Jump to content

cosworth 2,5


cossiedude

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

de har støpt to typer blokker. en som er standard bolter i og den som jeg har er forsterket der hvor boltene har gjengepartiene. slik som vannpumpa i min må shimses ut ca 8mm pga den ene bolten. da må man modifisere reimhjulet slik at dette kommer på linje igjenn.

Link to comment
Share on other sites

de har støpt to typer blokker. en som er standard bolter i og den som jeg har er forsterket der hvor boltene har gjengepartiene. slik som vannpumpa i min må shimses ut ca 8mm pga den ene bolten. da må man modifisere reimhjulet slik at dette kommer på linje igjenn.

 

få ut noen bilder av prosjektet a? :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

 

 

Høyere moment kan du får ved hjelp av høyere ladetrykk.

Hvis det er :"er mer ute etter ett uvanlig godt bunndrag" du mener, da er du på rett vei.

som sådan er at hæve ladetrykket jo bare en kedelig måde at forøge den dynamsike kompression på en kunstig måde.

 

som sådan er den korrekte og dyre måde at NA tune bilen så den trækker vejret bedre og performer bedre selv uden brug af tryk. ved at fjerne høj vaccum og modtryk får man en sundere motor og kan opnå mere moment i bunden hvis turboen er med til at levere luft i bunden.

 

dette er meget i søgelyset her i dk for tiden. kik evt på powerpage.dk med de masterpower turboer der sælges og de måder de er opbygget sammen med det de kræver af eksost manifolden.

 

men en simpel måde at forenkle moment og hk er.

 

 

hk bestemmer hvor hurtigt du køre når du rammer muren.. moment bestemmer hvor meget du flytter muren..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...