Jump to content

ladetrykk på standard 2.9?


17m rs V6

Recommended Posts

har kjøpt meg en sierra xr4x4, orginalt med 2.8 , men står nå i en 2.9 fra scorpio, har gått 160km. hvor mye kan man lade med kompressor eller turbo på denne motoren med standard innmat? tenkte å motere en eaton m90 kompressor på den, har tilligeggssprut liggende, og kan skaffe dobble topppakninger også. er usikker på hvilken kompressjon denne har originalt, om det er 9.2:1 eller om det var 9.0:1. er typen med hydrauliske ventilløftere. Tips ønskes.

Link to comment
Share on other sites

0.5-0.6 kanskje. Muligens litt mer. Ikke godt å si, men sikkert noen andre som vet..

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

ser turbo technics turbo sitt kit til 2.8 k-jetronic gir 200hk på original kompresjon med intercooler og oppgradert eksos, men hvilket ladetrykk skjønte jeg ikke sto noe om 0,4 og 0,45bar. er jo samme kompressjon på 2.9 og en mer moderne motor, så det gir vell ikke noe mindre effekt økning på den da vill jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

klin std motor. urørt. max 0.5bar.

 

9.0:1 i comp.

 

se på motorcode på blokka. typen brc som er uten kattalysator har 9.5:1 i compresjon.

 

brd og bre har 9.0:1

 

jeg har fått bekrefta 1.5bar ladetrykk på en std 2.9 motor. med dobble pakningene og boltene jeg har. med std ecu med tileggsprut.

 

ca 350hk målt med G-måler.

 

motoren gjekk med en std t35 turbo singel.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

den motoren var gått over 180000km, den hold ca 1år med normal ikke helt villmannkjøring. intercooler. oljekjøler.

 

den motoren fikk rådebank ,og ble overhalt og de fjerna dobble pakninga. og da kom tenningsbanken allerede ved 0.7bar. så 250hk. da gadd ikke eieren mere og solgt.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

jupp:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

så da kan jeg altså lade 0,5 i trykk pr turbo på motoren min uten at den ryker?

 

 

Hei. pr turbo. skal du ha twinturbo. blir utregningen noe annerledes. det blir mere effektift en en singel turbo på samme trykk.

 

så da vil jeg si max 0.35bar

 

200hk

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...