Jump to content

2,8 k-jetronik sprut selges


Guest fordgutten

Recommended Posts

Shit.. Rundt 70k og ennå ikke noe motor som kan settes i bil og kjøres.. Ennå han selv stod for komplett motor. Br Racing, hadde du vært fornøyd med en sånn deal om det var deg?

Det er da forskjell mellom å være en ildsjel som ønsker å få flere interisert i V6 trimming og å utnytte en stakkar som tydeligvis ikke her peiling på priser, deler eller særlig kunnskap om temaet ellers..

Og å ta 8000kr for et sprut når du til og med sier at innsuget var hans fra før av er jo helt rystende.. Og det var ikke komplett engang..

Som motorbygger, ville det ikke vært mere realt å anbefale han megasquirt eller et annet sprut som duger til jobben enn å dytte på han noe overprisa drit som ikke er komplett engang? De viser jo hvor seriøs du er som motorbygger/Trimmer. De fleste her vet jo at et megasquirt anlegg hadde nok blitt billigere enn det sprutet der. Det er neppe noe nytt for deg heller..

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til informasjon:

Dette forumet er ment brukt som et informasjons-forum for Ford-folk i alle aldre og kunnskapsnivå. Husk dette nå.

 

Jeg tar ikke parti i denne saken, men skal gjengi noe av det jeg skrev sist i en liknende tråd her på forumet:

Om kjøper overhodet ikke har peiling på hva han må kjøpe, hva han trenger, hva prisene ligger på og hva som er bra/dårlig - er det kjøpers ansvar å få sjekket dette ut først mener jeg. Om han har kjøpt disse delene til 8000,- så hadde det vel aldri skadet å bruke dette forumet til å høre etter om dette var en bra eller dårlig tilbud før han kjøpte? Det samme gjelder prisene for byggingen av motoren: Hva om han hadde søkt/spurt litt på forumet på hva slikt kommer seg på?

 

Ta et eksempel her:

Om noen her trenger litt hjelp til å få skiftet motor i bilen sin her og spør om hjelp til dette. Har jeg tid og mulighet så hadde jeg kanskje slått til og hjulpet personen så godt jeg kan og kanskje tatt noen hundrelapper (eller et par øl) som lønn for strevet. En annen person kunne kanskje krevd en tusen lapp eller to for jobben, mens en tredje kanskje hadde tatt et par hundre pr time arbeid. Har da vedkomne som trengte hjelp og betalt 2000 for dette rett til å klage og føle seg lurt, når jeg kanskje kunne hjulpet han?

 

Et til:

Om jeg har en Sierra i dårlig forfatning, som er i mine egne øyne ikke verdt mer enn vrakpanten og jeg vil selge den. Jeg legger den ut for 30.000,- og skriver i annonsen (og forklarer kjøperen) samtlige feil og mangler ved bilen. Bilen er ikke EU-godkjent, mye rust og fungerer ikke. Men jeg får solgt den for 30.000,- Har kjøperen rett til å klage på dette og anklage meg for juks - når jeg har lagt alle kortene på bordet?

 

Det jeg vil frem til, er at om en person ikke har så veldig mye peiling på saker og ting, så bør man spørre andre eller forhøre seg litt rundt om dette først. Ikke komme lang tid etterpå og klage over å ha følt seg rundlurt.

 

Selvfølgelig har selger kanskje en grunn til å ta den prisen han tok, enten for at han mente at produktet var verdt det eller at han ville selge det for denne prisen. Moralsk riktig om produktet er verdt halve prisen? Det får selger avgjøre. Det jeg vil frem til er at: Er det noe man lurer på eller trenger hjelp til, så kan man jo bruke forumet til FMCN - det er jo derfor det er her blant annet.

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Forstår din frustrasjon av at dette kommer på et forum. Men når dette først er kommet opp, og du oppgir her litt forhistorie både til bygget og sprutet til andre som kan lese her og gjøre seg en erfaring.. Da vil jeg de skal høre resten av historien og...

 

Du skulle bygge en bunndel som sagt til opp til 450hk..

Du honer blokka, planer, sliping av veiv, pianotråder i blokka, smidde råder og stempel, med arpbolter og umbrakobolter tilveiv og toppene..

Hvordan i alle dager kan du få dette til å bli en pris på 62000,-!!???

Og sprutet, er sprutet verdt 8000,- pga det er satt in små deler fra porsche for å få opp bensinen? og stålomspunne slanger? Greit slangene kan kanskje koste opp til 4000,- hos tess? de resterende 4000,- da??

 

Jeg har fått oppgitt prisene fordgutten ga for de div delene, og det var jo priser som ikke ligna grisen..

 

tilsammen har jeg regna at kun deler som du har satt på, burde kommet på litt over 20000,- + da sprutet...

kanskje flere her ser hvorfor fordgutten er litt irritert.. og er ikke bare han som har reagert på at han har regelrett blitt rana..

