt som useriøst da det virker mer som om du tok deg nær av at noen kritiserer en fetish du praktiserer selv..

 

Uansett:

Hvem som er den tapende part i en ulykke er revnende likegyldig for oppførselen på asfalten.

Problematikken jeg vinkler til her går mer på

 

-oppførsel i for eksempel rushtrafikk. Hvor mange ganger legger ikke en mopedist eller en motorsyklist seg på den gule linja og raser forbi køen med motgående trafikk såpass tett på?

Jeg har selv opplevd å få speilet knekt av av slike ting når føreren av motorsyklen bedømte avstanden feil mellom bilene. Dette er en typisk ting som går igjen og igjen.

 

-det virker også for meg som om motorsyklister ikke har bedømningskraft med fart i og med de kjører ett kjøretøy som de sitter totalt usikret i. Bresing av "skills" som de kaller det i sentrum, spesielt her i distriktet, og lignende.

 

-til motorsyklister følger det også fyll, som med mye annet. MC-treff innebærer voldsomt mye promillekjøring, og du kan ikke påstå at det er noe tryggere hvertfall med nettopp dette på motorsykkel. I år har det vært flere dødsfall bare her i distriktet når det kommer til dette.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Etter tall fra forsikrings selskap gitt ut for ett halvt års tid siden eller noe var det ikke det som kom frem i lyset men...

 

Jeg kjører ikke mc, lenger. Ene og alene fordi jeg foretrekker bil. Uansett så ser jeg på innlegget ditt som useriøst da det virker mer som om du tok deg nær av at noen kritiserer en fetish du praktiserer selv..

 

Uansett:

Hvem som er den tapende part i en ulykke er revnende likegyldig for oppførselen på asfalten.

Problematikken jeg vinkler til her går mer på

 

-oppførsel i for eksempel rushtrafikk. Hvor mange ganger legger ikke en mopedist eller en motorsyklist seg på den gule linja og raser forbi køen med motgående trafikk såpass tett på?

Jeg har selv opplevd å få speilet knekt av av slike ting når føreren av motorsyklen bedømte avstanden feil mellom bilene. Dette er en typisk ting som går igjen og igjen.

 

-det virker også for meg som om motorsyklister ikke har bedømningskraft med fart i og med de kjører ett kjøretøy som de sitter totalt usikret i. Bresing av "skills" som de kaller det i sentrum, spesielt her i distriktet, og lignende.

 

-til motorsyklister følger det også fyll, som med mye annet. MC-treff innebærer voldsomt mye promillekjøring, og du kan ikke påstå at det er noe tryggere hvertfall med nettopp dette på motorsykkel. I år har det vært flere dødsfall bare her i distriktet når det kommer til dette.

 

Hva folk er dumme nok til å drive med i ditt distrikt, bør ikke gå utover andre vettu, og fordi jeg sier deg imot, så tar du det for å være useriøst??? hehehe... latterlig... Holder ikke med noen part jeg, men er såpass "våken" at jeg klarer se saken fra flere sider... Om noen smeller av speilet ditt, så går ikke det på ulykkes-statistikk heller... Greit at noen feiltolker, men det gir deg fortsatt ikke grunn til å si alle er sånn... Når du gjør noe galt i trafikken(det gjør du som alle andre iblant)er det ikke rett av noen å dømme andre etter dine feil, er det vel?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Er såååå i mot dette! Er det mest idiotiske som har komt fra den kanten på lenge! :angry: Kommer selv fra landet og den eneste måten man kommer fra a til å på er og kjøre! Begynte med moped og kjørte året rundt i to år. mørkt og kaldt og ingen ulyker! Har nå hat bil lappen i 2 år nå.

Som regel i helgene så er jeg med venner. Vi drikker ikke, event så order mi det på anet vis hehe, men må som regel kjøre 2 mil for og møtes. og det pleier og være godt over midnat når vi går hvert til vårt. OG når man da HAR lappen og ein god del sundt vet i skalen så ser jeg ikke det som no prob og kjøre i mørke! Synes det selv er best, ikke så mye trafik, rolig og greit. Har kjørt 2 år uten noe som helst for ulyke.

