Jump to content

Eksos til V6 24v maskin


MrFord

Recommended Posts

Hva er det anbefalt å bruke som eksos til denne motoren

 

Jeg tenkte litt på sierra cossie 4x4 eksos som går dobbelt til bakpotta...

Eller vanlig sierra cossie eksos...

 

Noen som har noe innspill?

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

eg har 2,5" hele veien med 2 simons potter. bråker ikke i det heletat, går stilt på tomgang. hører at det er noe under panseret når man flater fjøla:) gromm 6er lyd

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

2" rør bygget videre ut fra originale framre rør, med 2,25" Simons TurboFlex som framre potter. Disse er spesielt godt egnet til å erstatte katalysator, og gir en deilig dempet murrelyd. Videre bakover blir det 2,25" helt ut med ei bakpotte med doble enderør. Ingen "racing" eksos kansje selv om jeg tror det vil funke bra, og med dempet go`lyd som er behagelig i lengden.. Bråkete eksos er bare artig å høre andre ha det...

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

36626.jpg

Anlegget er 2 x 2.5" -> 3" (fjernet alle katalysatorene) og avsluttes med en 3" potte fra Simons.

God lyd, spesiellt rundt 3500 - 4000rpm. :)

Etter å ha fjernet 4 katalysatorer ble det igjen morsomt å kjøre bil.

Merkbar forksjell i akselerasjon!

Edited by Scorpio24

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Anlegget mitt er 2x2.25" -> 3"

Jeg har fjernet ALLE katalysatorene og som sagt.. Det bråker skikkelig..

Vi skulle kjørt litt "getaway in Oslo" med bilene våre.. Har samme oppsettet på eksosen min.

Synes nesten det bråker litt for mye, men lyden er jo helt herlig! :)

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Hehe... tror jeg hadde gjemt skiltet mitt og kuta rett til trondheim igjen etter en slik seanse men.. ;)

 

hadde skremt opp endel Osloboere ihvertfall! Jeg vekker hele gata når jeg starter opp min om morran når jeg skal på trening, hehe...

 

Herlig lyd, men som du sier litt voldsom noen ganger. Kjørte forbi en kompis på omkjøringsveien i trondheim i sommer. Han hadde ruta nede og VONDT i ørene etterpå. (Lå vel nesten på turtallsperra i 3. gear tenker jeg. hehe..)

 

Forresten: framkat'ene mine er erstatta av et par spesiallagde downpiper i rustfritt. I følge svendsen eksos forsterket slike rustfrie deler lyden endel.

 

Hmm.. mulig ditt bråker litt mer. anlegget mitt går ikke sammen før etter diffen, og har dermed to parallelle potter før diffen.

Men så er det Magnex og da, kjent for å være litt hissig lydmessig. ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Niks, kjøpt fra england. larini systems som har laget dem.

 

Dette skal jeg absolutt sjekke ut! ;) Google.com kan kanskje gi meg svar, hvis ikke må du gjerne poste link til en hjemmeside eller en etterforselger. :)

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Scorpio24: er det universal potte og rør du har brukt til å sveise eksosen?

Count: skal sjekke ut det jeg:) har jeg mangler downpipes til min. samt eksos da, med det er lettere å fixxxe:P

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Scorpio24: er det universal potte og rør du har brukt til å sveise eksosen?

Count: skal sjekke ut det jeg:) har jeg mangler downpipes til min. samt eksos da, med det er lettere å fixxxe:P

 

Hei. 2-1 potta ble kjøpt på biltema, rørene ble kjøpt på samme sted som simons-potta. Er forresten 2,5" rør foran og 3" bak.

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

"Vi" har nettopp montert ett helt originalt og bra Cosworth 4x4 eksosanlegg på en Sierra 2,9, og det går overraskende stille og fint. Antageligvis altfor stille for mange.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
"Vi" har nettopp montert ett helt originalt og bra Cosworth 4x4 eksosanlegg på en Sierra 2,9, og det går overraskende stille og fint. Antageligvis altfor stille for mange.

 

Er det det anlegget som går sammen rett før bakpotta?

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...