 

Hei. shortblokk kom på 50000kr.

 

Jeg tok tilbake twin turbo manifolder+turboer som ble kjøpt utenom for 10lapper,grunnet Eieren ikke klarte å skaffe kroner til dette i ettertid. det er og grunnen til at levering

har gått tregere en antatt.,

jeg holdt av det mekaniske turbo insprutet i over 6mnd. som sku kjøpes da motorbunndelen var ferdig. men sa at da fikk han ta det sprutet jeg hadde holdt av så lenge til han.

greit var det.

 

motobygget gjalt kun en shortblokk. jeg monterte toppene fordi Fordgutten ønsket at jeg skulle gjøre dette.

 

Jeg ser det som likegyldig for andre å dømme kostnader av forskjellige deler og ting som jeg leverer. skal en som er helt utenfor et sammarbeid mellom to personer

 

byne å blande seg inn med hva han mener ting skal koste og hva slags deler er egentlig dette som kan koste så lite. da vet jeg hvem jeg skal kontakte for å få en billig v6 motor

 

med like bra kvalitetsdeler. er en grunn til at jeg har spesialisert meg på tyske ford v6,da det er min egen hobby. jeg skjønner enkeltes low budgett holdninger.da tror jeg dere heller kan holde dere til det. og ikke kritisere mere seriøse motorbygg som det faktisk blir lagt mere penger i for å oppnå en sterk solid motor.

 

Jeg ønsker gjerne innspill på priser fra Norske trimfirmaer.som kan levere tilsvarende for 20lapper.

 

Jeg har for en tid tilbake kontakt med Sarpsborg motorverksted angående en 2.8 turbo motor de hadde for salg. gunnet en kunde som ikke hentet .

 

 

 

for 30000kr får du dette av dem:

 

Denne motoren er bygd i 1999, men kunden kom aldri å løste den ut. Det er ikke med kamaksel, og rådene er originale som er omgjort til fultflytende stempelbolter. Kompresjonsforholdet med toppene som følger med er 8,0 : 1, og veivakselen er slipt og nitridherdet, med blybronsje lager. Kunden vår kjøpte og leverte med alle delene selv, så det vi har gjort er arbeidet

Her er listen over det vi har gjort:

Shortblokk:

Rensebadet blokk

Montert kamlager

Slipt veivaksel 0,25mm

Nitridherdet veivaksel

Borret 6 sylindere til Wiseco smidde turbo stempler, 93,50mm, nr.:309261340

Normalisert 6 råder

Borret ut for, og montert boltforinger med tilpassing av stempelbolter i 6 råder

Balansert veivparti

Monteringsvasket og montert motor short

Topper

Montert 12 K-line ventilstyringer

Slipt 12 ventiler

Mirafrest 12 ventilseter

Planet 2 topper

Monteringsvasket og montert ventiler i 2 topper.

 

Prisen vi forlanger, kr.29 500,-, er arbeidsprisene som gjaldt i 1999, så i realiteten betaler du ingen ting for delene.

 

Håper dette kan være av interesse, og hører gjerne i fra deg.

Mvh

Tore Kvam

Sarpsborg Motorverksted

www.motorverksted.no

sarmotor@c2i.net

Tlf.: 69 15 51 33

Faks: 69 15 55 95

 

 

her får du ingen stålråder. eller turbokamsett. alu kamdrev,forsterka bolter topp og bunn.oppgrad oljepumpe.

pianotråd. forsterka toppakninger.maskinert lagerbukker til veiv,alt av pakninger til hele motor.

 

29500kr var arbeidsprisen i 1999!!!!! hva med deler ,

 

Hvorfor må dette mekaniske sprutet være så innmari dårlig da? det er tatt av en vel fungerende lik motor, ser det som litt verdifult for den rette personen som trenger det jeg.

 

Folk er flinke til å dømme andre her inne på Forumet. det er har jeg hvertfall ærfart flere ganger. men heldigvis har jeg bra støtte fra enkelte her inne som setter pris på hva jeg driver med.

 

frode-.

 

hmm, det skulle ikke være det i følge frode øverby, du kan jo sjekke det nr er som er på din så skal jeg sjekke hva det står på min, så kan vi sammen ligne det..

 

Hei. allerede her gir du feilinformasjon angående deler du skal selge. og gir meg med fult navn skylda for å påstå noe som folk garrantert kicker på når dem leser.

 

innusget,plenumet og det på øvre bildene er ikke noe jeg har solgt. dette er Fordgutten sine egne deler. hvor han vil selge alt som et kit er greit. men jeg står ikke for

 

at annet en underhuset på insprutet kan evt komme i fra Porsche. og jeg har prøvet alt jeg kan å få tak på makent uten hell. dette e ikke noe daglidagse deler.

 

selve mengdemåleren kan være ombygget eller justert for turbo. jeg er ikke expert på indre deler. funker det på en bil det er tatt ifra. så hvorfor grave mere en nødvendig.

