Jump to content

V6 vs. 2.0


Guest Lars

Recommended Posts

Hellu.

 

Spørsmålet er enkelt; Hva er "best" å putte i en Sierra mk1 av en V6'er eller en 2.0?

Vet det finnes forskjellige V6'ere fra Ford. Passer disse rett inn? Effekt på de forskjellige?

 

Planen var en 2.0, men V6 høres jo spennende ut. Planene for trim var doble Weber 45 DCOE, trimkam (ukjent hvilken), muligens høykomp. stempler om pengene strekker til, og "den vanlige" trimmen.

 

Hvordan er det å trimme V6'er sammenlignet med denne? Sikter ikke så høy. Rundt 200hk.

 

Tanker og innspill mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Men en annen ting er, hvordan blir forsikringen på V6'er? :)

Høres jo interessant ut.

 

Vil gjerne hvite negative / positive sider sammenlignet med 2.0 motoren, om noen vet. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

jeg personlig HATER V6 til ford...har mer sansen for pinton...lett å dra HK ut av og det holder!! skal ikke si at V6 ikke holder men jeg liker bare ikke V6 som ford har laga :ph34r: :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

dersom du skal ha v6 i en bil der det har stått vanlig 2.0 så må du skifte travers også! ;) altså det motoren står festa i... det er ikke noe serlig mere arbeid når du først skal skifte motor men det må gjøres! jeg personlig mener at v6`ern er den feteste motoren. og det med forsikring er ikke noe problem. det er ikke noe dyrere enn vanlig 2.0! så gå for v6`ern du!! :)

Link to comment
Share on other sites

Ååååh, skulle aldri laget denne posten :P Blir så i tvil.

Om eneste man må gjøre er å skifte travers så er det ikke store sakene. Alt skal jo ut uansett.

 

Frister litt med en 2.0 Turbo også ja, men det er dyrt.

Dessuten ser det mye mer fancy ut med V6'er... hehe, 2.0 er så liten nedi motorrommet. :P

 

Hvordan er det med forgassere og slikt på denne? Eller er det bedre med innsprut?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

dersom du har tenkt å lage turbomotor så er fortsatt v6`ern bedre ja... den er like god å bygge turbo på den som 2liter`n! visst du kjøper en xr4i motor som er 2.8 v6 så er det bare å sette i nye traversen og smelle motoren rett nedi... er ikke noe verre enn 2.0 bytte! og du får en GROM v6 lyd òg då... :D

Link to comment
Share on other sites

Sikler mer og mer på V6 nå. hehe :)

Ingen som har bilder av noen Sierraer med V6? Må jo se hvordan det tar seg ut i motorrommet. :) Gjerne litt strøkne motorrom også.

 

Men er det ingen negative / positive sider sammenlignet med 2.0? Bortsett fra at dere foretrekker det ene eller det andre? :)

Hva med forgasser / innsprut osv?

 

Regner med at det er 2.8 eller 2.9 som er aktuelt?

Link to comment
Share on other sites

Sikler mer og mer på V6 nå. hehe :)

Ingen som har bilder av noen Sierraer med V6? Må jo se hvordan det tar seg ut i motorrommet. :) Gjerne litt strøkne motorrom også.

 

Men er det ingen negative / positive sider sammenlignet med 2.0? Bortsett fra at dere foretrekker det ene eller det andre? :)

Hva med forgasser / innsprut osv?

 

Regner med at det er 2.8 eller 2.9 som er aktuelt?

her er bilde av min motor:) 2,8 v6:) gå for sekser du:) deili svev :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hva er best med tanke på innsprut eller forgassere på disse motorene?

Hvordan er det med enkel trim? På både forgassere og innsprut?

Kjenner ikke så mye til V6'ere. Men hørte at innsuget på disse motorene hadde kraftig restiktor (Om det går an å si det på den måten), men at de var for tynne for å åpne mer, men ved å bytte til et free-flow innsug så hadde de sett økning på 150hk (Om dette var i sammenheng med annen trim vet jeg ikke. (Fra BurtonPower)).

 

Er det enkelt å dra ut ca 200hk av disse?

Tenker mye på utseendet også jeg da, hehe. Siden det blir litt show også så tar deg seg klart ut med en stor motor nedi, litt krom, silikonslanger, aluminium osv. hehe :)

 

 

EDIT: En annen viktig ting er PRISEN. Jeg satser på rundt 200hk. Blir det billigst å trimme V6'er eller en 2.0?

Link to comment
Share on other sites

Hva er best med tanke på innsprut eller forgassere på disse motorene?

Hvordan er det med enkel trim? På både forgassere og innsprut?

Kjenner ikke så mye til V6'ere. Men hørte at innsuget på disse motorene hadde kraftig restiktor (Om det går an å si det på den måten), men at de var for tynne for å åpne mer, men ved å bytte til et free-flow innsug så hadde de sett økning på 150hk (Om dette var i sammenheng med annen trim vet jeg ikke. (Fra BurtonPower)).

 

Er det enkelt å dra ut ca 200hk av disse?

Tenker mye på utseendet også jeg da, hehe. Siden det blir litt show også så tar deg seg klart ut med en stor motor nedi, litt krom, silikonslanger, aluminium osv. hehe :)

 

 

EDIT: En annen viktig ting er PRISEN. Jeg satser på rundt 200hk. Blir det billigst å trimme V6'er eller en 2.0?

her er 2,9 efi.. delebilen:) et helt sykt svev i de:):) :D

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

dersom du vil ha skikkelige svar på de spørsmålene dine om trimming av v6`ern så bør du snakke med br-racing. han har både kunnskapene og prisene ettersom han selger. spesielt til v6en! grommotoren! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

utseende mener du? motoren er omtrent den samme. bare 100cc mer.. ellers er alt på motoren likt stod det i fastford. de mente at 2.8`en var bedre enn 2.9`en...

Link to comment
Share on other sites

2,9 er et problembarn som ble levert fra fabrikk med fusk... Men den har hydrauliske ventilløftere. 2,3 og 2,8 vil helst bli justert daglig...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...