 

Greit at det skjer ulyker. eller ikke greit, men det skjer jo... :closedeyes: Er gjerne folk med alt for mye penger som kjøper dyre biler med masse krefter. og er "populære" i område og skal tøfe seg for og holde det sån. Ful bil og masete pasasjere. Men til syvende og sist så er det jo sjoføren som bestemer hvordan det går, ikke de som sitter på.. Mener i alle fal at det står i veitrafikloven at man skal kjøre "aktpågivende og etter forholdene!" (eller noe i den duren) Og det betyr ikke og kappe med alle en ser og ligge med 4 hjuls skrens gjenom alle svingene! Så poenget er at de som driver og kjører svin, de bryter jo loven. Loven er der jo for og ungå ulyker. De har jo via kjøre-skolen og det der blit lært og kjøre rolig.

Så lenge det bare går ut over dem selv så syns jeg sån på kanten at de har godt av det. Trenger ikke drepe seg selv altså, men vrake bilen og få ei skikelig lære penge! Det lærer de og nabolaget av.

 

Så hvorfor ta bort friheten til alle oss som faktisk kan kjøre, med lit vett i skalen. Ikke at jeg er perfekt, er mi vel ingen. ;)

Dette vil ikke angå meg, men skal nå ha barn selv ei gang!

 

I alle fal sån jeg ser på det! B)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt mannen med kringla som bestemmer.

 

 

 

 

Men det er ikke alle som vet det når de er nyoppkjørte

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

Hva folk er dumme nok til å drive med i ditt distrikt, bør ikke gå utover andre vettu, og fordi jeg sier deg imot, så tar du det for å være useriøst??? hehehe... latterlig... Holder ikke med noen part jeg, men er såpass "våken" at jeg klarer se saken fra flere sider... Om noen smeller av speilet ditt, så går ikke det på ulykkes-statistikk heller... Greit at noen feiltolker, men det gir deg fortsatt ikke grunn til å si alle er sånn... Når du gjør noe galt i trafikken(det gjør du som alle andre iblant)er det ikke rett av noen å dømme andre etter dine feil, er det vel?

 

 

Heh.. Vel, åpenbart må jeg uttype..siden du snakker med øya igjen.

Om jeg kjører i Oslo, Stavanger, Drammen, Bergen, Sarpsborg, Kongsvinger...(og den lista gunne pågått lenge, og også inkludert england, spania, frankrike, kina, og noen til), så er generell oppførsel bland mc folket noenlunde lik. Det finnes unntak, som er grunnen til at jeg skrev at jeg greier alle under en kam.

Jeg tar deg ikke useriøst fordi du er uenig med meg, men fordi du har usaklige poeng.

 

-"mc førere er den tapende part....." <- Og så?

-"mc førere er flinkere til å lese trafikkbildet...." <- Javel? Fordi du ser sånn på deg selv? Er det noen som er flink å lese trafikkbildet er det uten tvil lastebilsjåfører.

-"speil og ulykkes statistikk...." <- Sa jeg det fallt under det?

-"Hva folk er dumme nok til i mitt distrikt......" <- Såså.

 

Jeg dømmer ikke andre etter mine feil. Jeg kommenterer uvøren kjøring til en gruppe som er veldig utsatt pga deres uforsiktighet. Og spesielt unge i denne faktoren har mistet all respekt for hva de sitter på.

 

Jeg skjønner at å skrive frem og tilbake med deg om dette emnet blir som å forklare min 2 år gamle jentunge hvorfor en ikke spiser snop hver dag.

Utover å være passe OT så har det vel begrensa underholdningsverdi for resten av leserne her også, så har du behov for å uttrykke noe mer så får du PM'e meg, eller legge meg til msn. Jeg mener å tro at adressa mi er public.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...