 

 

 

 

Hvis du i utgangspunktet ville selge for 5000kr, og det var langt under det du hadde kjøpt det for, er det STOR fare for at du har betalt en masse penger for deler som i utgangspunktet ikke er verd så mye..

 

Er bosch nr på bensinfordeleren og varmkjøringsregulatoren de samme som original 2.8i er jo hovedkomponentene de samme og det er jo bare underdelen av luftmengdemåleren og giverne på termostathuset som er anderledes.. får ikke mye effektøkning ut av det

 

Uansett burde dette være deler som enkelt kan kjøpes på f.eks eBay for en billig penge..

 

Hva er Bosh nr på dysene?

 

Hei. Normal salgsprosedyre er at man som regel ikke får igjen det man betaler for ting man selger.

 

Du vet tydeligvis hva slags deler og hva deler er hverdt. ser ikke helt hvitsen med å slenge ut en oppfordene melding om kjøp av deler som ikke er hverdt så mye.

 

uansett er ebay din venn. anbefaler alle på forumet å handle på ebay. genialt. kjempebra. søk på porsche k-jet evt andre modda k-jet for turbo. se om dette er råbillig.

 

jeg har søkt mange ganger. dette er ikke deler du får kasta etter deg. mye er blitt Nostalgi deler. og dermed mere hverdt.

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten

men du oppga at hele bensinmengdemåleren var fra porshe!

aldri nevnt noe om at det kun er bunndelen på den mengdemåleren som er fra porshe å resten std 2.8.

 

å jeg ble lovet motoren tilbake 2-3 mnd etter jeg leverte motoren til deg i oslo, det tok nesten 2år før jeg fikk den igjen, vi dro opp til deg for å hente den.

 

jeg har enda ikke fått noe som helst form for kviteringer eller noe, jeg syntes du kan ta tilbake den spruten her, jeg har tilbyd deg at du kan betale tilbake halvparten av deg jeg ga av deg.

 

jeg skjønner bare ikke hvorfor du ikke abre kan gjøre opp for deg.du har jo selgt meg noe dritt, til en svin dyr pris ingen andre hadde gitt, jeg var dum å du lurte meg!!

 

jeg tenkte selge det som et kit ut igjen å derme gir jeg med innsuget mitt å fordeler å det som skal til..

 

jeg selger det for under halvparten av det jeg ga, for jeg vet jeg aldri kommer til å få solgt dette. har ikke sjangs til å få litt igjen for det en gang!!

Link to comment
Share on other sites

Saken er at Du nå prøver alle mulige måter å sverte meg på. er det ikke gjennom sms og mailer. så er det nå på et offentlig forum. har vært borti dette før. hvor folk bruker offentlige forumer til å presse meg med alle tenkelig midler. som regel i en sak som gjelder etterpåklokskap pga skiftet meninger underveis i en motor relatert sammenheng.

 

Du sier du ikke har så mye peiling. men enda påstår du at jeg har sagt at hele mengdemåleren er fra porsche. det har jeg aldri sagt.og isåfall er det du som har misforstått. en riktig sprut som virker og har vært brukt på et tilsvarende motoroppsett er ikke DRITT. Grunnen er at Du ønsker å selge noe som kan kansje idag ikke er like enkelt å selge. da flere har fått hvite om Megasquirt datasprut. og vil ha en mulighet til økonomisk justering for penbruk. det er ikke så lett på et mekanisk sprut.

dette er gull for en som ønsker å beholde en nær lik orginal insprut på en motor som har twin turbo. to små. som lader tidlig.

 

Grunnen til motoren ble ferdig så sent må du også ta litt av skylden for. det var først i sommer du fikk ordnet penger til å hente motoren. da jeg var på mitt mest stressa

 

tidspunkt. og det ble september før du fikk den. Jeg prio ikke å montere siste rest før jeg hviste om det virkelig ble en henting.

tar litt selvkritikk for dette. og hele hendelsen. men Jeg synes du bør tenke litt gjennom hva du egentlig driver med nå. Hvem tjener på denne misnøyen skal peste et offentlig forum? synes det ikke er det minste iorden for min del dette her.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
Saken er at Du nå prøver alle mulige måter å sverte meg på. er det ikke gjennom sms og mailer. så er det nå på et offentlig forum. har vært borti dette før. hvor folk bruker offentlige forumer til å presse meg med alle tenkelig midler. som regel i en sak som gjelder etterpåklokskap pga skiftet meninger underveis i en motor relatert sammenheng.

 

Du sier du ikke har så mye peiling. men enda påstår du at jeg har sagt at hele mengdemåleren er fra porsche. det har jeg aldri sagt.og isåfall er det du som har misforstått. en riktig sprut som virker og har vært brukt på et tilsvarende motoroppsett er ikke DRITT. Grunnen er at Du ønsker å selge noe som kan kansje idag ikke er like enkelt å selge. da flere har fått hvite om Megasquirt datasprut. og vil ha en mulighet til økonomisk justering for penbruk. det er ikke så lett på et mekanisk sprut.

dette er gull for en som ønsker å beholde en nær lik orginal insprut på en motor som har twin turbo. to små. som lader tidlig.

