Jump to content

Bremsepapir nye texaco motoren


HUSNES MOTORSPORT

Recommended Posts

Broder kjøpte ifjor splitter ny 9,3liters V8 fra Shafiroff Motorsport i USA til sin "stålstut", og denne leverer 774hk, og rett over 1000nm... Dette er motor til den nette verdi av 100tusen, og fortsatt må jeg si dette var kjedelige greier... Rett og slett nitrist å høre på, og heller ikke megaimponerende drag... Nei takke seg til oppskremt 4-er med blåse som både opfører seg og høres ut som en villsvin på anabole... Stå på Raymond ;)

 

Kunne ikke vært mer enig!

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Broder kjøpte ifjor splitter ny 9,3liters V8 fra Shafiroff Motorsport i USA til sin "stålstut", og denne leverer 774hk, og rett over 1000nm... Dette er motor til den nette verdi av 100tusen, og fortsatt må jeg si dette var kjedelige greier... Rett og slett nitrist å høre på, og heller ikke megaimponerende drag... Nei takke seg til oppskremt 4-er med blåse som både opfører seg og høres ut som en villsvin på anabole... Stå på Raymond ;)

hehe den satt:)takk skal fortsette og fore med anaboler:)

 

Hei. hvordan hadde kurvene vært på vanlig 98-99oktan bensin i forhold til e85 på samme oppsett?

 

Vil Du si at E85 har en god del av æren i dette? er jo en mild form for racingfuel. og hva hadde Du kunne sett noe forskjell med racing fuel som hadde skilt seg noe særlig ut over det Du har nå?

 

Du har stroket til 82mm. 2100cc-2200cc? vet ikke borringa di.

 

Hvor mye tror Du at dette utgjør iforhold til om Du hadde kjørt en ren 2000cc motor med alt det andre oppsettet likt.

 

 

Ble det noe filming??

strokinga har noke av ærende for momentet men det viktigeste er kam og kam tider........E85 funker som racefuel tåler meir tenning, men trur kansje me hadde pasert 700hk på 98 okt filma ikkje desverre

Link to comment
Share on other sites

strokinga har noke av ærende for momentet men det viktigeste er kam og kam tider........E85 funker som racefuel tåler meir tenning, men trur kansje me hadde pasert 700hk på 98 okt filma ikkje desverre

 

hva er spec på de kammene du bruker i den motoren nå da?? komp forhold.?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Det som er sagt så langt er 4 stk. 1600 ccm dyser og 70 % duty.

nei kjører 4 stk 1600cc i staden....
AF står på bremsepapiret

Turbo kan du tippe??

70%.......

og for tommy som lurte på luft:

hvor mye luft?

a/f?

Så er 11,9:1 A/F bensin lambda 0,81.

Lambda 0,81 på E85 gir A/F 7,85 som viser at motoren tar inn 7,85 ganger så mye luft (i vekt) som E85 (i vekt).

Airflow i lb/min blir derfor........

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå sies det at de nye SF902 bremsebenkene reduserer oppgitt motoreffekt ca. 8% i forhold til de eldre og det er jo kjekt å vite......

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

høyt nivå i benken til ringstad !!!!!

husket du å vakum pakke motoren på vei te bake over fjellet ???

 

Herregud.. Blir visst aldri slutt på maset om hvem sin benk som viser riktig! Har DU sett samme identiske motor blitt bremset hos Ringstad og hos en annen?? Eller er det bare enda en hodeløs uttalelse?? <_<

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Herregud.. Blir visst aldri slutt på maset om hvem sin benk som viser riktig! Har DU sett samme identiske motor blitt bremset hos Ringstad og hos en annen?? Eller er det bare enda en hodeløs uttalelse?? <_<

hehe ja trur eg sku bremst han 10 forsjellige plasser sku alle vært fornøyd:) la idiotane kosa seg kjøre noken av dei ifrå meg ska eg heller ta dei alvorligt

Link to comment
Share on other sites

hehe ja trur eg sku bremst han 10 forsjellige plasser sku alle vært fornøyd:) la idiotane kosa seg kjøre noken av dei ifrå meg ska eg heller ta dei alvorligt

 

Ja er visst umulig å tilfredsstille folk her. Blir sånn når folk går andre steder og får dårligere resultat enn det de tenkte å få ut. Da er SELVFØLGELIG de "høye" målingene til Ringstad helt feil!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Om nå noen skulle være interessert i fakta:

