Jump to content

voldenracing grenrør i sierra


dohcboy

Recommended Posts

hei, tror jeg kan få et lite problem med eksosen min, jeg har voldenracing grenrør,bakmontert turbo i min IS, men d blir fryktelig trangt for eksosen, er d noen her som har bilder av samme type grenrør i sin bil ??

 

har turbo fra mercedesc 300 td, en liten T3 turbo.

 

gjerne kom med innspill på hvordan eksosen kan lages, har eksos anlegg fra org 2wd cosworth med litt modifisert frontrør,sto tidligere i morty999 sin sølvfarga IS turbo

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tror jeg kanskje ville satset på ny turbo for der var det rimelig trangt!!

passer vel bedre med en t3 fra cosw ellerno da den ikke bygger så mye bakover slik som den du har på bildet

og får da eksosen i 90graders vinkel ?!

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

hehe turbo koster penger :P :P har så mye annet så skal kjøpe, ny radiator å cooler bla..

men kan jo modifisere baklokke på turboen litt da, tenkte jeg skulle ta vekk d røre som stikker bakover, da blir d litt bedre plass.... men må uansett ha ca 45 grader vinkel på røret fra turboen før d bøyer nedover..

 

menne mente d var noen som hadde slikt grenrør som dette som hadde lagd noe lurt til eksosen siden d er såpass trangt

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

det er lettere med cossie turbo enn den du har. men blir trangt uansett. på bilxtra så får du kjøpt eksos bend(sveiset sammen av 2deler) som er 90grader. tenker ikke på vanlig eksos bend dem har i hylla. jeg måtte bestille. står i katalogen.

Link to comment
Share on other sites

Gjør som hår ball sier... Så går det også an å legge den slangen til varmeapparatet litt annerledes, slik at den ikke blir midt i veien!..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

all plass er go plass sies det, og jeg syns ikke det såg så trangt ut..

en 90 graders vinkel, og du stusser litt av røre som bygger, så vill jeg tro du er på go vei..

 

Jeg var å så bilen hans i virkeligheten seinest i går, og det er faktisk trangere enn bildene gir inntrykk av.

Uansett hvordan downpipe blir formet, så blir det sikkert veldig varmt for varmeapparatslange, og jordingsledning vist den ikke blir flyttet. Så vi må nok gå noen runder med eksosbandasje for å varmeisolere uansett :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ser nå ut som det skal gå bra å få en grei bend på downpipen der.

Skjære røret ut fra turbo skeivt nedover og litt mot batteriet, og så lage et 90 bend der.

Og bruke en slange ut fra varmeapp.registeret som har 90grader bend med en gang.

Går nok fint det der :)

Har jo en god del å kappe av på røret ut fra turboen også :)

 

Jordingskabelen hadde jeg ikke sett på som noe problem vertfall :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

tenkte jeg skulle fjærne røret helt egentli, å så ta et 90' rør å banke inn der å vinkel d litt utover for så å ta et nytt rør å sveise på til downpipen, eller noe i den retninga

 

Bare å si i fra når jeg skal komme og sveise :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er det trygt å slippe en Fauskeværing løs sånn da? ;)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Hehe :P Har nok prøvd å sveisa støypgods før. Var sprekke i manifolden på bilen min, den sveiset jeg selv, og har enno ikke sprukket på nytt. Har også prøvd å sveiset inni insugsportene på en gassertopp. Så vist jeg får lov, tar jeg det bare som en utfordring. ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Torpedoveggen er vel en av de tingene man ikke bør tukle for mye med. Er vel noen lover som begrenser der vist jeg husker rett.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...