 

Grunnen til motoren ble ferdig så sent må du også ta litt av skylden for. det var først i sommer du fikk ordnet penger til å hente motoren. da jeg var på mitt mest stressa

 

tidspunkt. og det ble september før du fikk den. Jeg prio ikke å montere siste rest før jeg hviste om det virkelig ble en henting.

tar litt selvkritikk for dette. og hele hendelsen. men Jeg synes du bør tenke litt gjennom hva du egentlig driver med nå. Hvem tjener på denne misnøyen skal peste et offentlig forum? synes det ikke er det minste iorden for min del dette her.

 

det var snakk om 2000 kr det. jeg hadde det lenge jeg, å jeg skaffet det, du sa mange ganger at motoren er ferdig nå, enne gangen snakket jeg med deg da skulle jeg få den i oktober 07 jeg hørte ikke noe, så utpå nyåret spør jeg hvor det blir av motoren, å når den er ferdig. du sier regner med å ha den ferdig i apri jeg venter å venter, jeg hører ikke noe før jeg må ta kontakt selv nok en gang, er ikke så rart at en blir iritert da, å det er jeg sikker på at du hadde selv.å jeg sprute til og med om jeg kunne vente med å betale de 2000, det var mange ganger jeg kunne henta motoren, jeg tilbyde meg gang på gang å hente motoren. jeg spurte å om du kunne ta den med på rudskogen men da skulle du ha 1000 ekstra for å ta den med,

 

men mener du at den der porshe bensinmengdemåleren er verdt 8000 med de slangene?jeg ble jo nødt til å kjøpe meg den dataspruten når jeg fant ut at den er lik som den som står der orginalt, det enneste var de slangene men den enne var jo ryke helt av å mange av de andre er slite inni den stålomspudendeslangen,

 

vis du mener at de slangene å det lokke under bensinfordeleren er verdt 8000 da er det noe galt.ran kan en kalle det der..

 

jeg hadde heller aldri kjøpt det av deg vis jeg viste det var samme som jeg hadde fra før;)

Edited by fordgutten
Link to comment
Share on other sites

Til informasjon:

Dette forumet er ment brukt som et informasjons-forum for Ford-folk i alle aldre og kunnskapsnivå. Husk dette nå.

 

Jeg tar ikke parti i denne saken, men skal gjengi noe av det jeg skrev sist i en liknende tråd her på forumet:

Om kjøper overhodet ikke har peiling på hva han må kjøpe, hva han trenger, hva prisene ligger på og hva som er bra/dårlig - er det kjøpers ansvar å få sjekket dette ut først mener jeg. Om han har kjøpt disse delene til 8000,- så hadde det vel aldri skadet å bruke dette forumet til å høre etter om dette var en bra eller dårlig tilbud før han kjøpte? Det samme gjelder prisene for byggingen av motoren: Hva om han hadde søkt/spurt litt på forumet på hva slikt kommer seg på?

 

Er enig i noe av det du skriver men å gi kjøper all skyld i en sak blir ALT for enkelt. I utgangspunktet er verdien på en ting det andre er villige til å gi, MEN hvis man som selger utnytter at vedkommende kjøper ikke har peiling må man nesten forvente å få pes tilbake, eller dårlig rykte i ettertid!!

 

Det er jo derfor kjøpsloven også er forskjellig når det gjelder salg mellom to private og mellom profesjonelle og private. Her skiller loven kraftig, for den som er profesionell og skal vite mer enn kunden. Man skal ikke utnytte denne fordelen, men bruke den til kundens fordel..(om en av partene her er profesjonell eller utgir seg for å være det er en annen diskusjon. Men han sammenligner seg jo med Sarpsborg Motorverksted når det gjelder priser....)

 

Utnytter man det at andre ikke har peiling langt nok vil man til slutt komme borti det som kalles svindel..

 

Et til:

Om jeg har en Sierra i dårlig forfatning, som er i mine egne øyne ikke verdt mer enn vrakpanten og jeg vil selge den. Jeg legger den ut for 30.000,- og skriver i annonsen (og forklarer kjøperen) samtlige feil og mangler ved bilen. Bilen er ikke EU-godkjent, mye rust og fungerer ikke. Men jeg får solgt den for 30.000,- Har kjøperen rett til å klage på dette og anklage meg for juks - når jeg har lagt alle kortene på bordet?

 

NEI ikke så lenge alle kortene er lagt på bordet. Men det blir de jo ikke alltid, og det er ikke så mange andre enn kjøper og selger som kan vite det..

 

 

Hei. Normal salgsprosedyre er at man som regel ikke får igjen det man betaler for ting man selger.

