Jump to content

Selge bilen i deler?


Oxyopia

Recommended Posts

Vurderer å selge bilen i deler. Delene blir kun solgt når det er kjøper på alle de aktuelle delene.

Motor osv. kan prøves i bil før kjøp.

 

Annonse

 

Noen som vet hvor mye jeg bør ta betalt for de delene? Er mest interessert i hvor mye et rullende karosseri kan bli solgt for?

Link to comment
Share on other sites

hadde jeg skulle kjøpt meg en escos nå ville jeg si at denne har rett pris da

 

du bør vell finne en pris på motor for så å finne en samlet pris på resten

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne hvorfor du ikke skulle få 190 for den bilen. Den har jo masse fine deler!

 

enig!

Kan vel hende du får noen lapper ekstra om du selger den i deler, men tiden det tar å selge alle delene ville jeg heller brukt på å selge bilen komplett..

det er dårlige tider om dagen, mange som sliter med å få solgt bilene sine om dagen.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

enig!

Kan vel hende du får noen lapper ekstra om du selger den i deler, men tiden det tar å selge alle delene ville jeg heller brukt på å selge bilen komplett..

det er dårlige tider om dagen, mange som sliter med å få solgt bilene sine om dagen.

 

Har merket at det er dårlige tider :( Ønsker først og fremst å selge bilen komplett. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dårlig med respons? Bilen har jo "korrekt" drivverk og en motor som er potensiell for en del mer effekt enn den har nå.

Link to comment
Share on other sites

Har merket at det er dårlige tider :( Ønsker først og fremst å selge bilen komplett. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dårlig med respons? Bilen har jo "korrekt" drivverk og en motor som er potensiell for en del mer effekt enn den har nå.

 

Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-O

Problem nr2 vil eg si er det bremsepapiret der.... har du hatt motoren ute å kjørt i benk hos polly ?... såfall så er det jo fine tall - men dersom dette er "estimerte hester" på tross av at det er målin på hjul, så kan ein jo fort få mistanke om "skryt"..

Men for all del - fin bil med masse bra biter - så den burde vekke interesse der ute !! :)

Link to comment
Share on other sites

Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-O

 

Kan ikke begynne å tenke på det, da blir det ikke mange cosworth på veien i norge.

 

99% av alle som står tilsalgs er jo trimmet :D

Link to comment
Share on other sites

Det er det fine med gamle turbobiler, 0.4 i tykk så har man ikke noe effekt lenger.

 

Den har jo MASSE fint! FixIt, 2wd diff, ATB foran, flott motor osv.. Hadde jeg vært på utkikk etter Escort, så hadde jeg vært på tur for en titt!

Link to comment
Share on other sites

Om du har råd til å vente så går denne bilen garantert for 200 når finansdrite har roa seg litt og sommeren kommer. Synd å selge den i deler synes jeg. Ser ut som en ryddig bil som burde være grei å blli kvitt, ved normale omstendigheter.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke begynne å tenke på det, da blir det ikke mange cosworth på veien i norge.

 

99% av alle som står tilsalgs er jo trimmet :D

 

...og til opplysning er det faktisk også en del som er godkjent trimmet!!! Er jo en grunn til at cosworth blir vinket inn ved første øyekast fra biltilsynet/politi med derpåfølgende teknisk kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-O

Problem nr2 vil eg si er det bremsepapiret der.... har du hatt motoren ute å kjørt i benk hos polly ?... såfall så er det jo fine tall - men dersom dette er "estimerte hester" på tross av at det er målin på hjul, så kan ein jo fort få mistanke om "skryt"..

Men for all del - fin bil med masse bra biter - så den burde vekke interesse der ute !! :)

Nr1 : Mange Escorter i Norge er importert og trimmet. Ettersom motoren er original med turbo, så er det mindre sjanse for å bli tatt enn f.eks turbokonverterte BMWer som ikke er godkjent.

Nr2 : 320hk og 450Nm ut på hjul på rullende landevei (slik drivverk og felg/dekk er nå) Så får dere bare spekulere så mye dere vil...Bilen går bra...Bedre å ha disse tallene å referere til enn de som skriver "ca 400hk" i annonsen. Må vere en grunn til at jeg har tatt knekken på 2 frontdiffer (med forsterkningsplater) på under 15 timer før jeg kjøpte Quaife diffen?

 

Om du har råd til å vente så går denne bilen garantert for 200 når finansdrite har roa seg litt og sommeren kommer. Synd å selge den i deler synes jeg. Ser ut som en ryddig bil som burde være grei å blli kvitt, ved normale omstendigheter.

Har råd til å ha bilen, ellers så måtte jeg ha solgt den til noen luringer jeg har fått "seriøse bud" av. Grunnen til at jeg ønsker å selge den er å frigjøre plass til et annet prosjekt jeg har slik at jeg kan få begynt på det prosjektet i vinter. Nå står escos'en bare å tar opp plass i lokalet, har ikke plass til 2 biler der.