[edit] Air fuel ratio comparison

E85 fuel requires a richer air fuel mixture than gasoline for best results. Successful conversions generally require up to 60% more fuel flow than when the engine burns 100% gasoline. (In contrast, methanol conversions require even more fuel flow increase than ethanol conversions.) Flexible fuel vehicles additionally impose a wider range of air fuel ratios that must be achieved than what is required for vehicles that operate only on gasoline or ethanol. This is because a wider range of air fuel ratios is required to use all the varying percentages of ethanol and gasoline efficiently that may be present in the fuel tank at any given time.

 

The nominal (chemically correct) air fuel ratio is 14.64:1 by mass (not volume) for burning 100% gasoline, but in practice the nominal air fuel ratio for most 100% gasoline fuel injection systems ranges from about 14.6 to 14.7 for a typical nominal value, depending on manufacturer, with the ratio of 14.7 being slightly preferred for increasing fuel economy under light load conditions.

 

The following table shows the range of air fuel ratios typically used for burning gasoline, E85, and pure ethanol (E100) under an assortment of assumed operating conditions:

 

Fuel AFRst FARst Equivalence

Ratio Lambda

Gasoline stoichiometric 14.7 0.068 1 1

Gasoline max power rich 12.5 0.08 1.176 0.8503

Gasoline max power lean 13.23 0.0755 1.111 0.900

E85 stoichiometric 9.765 0.10235 1 1

E85 max power rich 6.975 0.1434 1.40 0.7143

E85 max power lean 8.4687 0.118 1.153 0.8673

E100 stoichiometric 9.0078 0.111 1 1

E100 max power rich 6.429 0.155 1.4 0.714

E100 max power lean 7.8 0.128 1.15 0.870

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

jeg vil gjerne være en som vil kjøre mot deg :)

 

å JA målingene hos ringstad blir feil i forhold til andre benker!

derfor det hadde vært moro å sett hvor mye!

Link to comment
Share on other sites

jeg vil gjerne være en som vil kjøre mot deg :)

 

å JA målingene hos ringstad blir feil i forhold til andre benker!

derfor det hadde vært moro å sett hvor mye!

 

Du sier at målingene til Ringstad er feil? Ok? Så vil du se hvor mye den viser feil?? Hvordan vet du at den i hele tatt er feil da lurer jeg på?!?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Den vanlige regla om at "man mister så mye hester fra benken til ringstad og ut på andre ruller. Siden han bremser fra toppen og nedover i turtallet"

han bremser fra bånn og oppover på turtall:)

 

jeg vil gjerne være en som vil kjøre mot deg :)

 

å JA målingene hos ringstad blir feil i forhold til andre benker!

derfor det hadde vært moro å sett hvor mye!

ok da er benken til vs motor feil og.. for den skilte 14hk i forhold til ringstad sin benk på gamle motoren min kjekt og vite so då må eg vist bremsa ein anna plass...greit vi får ta langstrekket på rudskogen da??har bestilt meg nye michelin heilslics so da får eg feste og...

Link to comment
Share on other sites

Du sier at målingene til Ringstad er feil? Ok? Så vil du se hvor mye den viser feil?? Hvordan vet du at den i hele tatt er feil da lurer jeg på?!?

til ein opplysning gamle bilen til kompisen min den svarte sedanen med gull hjul bremsa 560hk 700nm hos ringstad..eigeren som har den no bremsa den på nytt i dynapack i kristiansand da bremsa den 521hk 620nm på nava merkelig det kan vel nye eigeren bekrefta som fekk den bremst sikkert snill den rulla der nede og hehe

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

Har ikke alle sett denne da?

 

Den har vel halve effekten i frohold til det den er oppgitt til da ifølge noen her.

 

Men Howdini og Dre Racing; dere er to av tre som har sagt at det blir målt høyere effekt på Ringstad sin rulle.. Men INGEN av dere har kommet med noenting når jeg har spurt om dere vet om identisk motor som er blitt bremset hos Ringstad vs noen andre. Bare påstand tatt ut i løse luften eller?? Nei DA holder dere godt kjeft ja! Tror noen er misunnelige på andre... Men sånn vil det visst alltid være her!

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...