Det må jo bety at DU er den som er lurt i dette tilfelle. For hvis du prøver å si at dette har kostet deg mere enn 8000kr er det i utgangspunktet DU som har blitt rundlurt. (eller fått veldig bårlig betalt for en jobb). Eller er det bare du som har rett til å tjene på å kjøpe og selge ting??

Du vet tydeligvis hva slags deler og hva deler er hverdt. ser ikke helt hvitsen med å slenge ut en oppfordene melding om kjøp av deler som ikke er hverdt så mye.

uansett er ebay din venn. anbefaler alle på forumet å handle på ebay. genialt. kjempebra. søk på porsche k-jet evt andre modda k-jet for turbo. se om dette er råbillig.

 

JA eBay er min venn :D Har handlet mye der, kan risikere å få noe dritt men kommer også over mye bra der.. Du bruker vel selv eBay for å selge ting...

Det jeg mente å si til FORDGUTTEN var at k-jetronic deler fra en 2.8i, som det kan tyde på at dette er kan kjøpes billig på eBay. Om delene skulle være moddet for å klare mere hester kan jo ikke du heller vite, forrige eiers KRAFTIGE bensinforbruk kan jo bare være et feiljustert system..

Det er ikke så mange som kan modifisere en bensinfordeler, og med et anlegg som i original skikk er dimensjonert for 160 hk bør endel gjøres for at det skal gi nok til +300hk

 

jeg har søkt mange ganger. dette er ikke deler du får kasta etter deg. mye er blitt Nostalgi deler. og dermed mere hverdt.

Hva har du søkt etter som er så spesielt? Underdelen av luftmengdemåleren til en Porsche? Hvs resten av delene har samme nummer som orginaldelene på 2.8i'en ser jeg ikke helt hva som er vanskelig å få tak i

 

Vil bare understreke at jeg ikke kjenner FORDGUTTEN eller BR Racing V6 og er ikke ute etter å "ta" noen her. Har bare svart på innleggene her etter hva som er skrevet.

Det er jo ikke første gangen BR har blitt kritisert her på forumet for å selge ting til overpris, men hvis han bygger så mange motorer og selger så mye deler som det kan høres ut så vil det jo alltid være noen som klager..

Om klagen er berettiget eller ikke får hver enkelt vurdere...

Link to comment
Share on other sites

tror jeg støtter ford gutten i dette tilfelle.. er greit og betale en del penger for en bra jobb på en motor som ikke man kjenner til selv og vil ha noe ut av.. men!!! bli sånn lurt til di grader .såklar man kan sjekke rundt om kva ting koster og greier men for det!. folk burde ha litt samvittighet for det viss man er litt seriøs.. for min del kunne jeg ikke klart og solgt "forsterkede" 12-9 bolter med dyngevis skiver pga lengden er feil til rammebukker og toppen til nesten 4 lapper... når man vet att bolter i dette tilfellet kommer under en lapp. dessuten og viss du kan litt om å montere sammen ting med mere skiver svekker du trykket på rammelager bukken og du får feil moment. har du brukt pasta på boltene??

tror det er en del pratemakere i dette miljøet og du er vel en av dem største klovnene!!!

04 ford f150svt lightning

88 sierra cosworth orginal

88 sierra cosworth leke/bruksbil

92 sierra cosworth orginal 4x4 rally bil

78 capri cosworth prosjekt

76 3,0 capri zakspeed bredda, snart cosworth smitta:)

Link to comment
Share on other sites

tror jeg støtter ford gutten i dette tilfelle.. er greit og betale en del penger for en bra jobb på en motor som ikke man kjenner til selv og vil ha noe ut av.. men!!! bli sånn lurt til di grader .såklar man kan sjekke rundt om kva ting koster og greier men for det!. folk burde ha litt samvittighet for det viss man er litt seriøs.. for min del kunne jeg ikke klart og solgt "forsterkede" 12-9 bolter med dyngevis skiver pga lengden er feil til rammebukker og toppen til nesten 4 lapper... når man vet att bolter i dette tilfellet kommer under en lapp. dessuten og viss du kan litt om å montere sammen ting med mere skiver svekker du trykket på rammelager bukken og du får feil moment. har du brukt pasta på boltene??

tror det er en del pratemakere i dette miljøet og du er vel en av dem største klovnene!!!

 

Jeg skjønner at Du Terje , en lokal bekjent til Fordgutten ønsker å stille opp og vise din samvittighet. Det sku ikke forbause meg om det var Du som var med å hentet motoren. for skivene ble nemt da og.

