Jump to content

FMCN Vålerbanen 3.august


and

Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

forsikringen gjelder jo ikke på bane læll. og så lenge dere har teknisk kontroll, så hvorfor er det skilt påbud?? bare lurer

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

ideen med bane er jo for at folk som bygger biler som ikke er til gatebruk ska få lov til og ha det gøy med bilen sin, hadde kommet jeg men jeg har jo ikke skilt på sierran... Hva er problemet med prøve skilt!?

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

syns det er helt mongo med (skilt på bane) regler 1. forsikrinsselskapet nekter og betale vist det skjer noe

2. det er mange ink meg som bygger rene banebiler og de er ikke mulig og regge

 

hva er egentlig problemet med og slippe utpå uregga biler så lenge dere har tekn kontroll??

Link to comment
Share on other sites

Ja fått sjekket det opp i dag. Forhandlerprøveskilt kan du kjøre med om du oppfyller følgene krav:

 

Prøveskiltet skal være av forhandlertypen, ikke klistrelapp-typen.

Gyldig vognkort tilhørende prøveskiltet skal ligge ved og fremvises ved

registrering.

Bekreftelse og skriv fra eget forsikringsselskap om at det er tegnet egen

spesiell forsikring for banekjøring på Ford Motorsport Club Norway sitt klubbtreff.

Bekreftelsen skal være spesifisert og datert med treffets dato og tid.

 

Sier seg selv at en må ha de "riktige kontaktene" skal en klare dette så denne muligheten er minimal.

Dette var svaret vi fikk fra Vålerbanen - så det er ikke vi som har satt denne regelen angående prøveslikt.. :/

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

ja enig med 351rs der men jeg syns dere skulle klistret alle reglene til de forskjelige banene slik at vi slipper slike diskusjoner

Link to comment
Share on other sites

A: vist det blir et rent track day treff er det mange som kommer til og bli litt skuffa for 70% vill sladde,

B: rudskogen har sagt at de som skal kjøre skal ha klistreskilt som er merka med "bane racing rudskogen" tilater også metal skilt

 

C: verden har desverre blitt sånn at det er morro og stå og burne og spinne piruetter og sette bilen i sladd. og derfor må det legges til rette for at folk skal få gjøre dette så kommer det kansje folk på treff og kjører

A: Forstår at mange blir skuffa slik vi er nødt til å gjennomføre denne dagen. Men hvor skuffa blir de 70%? Er det slik at de blir hjemme i sofaen, at de bare kommer for å se eller at de klarer å "lide" seg gjennom banekjøringen?

Denne dagen blir ikke bare for de "faste" som kjører bredt på Rudskogen. Klubbilene i FMCN har også fwd og 4x4 i drivlinjen. Alle har ikke ekstrembil heller.

 

B: Prøveskilt for rudskogen er ikke relevant for denne vålertråden. Dette har jeg svart på før.

 

C:Det blir ikke lagt til rette for drifting, burning og herjing så derfor blir opp til hver enkelt om man vil være tilstede.

Men jeg kan snu litt på argumentene dine. Hva om det kommer andre som en ikke ser på Rudskogentreff? Kanskje de med 4x4, fwd og de med liten baneerfaring våger seg utpå når de vet at det ikke "forlanges" breisladder i svingene fra publikum, og man slipper å bli målt opp i kjøringen sin mot 300+hk rwdbiler på tvers med Gatebilvante sjåfører?

 

 

På sikt så jobbes det mot ihvertfall 2banetreff i året. Dette året blir det bare 1. Og det vil ikke bli arrangert som et rudskogentreff så hver enkelt får vurdere om dette er interessant å bruke tiden på eller ikke.

Klarer BMWCCNklubben å kjøre ett årlig 2dagerstreff på våler så klarer FMCN en dag i 2008.

 

ja enig med 351rs der men jeg syns dere skulle klistret alle reglene til de forskjelige banene slik at vi slipper slike diskusjoner

Trenger ikke klistre en slik tråd for det er kun Våler av de 3 banene vi har i landet som IKKE godtar prøveskilt.

 

Prøveskilt har man lov til å kjøre med på ACR og Rudskogen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
-Denne posten får tekst så snart vi får oversendt informasjon.

 

Tikk-takk,tikk-takk.. Nærmer seg 3 August,på tide å legge ut info :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

får sikkert til svar at "sånn er regla", men det må da virkelig være lov til å kjøre forbi andre steder enn på langsletta? ikke særlig morsomt å måtte holde igjen hele tida, hvis bilen man kjører går litt fortere...ender vel opp som cruising-dag detta :lol:

 

EDIT: ja, jeg veit at jeg tar det veldig bokstavelig nå...

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

"Støygrensen på Våler er 90dB og her vanker det bot på oss som klubb hvis grensen ikke overholdes."

 

Kan vel ikke være så mange utenom org.biler som klarer dette kravet ?

Min bil med Mongoose bråker 99db.

 

er vel på 3000 rpm omtrent daså..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Kommer nok for å prøve bilen på bane ja.. :)

Edited by Blown540

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...