Guest Lars Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Hellu. Spørsmålet er enkelt; Hva er "best" å putte i en Sierra mk1 av en V6'er eller en 2.0?Vet det finnes forskjellige V6'ere fra Ford. Passer disse rett inn? Effekt på de forskjellige? Planen var en 2.0, men V6 høres jo spennende ut. Planene for trim var doble Weber 45 DCOE, trimkam (ukjent hvilken), muligens høykomp. stempler om pengene strekker til, og "den vanlige" trimmen. Hvordan er det å trimme V6'er sammenlignet med denne? Sikter ikke så høy. Rundt 200hk. Tanker og innspill mottas med takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEXr4i Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 2,8injection trimkam dyser så nermer du deg 200 med storm skritt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Men en annen ting er, hvordan blir forsikringen på V6'er? Høres jo interessant ut. Vil gjerne hvite negative / positive sider sammenlignet med 2.0 motoren, om noen vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Shuttle Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Jeg betaler 1600kr året kun ansvar på min 4x4 scorpio 2.8i og på min 2.0 betalte jeg kun 1550kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 jeg personlig HATER V6 til ford...har mer sansen for pinton...lett å dra HK ut av og det holder!! skal ikke si at V6 ikke holder men jeg liker bare ikke V6 som ford har laga Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 heller 6`er enn 4`er, mye feitere lyd å dreiemoment, men svakheten er vel turtallet.. tåler ikke så mye av den sorten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Shuttle Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Kor man får kjøpt trimkam til v6?2.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 dersom du skal ha v6 i en bil der det har stått vanlig 2.0 så må du skifte travers også! altså det motoren står festa i... det er ikke noe serlig mere arbeid når du først skal skifte motor men det må gjøres! jeg personlig mener at v6`ern er den feteste motoren. og det med forsikring er ikke noe problem. det er ikke noe dyrere enn vanlig 2.0! så gå for v6`ern du!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 6 er to for mye www.sierraisturbo.tk se der;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Ååååh, skulle aldri laget denne posten Blir så i tvil.Om eneste man må gjøre er å skifte travers så er det ikke store sakene. Alt skal jo ut uansett. Frister litt med en 2.0 Turbo også ja, men det er dyrt.Dessuten ser det mye mer fancy ut med V6'er... hehe, 2.0 er så liten nedi motorrommet. Hvordan er det med forgassere og slikt på denne? Eller er det bedre med innsprut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 dersom du har tenkt å lage turbomotor så er fortsatt v6`ern bedre ja... den er like god å bygge turbo på den som 2liter`n! visst du kjøper en xr4i motor som er 2.8 v6 så er det bare å sette i nye traversen og smelle motoren rett nedi... er ikke noe verre enn 2.0 bytte! og du får en GROM v6 lyd òg då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 6 er to for mye www.sierraisturbo.tk se der;) eller 2 for lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Sikler mer og mer på V6 nå. hehe Ingen som har bilder av noen Sierraer med V6? Må jo se hvordan det tar seg ut i motorrommet. Gjerne litt strøkne motorrom også. Men er det ingen negative / positive sider sammenlignet med 2.0? Bortsett fra at dere foretrekker det ene eller det andre? Hva med forgasser / innsprut osv? Regner med at det er 2.8 eller 2.9 som er aktuelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Sikler mer og mer på V6 nå. hehe Ingen som har bilder av noen Sierraer med V6? Må jo se hvordan det tar seg ut i motorrommet. Gjerne litt strøkne motorrom også. Men er det ingen negative / positive sider sammenlignet med 2.0? Bortsett fra at dere foretrekker det ene eller det andre? Hva med forgasser / innsprut osv? Regner med at det er 2.8 eller 2.9 som er aktuelt? her er bilde av min motor:) 2,8 v6:) gå for sekser du:) deili svev Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 ikke 2.8. gå for 2.9 efi. myyye finere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Skifte travers?! Hvorfor det? De var jo klin like hos meg. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 traversen på vanlig 2.0 og v6 er ikke lik.. det har eg til og med fått bekrefta av huggern! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Hva er best med tanke på innsprut eller forgassere på disse motorene?Hvordan er det med enkel trim? På både forgassere og innsprut?Kjenner ikke så mye til V6'ere. Men hørte at innsuget på disse motorene hadde kraftig restiktor (Om det går an å si det på den måten), men at de var for tynne for å åpne mer, men ved å bytte til et free-flow innsug så hadde de sett økning på 150hk (Om dette var i sammenheng med annen trim vet jeg ikke. (Fra BurtonPower)). Er det enkelt å dra ut ca 200hk av disse?Tenker mye på utseendet også jeg da, hehe. Siden det blir litt show også så tar deg seg klart ut med en stor motor nedi, litt krom, silikonslanger, aluminium osv. hehe EDIT: En annen viktig ting er PRISEN. Jeg satser på rundt 200hk. Blir det billigst å trimme V6'er eller en 2.0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Hva er best med tanke på innsprut eller forgassere på disse motorene?Hvordan er det med enkel trim? På både forgassere og innsprut?Kjenner ikke så mye til V6'ere. Men hørte at innsuget på disse motorene hadde kraftig restiktor (Om det går an å si det på den måten), men at de var for tynne for å åpne mer, men ved å bytte til et free-flow innsug så hadde de sett økning på 150hk (Om dette var i sammenheng med annen trim vet jeg ikke. (Fra BurtonPower)). Er det enkelt å dra ut ca 200hk av disse?Tenker mye på utseendet også jeg da, hehe. Siden det blir litt show også så tar deg seg klart ut med en stor motor nedi, litt krom, silikonslanger, aluminium osv. hehe EDIT: En annen viktig ting er PRISEN. Jeg satser på rundt 200hk. Blir det billigst å trimme V6'er eller en 2.0? her er 2,9 efi.. delebilen:) et helt sykt svev i de:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 dersom du vil ha skikkelige svar på de spørsmålene dine om trimming av v6`ern så bør du snakke med br-racing. han har både kunnskapene og prisene ettersom han selger. spesielt til v6en! grommotoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 mye finer EFI motoren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 utseende mener du? motoren er omtrent den samme. bare 100cc mer.. ellers er alt på motoren likt stod det i fastford. de mente at 2.8`en var bedre enn 2.9`en... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 2.8 er mere brukt til turbo enn 2,9-en Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 2.9 ser finere ut, mer ryddig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 2,9 er et problembarn som ble levert fra fabrikk med fusk... Men den har hydrauliske ventilløftere. 2,3 og 2,8 vil helst bli justert daglig... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now