 

Punkt 1 på ramlagerbolter til v6 ford. de orginale strekker seg ved større effekt og er et must for å ungå flexing.og oljetrykk skal falle til rådelagra.

punkt 2 de 12,9 bolta har de egenskapene som trengs til denne motoren.da det er testet ut og godkjent av meg selv. innkjøpspris på deler jeg selger er uaktuelt tema.

punkt 3. rustfrie skiver er ganske stenharde. hvor mye skal til for å komprimere 2stk skiver til nevneverdig moment fall fra 11kg.?

de 12.9 boltene har mindre hode. derfor bruker jeg rustfrie harde skiver. bolten blir drat til og løsnet i 3omganger. evt det hodet på bolten kan grave seg ned i øverste skiva er minimalt. 12.9 boltenen har en strekkfasthet som gjør at de kan holde 90% av strekkfastheten før de evt ryker rett av. kalles da ikke strekktype bolter.

grunnlag for 2 skiver. var maximale lengde med gjenger på bolt i ramlager gjengeparti.veivbolter er montert med tynn olje. rådebolta er montert med arp molyfett.og dratt til og løsnet i 3omganger som står i manualen .

 

Hvis Dere ønsker .kan Dere fjerne skiver og kappe av bolten skru på igjen. det fungerer utmerket. hodet på bolten graver seg lettere i støpegodset på lagerbukken .

 

 

For alle som ønsker å kjøpe sine egne deler. så er det kjempefint. men jeg selger ikke deler for ebay priser bare så det er sagt.

 

klovner holder til på sirkus.,!

Edited by 351RS
Ikke legg ut fullt navn å adresse til andre uten tillatelse

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
Jeg skjønner at Du Terje, en lokal bekjent til Fordgutten ønsker å stille opp og vise din samvittighet. Det sku ikke forbause meg om det var Du som var med å hentet motoren. for skivene ble nemt da og.

 

Punkt 1 på ramlagerbolter til v6 ford. de orginale strekker seg ved større effekt og er et must for å ungå flexing.og oljetrykk skal falle til rådelagra.

punkt 2 de 12,9 bolta har de egenskapene som trengs til denne motoren.da det er testet ut og godkjent av meg selv. innkjøpspris på deler jeg selger er uaktuelt tema.

punkt 3. rustfrie skiver er ganske stenharde. hvor mye skal til for å komprimere 2stk skiver til nevneverdig moment fall fra 11kg.?

de 12.9 boltene har mindre hode. derfor bruker jeg rustfrie harde skiver. bolten blir drat til og løsnet i 3omganger. evt det hodet på bolten kan grave seg ned i øverste skiva er minimalt. 12.9 boltenen har en strekkfasthet som gjør at de kan holde 90% av strekkfastheten før de evt ryker rett av. kalles da ikke strekktype bolter.

grunnlag for 2 skiver. var maximale lengde med gjenger på bolt i ramlager gjengeparti.veivbolter er montert med tynn olje. rådebolta er montert med arp molyfett.og dratt til og løsnet i 3omganger som står i manualen .

 

Hvis Dere ønsker .kan Dere fjerne skiver og kappe av bolten skru på igjen. det fungerer utmerket. hodet på bolten graver seg lettere i støpegodset på lagerbukken .

 

 

For alle som ønsker å kjøpe sine egne deler. så er det kjempefint. men jeg selger ikke deler for ebay priser bare så det er sagt.

 

klovner holder til på sirkus.,!

tror det faktisk er litt fler som skjønner hva du driver med, jeg er jo ikke den første som klager på deg.tror folk begyner å bli ganske lei deg for å si det sånn, men du som seriøs motor bygger burde ha litt bedre å komme med. jeg har jo ikke en gang fått kvitering på noen av delene eller hva du har gjort(du har sakt det til meg det du har gjort) du har ikke en gang den lappen som vi skreiv når du fikk henta motoren i oslo, åssen er det egentelig å bli misslika så heftig på en forum som det du gjør?

 

det er jo ikke noen som kommer til å handle deler av deg når du har de stive prisene du har, trodde det var sånn at en skulle ha ting litt billiger i begynelsen jeg, sånn at en kunne arbeide seg litt opp å få det til å gå bra, men med deg går det heller andre veien virker det som...

 

å isåfall om en klovn skulle vert på sirkus da skulle iallfall du vert der. de må ha glemt deg, tenker vel ikke mer over på det på sirkuse da at de trengte ikke deg;)

Link to comment
Share on other sites

Såklart, kunder får han alltid, men en del kunder mister han/har mista.. Hvertfall hvis flere tilfeller kommer opp..

 

Jeg ser Thomas.A oppi her legger inn forslag om å spørre her på forumet på forhånd, husker da en episode ang frofix skulle selge noen "råe" tennplugger for 1500,-, flere her inne fikk vel funnet ut at de samme pluggene kan enhver få kjøpt fra den lokale "bensern" for ca 240,- for 6stk.. Etter mye diskusjon der og, endte det med at topicen blei stengt og sletta... Der ser man og hvordan ting kan ende ved en forespørsel på forumet..

 

Jeg er fullstendig enig med fordgutten her at dette har blitt en altfor dyr motor, ja jeg kjenner han, men overpris er det uansett. så jeg tar ingen sin side..

