Jump to content

Gjett hvilken turbo..


Kverna

Recommended Posts

Tenkte det kunne vært litt morsomt å se hvor erfarne og gode folk er til å lese bremsepapirer.

 

Begynner med denne:

 

480bhprrprintout007.jpg

 

2wd saph, 32 psi xxx turbo, bd14s, 865 cc, 4 x 4 plenum, mildly ported head, water inj, nms built. msd mapped.

 

472,3bhp 7463rpm

342,9lbft 7049rpm

 

 

Så, bare å gjette i vei, svaret kommer fredag kveld

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tenkte det kunne vært litt morsomt å se hvor erfarne og gode folk er til å lese bremsepapirer.

 

Begynner med denne:

 

*bilde*

 

2wd saph, 32 psi xxx turbo, bd14s, 865 cc, 4 x 4 plenum, mildly ported head, water inj, nms built. msd mapped.

 

472,3bhp 7463rpm

342,9lbft 7049rpm

 

 

Så, bare å gjette i vei, svaret kommer fredag kveld

Umulig å si. Tipper at dette er en styrt ladetrykk kurve. Oppsettet ser greit ut og så få de maks moment på 7000 + o/min, men "ikke mer" enn 480 hk. (Skal motoren i en lett 2wd bil?)

 

Folk har klart over 700 AWHP på 2,0 L motorer og kjører 9 sek. 402M med turboer som gir fullt dreiemoment tidligere enn dette, men for å tippe så blir det noe GT-R greier. (Disse tåler ikke å lade hardt tidlig pga surge og må derfor ha en styrt ladetrykk kurve.)

http://i50.photobucket.com/albums/f315/Gustav_N/DSCF0014.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

P-A Johansson's sin??

Nei, og ikke ett stygt ord om PA sin, men som "alle" andre bling bling saker er den sjangseløs mot saker som er bygget for å prestere i motorsport, slik som denne (h)er.

Edit.

http://www.youtube.com/watch?v=du6aFl-n_is...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6h3THn-j0uI...feature=related

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, men hva i svarte er da : SAAB 99(????) Quattro ?????

hehe, ja å 80 !!! på 3000.

Saab 2,0 16V motor på Audi Quattro drivverk og uten lystgass så vidt jeg vet. Avslører endel egentlig. :)

 

 

 

160hk på 4000rpm :P

Hehe, ja og lignende har vi sett før, men da med veldig mye lavere topp effekt, noe som også sier sitt.

Hva hadde ikke vært mulig på 4000 o/min med en 500-600 hk turbo i stedet for en ca. 900 hk sak som her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kan tippe på en turbo.utifra det som står på motor,så er denne satt opp nesten likt som lee catermole sin.foruten dysene som yter 28 cc mindre enn lee sin. hans produserer 490bhp.med denne turboen:

RS500 T4 turbo with 360' trust bearing and enlarged wastegate

bare en gjetning selvsagt

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Hehe, luringer.

"actually makes a good road car eliminates alot of wheel spin the low end boost caping. and if your caining it just have to drive between 5k to 7.5k and your always in the good power. just like riding an old 2 stroke motorbike quick as **** if you drive it right."

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er en RS500 turbo med styrt ladetrykk kurve.

Legg merke til hvor godt resultatet med ett såpass mildt 80 talls oppsett er.

Hvis man går opp til 400 merket og legger en linjalstrek fra 4000 - 7000 o/min så representerer det hva R500 turboen er kapabel til.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kjører på med en ny en vi :)

 

DSC00508.jpg

 

Motorspecifikation:

4x4 topp, maxportad av Dan Andersson, planad en 10:a, flödestestad

BD16+ insugskam och BD14 avgas, gjorda på nya profiler (Piper Cams)

Ställbara kamdrev (PiperCams)

Nya lyftare, dubbelfjädrar, retainers, styrningar, ventiltätningar, kamlager

Nya lager och packningar i hela motorn

Nytt oringat 200 block

Balanserad vev, remskiva och svänghjul

Arp bultar

CP-kolvar 90,5mm, 8,0:1 komp, flyttad kolvbult

Verdistakar, 8mm längre än original

Ny 2wd oljepump med högtryckskit

Ny 2wd förstärkt vattenpump

GrpA kamrem o spännare.

3bars mappsensor

XXX turbo

2.5" ic rör

"Större" ic

Större oljekyl, oljetermostat, flyttat oljefilter

Ombyggd vevhusventilation, retur i 2wd tråget

044 pump med tjockare strömkablar

9.5mm bränsleslangar

Msd 6 håls 750cc spridare

Magnacore 8.5mm tändkablar

Ngk stift

Arp bultat svänghjul

Ap racing koppling med 4puckad sinter

Öppetfilter

50mm PPF dump

Edited by Anders Kverneng
Link to comment
Share on other sites

Slik "konkurranser" kan jo være underholdene nok de, men de må da være basert på sannheten. Hva som er tilfellet her er usikkert, stemmer spec. eller var motoren original når denne effektmålingen ble foretatt?

http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...