Link to comment
Share on other sites

Nr1 : Mange Escorter i Norge er importert og trimmet. Ettersom motoren er original med turbo, så er det mindre sjanse for å bli tatt enn f.eks turbokonverterte BMWer som ikke er godkjent.

Nr2 : 320hk og 450Nm ut på hjul på rullende landevei (slik drivverk og felg/dekk er nå) Så får dere bare spekulere så mye dere vil...Bilen går bra...Bedre å ha disse tallene å referere til enn de som skriver "ca 400hk" i annonsen. Må vere en grunn til at jeg har tatt knekken på 2 frontdiffer (med forsterkningsplater) på under 15 timer før jeg kjøpte Quaife diffen?

 

 

Har råd til å ha bilen, ellers så måtte jeg ha solgt den til noen luringer jeg har fått "seriøse bud" av. Grunnen til at jeg ønsker å selge den er å frigjøre plass til et annet prosjekt jeg har slik at jeg kan få begynt på det prosjektet i vinter. Nå står escos'en bare å tar opp plass i lokalet, har ikke plass til 2 biler der.

 

Joda - mange er trimmet og alt sånn... men husker bare ein tråd som var oppe for ei stund siden...der politi eller biltilsyn faktisk bygget opp ein krasjet bil, for å effektmåle samt avgiftsbelegge så det svei !!

Sier ikkje at det er det største problemet....men kanskje noen som tenker på det...

Link to comment
Share on other sites

Joda - mange er trimmet og alt sånn... men husker bare ein tråd som var oppe for ei stund siden...der politi eller biltilsyn faktisk bygget opp ein krasjet bil, for å effektmåle samt avgiftsbelegge så det svei !!

Sier ikkje at det er det største problemet....men kanskje noen som tenker på det...

 

 

Den påstanden høres sterkt tvilsom ut da verken politi eller biltilsynet har noe med disse avgiftene å gjøre, men derimot Tollvesenet. Om påstanden er sann så har nok kollisjonen og omstendighetene rundt mer av skylda........

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til A.nilsen. synd å selge en såpass bra bil i biter. det dukker garantert opp en seriøs kjøper før eller senere. Finn en plass å lagre den, sett den på bukker og la den samle støv til noen vil kjøpe.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Den påstanden høres sterkt tvilsom ut da verken politi eller biltilsynet har noe med disse avgiftene å gjøre, men derimot Tollvesenet. Om påstanden er sann så har nok kollisjonen og omstendighetene rundt mer av skylda........

 

var ensakmed en 200sxsom blei bremsa, men trur ikke dem bygde den opp igjen da..hadde bare gått jækla fort. var tråd om det på forumet her

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

var ensakmed en 200sxsom blei bremsa, men trur ikke dem bygde den opp igjen da..hadde bare gått jækla fort. var tråd om det på forumet her

 

Den blei bygd opp igjen ja... ikkje selve bilen - men motor og drivverk - akkurat nok til å trille den oppå rullå og gi gass.

Det var ganske riktig etter kollisjon, samt masse tidligere idiotisk oppførsel i traffikken etter som eg forstod av artikkelen som lå ute.... å heilt korrekt at det er tollvesenet som inndriver avgiften, men skulle ein bli tatt av BT eller politi for trimming - så må ein mesten regne med at det "automatisk" blir gitt beskjed videre.

 

Men tilbake til topic... så ville eg personlig ikkje solgt i deler. Ville heller venta til det dukket opp ein kjøper på heile sulamitten. Både fordi du sikkert ikkje får mer for delehaugen enn ein heil bil, men og fordi at du slipper å selge den over ein periode på måneder eller år... OG ikkje minst sparer deg for alle de så ringer å skal prute noen hundrelapper på alt mellom himmel og jord.

Link to comment
Share on other sites

Den blei bygd opp igjen ja... ikkje selve bilen - men motor og drivverk - akkurat nok til å trille den oppå rullå og gi gass.

Det var ganske riktig etter kollisjon, samt masse tidligere idiotisk oppførsel i traffikken etter som eg forstod av artikkelen som lå ute.... å heilt korrekt at det er tollvesenet som inndriver avgiften, men skulle ein bli tatt av BT eller politi for trimming - så må ein mesten regne med at det "automatisk" blir gitt beskjed videre.

 

Men tilbake til topic... så ville eg personlig ikkje solgt i deler. Ville heller venta til det dukket opp ein kjøper på heile sulamitten. Både fordi du sikkert ikkje får mer for delehaugen enn ein heil bil, men og fordi at du slipper å selge den over ein periode på måneder eller år... OG ikkje minst sparer deg for alle de så ringer å skal prute noen hundrelapper på alt mellom himmel og jord.

De prutemakerne har jeg allerede nå, var en som hadde et seriøst bud til meg på 135k ;) (han sa budet var gyldig ut dagen...hehehe...som om at det var noe å tenke på)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...