 

Jeg vet folk som bygger f.eks motor for andre, ikke har vane for å ta tilbake ting, men siden du er så veldig sikker på både deler du har montert, gjort på motor, og kostnader, da kan vel du kjøpe tilbake motor av han da, for en litt lavere sum enn det han ga, så kan jo du evt selge den videre til noen som vil betale så mye, eller evt bruke motor selv til f.eks et prosjekt el lign? Det hadde jo vært et røverkjøp for deg da, for du som motorbygger kommer sikkert i fremtiden til å bygge motorer for både deg selv og muligens andre, da hadde du jo kunna tjent enda mer penger, ved regerett å FÅ en sum penger av fordgutten , og evt tjene mer penger ved et evt salg.. Hadde ikke vært meg imot å kjøpt tilbake et nybygg for en betydelig rimeligere sum en det du selv fikk for det for 2 mnder siden?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Nå er ikke akkuratt tyske v6 motorer det hotteste om dagen lengre. Alle går på sparebluss i en eller annen form. v6 er dyrt. skal ting gjøres og deler være av kvalitet. nå vil jeg si at turbo på v6 for mange sammenliknes med 2.0l sierra ohc med ettermontert turbo. og er low budget. Alikevel finnes det enkelte Entusiaster

som vil legge mere i seriøse nybygg og deler runt. Og disse finner man i hopetall så fort det dreier seg over til Cosworth. Ingen skriker å betale 50lapper for en 5-600hk

motor lengre.

 

Hvis Du leser tråden gjeldene de tennpluggene., så har jeg ordnet opp. og det var en misforståele hva hva plugger det gjalt. Jeg tilbyr Denso Iridium til alle Ford.

dyre men bra plugger. finner du dem selv rimligere på ebay. be my guest. kjøp selv. slutt å kritiser hva andre gjør. Jeg driver ikke veledighet. all info og kunnskap er noe som tar lang tid å få innen motor og trimming. Tror de fleste her inne ikke er int å gjøre arbeid for andre helt gratis.

 

Det siste men ofte viktigste problemstillinger er seriøse folk som skal ha seriøse motorer.for så gå over til low budgett på resten. da er det ikke rart folk steiler når man

 

ikke kjører løpet ut. Jeg yter service til et hvist punkt. og jeg tåler mye før jeg får nok. og idette tilfellet har jeg bevist ikke levert noe papirer på motor enda ,pga all

 

klaging,sutring titt og ofte gjennom lang tid. og også delvis truende holdninger. Jeg laget kontrakten på motoren.,jeg ga den til kjøper. han har rotan bort. jeg har mail oppett på alt hva motor inneholder.,

 

Muntlig avtale mellom selger kjøper at det ikke sku offentligjøres kostnader og priser her inne på forumet og til forumbrukere. men dette er brutt haugevis med ganger.

 

Dette eneste som var iorden var evt litt intern reklame om motoren kom i bilen og se resultater.

 

ang å kjøpe igjen deler og motorer.ser jeg som en tåplig framstilling. Jeg prøver å komme fremover.ikke bakover.

 

 

Dette blir mitt siste innlegg. Makan til såpeopera.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

"Dette blir mitt siste innlegg. Makan til såpeopera."

 

 

Vær forsiktig når du dusjer.Ikke mist såpa :lol:

 

 

haha

 

er så dumt at det er til og grine av hele greiene.. bare og holde SEG LANGT UNNA DENNE FYREN så slipper du og alle andre mer tull fra br racing, du er vell ikke den første og heller ikke den siste som har gått på limpinnen hans...når folk er så latterlige at dei handler med han og ikke tenker på og sjekke opp litt først så er man dømt til og sitte med sjegget i loppekassa...

 

har snakket me han på tlf et par ganger og han kunne skaffe meg nytt forsterka komlett pakningsett til

2,9i v6 som tålet turbo.dette skulle e få for 4000kr...

sjekka på sarpsborg motor og der fikk e samma for 1300KR :) så folks om dere vil kaste penga ut glasset er d bare og handle med fyren dei som vill....

 

 

ha en trivelig helg og slutt og krangle*!!!!!!!

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke helt å blande meg inn her da jeg sikkert kommer til å kjøpe deler av BR en gang, og allerede har Fordgutten på msn, men synes begge to har litt skyld her. Fordgutten har slengt penger litt ukritisk rundt omkring, og BR har tatt litt vel godt betalt, men fordgutten prøvde akkurat å selge videre noe i denne tråden han aldeles ikke var fornøyd med for 5000? BR tar nok litt ekstra for delene han skaffer rett og slett fro at han tar seg bryet med å skaffe deler som andre ikke klarer å finne sjøl, men ford V6 er virkelig ikke en billig motor å bygge på, og maskinering alene er steindyrt i Norge, som BR sa, folk kaster gjerne 50-100 tusen på en Cosworth motor helt ukritisk, men på en V6 som er mye mindre vanlig å bygge på er dette plutselig alt for dyrt. Jeg liker heller ikke at så mange blander seg inn i diskusjonen utan at de egentlig vet hva som har foregått mellom BR og Fordgutten. De har ihvertfall ganske forskjellig oppfatning selv av hva som har skjedd her, så hvem vet egentli den 'rette' sannheten ? Hvis dere synes BR er for dyr, ikke kjøp ting med han,men hvis dere vil ha en ekstrem V6'er tror jeg han er verdt å ta en prat med...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke helt å blande meg inn her da jeg sikkert kommer til å kjøpe deler av BR en gang, og allerede har Fordgutten på msn, men synes begge to har litt skyld her. Fordgutten har slengt penger litt ukritisk rundt omkring, og BR har tatt litt vel godt betalt, men fordgutten prøvde akkurat å selge videre noe i denne tråden han aldeles ikke var fornøyd med for 5000? BR tar nok litt ekstra for delene han skaffer rett og slett fro at han tar seg bryet med å skaffe deler som andre ikke klarer å finne sjøl, men ford V6 er virkelig ikke en billig motor å bygge på, og maskinering alene er steindyrt i Norge, som BR sa, folk kaster gjerne 50-100 tusen på en Cosworth motor helt ukritisk, men på en V6 som er mye mindre vanlig å bygge på er dette plutselig alt for dyrt. Jeg liker heller ikke at så mange blander seg inn i diskusjonen utan at de egentlig vet hva som har foregått mellom BR og Fordgutten. De har ihvertfall ganske forskjellig oppfatning selv av hva som har skjedd her, så hvem vet egentli den 'rette' sannheten ? Hvis dere synes BR er for dyr, ikke kjøp ting med han,men hvis dere vil ha en ekstrem V6'er tror jeg han er verdt å ta en prat med...

AMEN

Link to comment
Share on other sites

Og dermed syns jeg egentlig denne tråden har eskalert så til de grader ut av proporsjoner.

Ærlig talt folkens, vi er ikke her for å spre kvalme hverken på den ene eller andre måten, har vi noe uoppgjort med noen tar vi det med vedkommende, ikke på ei interaktiv oppslagstavle.

 

Forresten tror jeg at om denne tråden hadde omhandlet noen annen enn Frode hadde den vært stengt for lenge siden.. :shutup:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Muntlig avtale mellom selger kjøper at det ikke sku offentligjøres kostnader og priser her inne på forumet og til forumbrukere. men dette er brutt haugevis med ganger.

 

Dette eneste som var iorden var evt litt intern reklame om motoren kom i bilen og se resultater.

 

Hehe, hvorfor? Redd for sånne resksjoner som du har fått nå? :)

 

Skal slutte å blande meg jeg nå også :) , men syntes jo det var en utrolig rar avtale å ha da..

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at et slikt sprut orginalt LEVERER cirka 250hk uten ekstra bensintrykk med turbo ( kan skanne data og legge ut den dagen jeg bli klubbmedlem ), samt med annen bensinpumpa opptil 350hk.

Så er ikke salgstråden ille den, han selger hva han selger.

 

Men kanskje kjøper skulle ha litt PEILING på hva han driver med før et kjøp!

 

Selger har solgt et sprut, kjøper har betalr overpris, Dyrt JA: Men sjekk litt før man kjøper da.

 

Har kjøpt ting av selger selv og har fått det jeg ville ha til rett pris !!!

 

Har man trampet i salaten, så for guds skyld stå stille da!!!!!!

Ikke legg skylden på annen folk for at man selv er en uviteten kjøper.............

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
Med tanke på at et slikt sprut orginalt LEVERER cirka 250hk uten ekstra bensintrykk med turbo ( kan skanne data og legge ut den dagen jeg bli klubbmedlem ), samt med annen bensinpumpa opptil 350hk.

Så er ikke salgstråden ille den, han selger hva han selger.

 

Men kanskje kjøper skulle ha litt PEILING på hva han driver med før et kjøp!

 

Selger har solgt et sprut, kjøper har betalr overpris, Dyrt JA: Men sjekk litt før man kjøper da.

 

Har kjøpt ting av selger selv og har fått det jeg ville ha til rett pris !!!

 

Har man trampet i salaten, så for guds skyld stå stille da!!!!!!

Ikke legg skylden på annen folk for at man selv er en uviteten kjøper.............

ja, men alle kan ikke ha like go peiling som alle andre heller desverre;)

 

 

prøver å bumpe dette da, håper på at det er noen andre som kan ha bruk for detta sprute!!

Link to comment
Share on other sites

prøver å bumpe dette da, håper på at det er noen andre som kan ha bruk for detta sprute!!

 

Dermed så stopper diskusjonen mellom dere, og rundt alt dette, her i salgs annonsen, fortsetter evt. på PM. :)

 

Mvh

Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...