Jump to content

cosworth 2,5


cossiedude

Recommended Posts

bare blokka kom på ca 5100 dollar + frakt. bestilte også billet lager bukker, 14mm long studs og underspyling.det er ekstra kostnad. helt ny 4x4 topp ble også bestilt for større ventiler. og nei.. jeg er ikke en rik pappa gutt!! sparing og røyke slutt er noe av prisen å betale for så dyre deler :smartass:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

effekt er det eneste som beskriver det utførte arbeidet. kan overføres direkte til f.eks en hårføner. En hårføner på 1500watt tørker håret fortere enn en på 1000w. Hvor mye moment er det i en formula 1 motor?

Link to comment
Share on other sites

hvor mye kom bokka på?

det er vel allerede bevist at blokka er bra saker..

hvem har bevist det?

 

er ikkje så mange som har brukt den ennå eller tar eg feil

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

effekt er det eneste som beskriver det utførte arbeidet. kan overføres direkte til f.eks en hårføner. En hårføner på 1500watt tørker håret fortere enn en på 1000w. Hvor mye moment er det i en formula 1 motor?

Slik som det bygges og bremses motorer her til lands så er det der en aldeles glitrende sammenligning, "Håret mitt tørker på ett drag over langstrekket på Rudskogen så jeg må minst ha 2450 hk. :lol: :lol:

 

Maks dreiemoment på en sugemotor begrenses av motorvolum og type drivstoff, men når dét er sagt så er det ikke dreimomentet på svinghjulet i seg selv som avgjør hvor godt det akser heller.

 

 

noen som veit om det har blitt bygd 2,5liter yb cosworth turbo motor basert på aluminiums blokka?

Nå fikk vel folk tilstrekkelig store problemer med denne alublokka lenge før det det ble 2,5 L + turbo? Det flekser mye og ser ut som gelé ved høye effektuttak. (Dette gjelder ikke bare Cosworth.)

En alublokk er først og fremst lett og er derfor ideel i en sugetrimmet Escort MK1 og 2. Alu er ikke spesielt sterkt og en Cosworthmotor på 2,5 L med turbo trenger maksimalt med styrke. (Mener jeg).

 

får se hva det blir. ikke så veldig ute etter ekstremt mye. "noe" over 500 blir det vel :whistling: . er mer ute etter ett godt moment ;)

Høyere moment kan du får ved hjelp av høyere ladetrykk.

Hvis det er :"er mer ute etter ett uvanlig godt bunndrag" du mener, da er du på rett vei.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man si, men dessverre så vil disse kurvene være mer vill-ledende enn veiledende.

Montert i to like biler, så vil bilen med F1 motoren gi bortimot 7 ganger så god aks som bilen med Vw 2,0 TDI motoren.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

den er bestilt 10mm høyere. tiden vil vise om de er noe å tro på anders. men i følge cosworth er de blokkene her sterkere enn 200 blokka. tror jeg har mer tiltro til cosworth enginering enn jeg har på oss garage spesialister :nerd:

 

 

DU får håpe det, ikkje for å vere negativ. men cosworth er ikkje, og kommer nok heller ikkje til å bli det samme som det en gang var.

ta berre olje pumpene deres som et eksempel

 

dårlig klaring: http://passionford.com/forum/general-discu...ump-beware.html

 

sprukket: http://passionford.com/forum/general-discu...il-pumps-6.html

 

ein til: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45411

Link to comment
Share on other sites

Hehe, meget artig kurve det der.

 

Sier litt om bruksområde til de forskjellige. :P

 

Tja.....?

Det sier vel og ein del om regler og restriksjoner hos de forskjellige ?...

 

Kurvene for WRC biler er sikkert ikkje "optimale"... dersom de hadde hatt fritt spillerom uten regler og restriksjoner så hadde de vel kanskje sett annerledes ut ?.... sjøl om bilene skulle brukes til akkurat det samme..

Link to comment
Share on other sites

ble annbefalt og holde meg unna cosworth alu blokk.... pga. topppaknings prolemer, lov og prøve. jeg har lyst og prøve selv jeg..

du får holde oss oppdatert med motor prosjektet ditt. spennende.! dette blir ivertfall en veldig kjørbar motor, garantert. :)

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

ja eg gleder meg til å få høre korleis dette fungerer da det er mye ulike meininger om alublokkene. har selv tenkt å gjøre noe lignende med tiden vis det fungerer bra. så stå på bra noen tør å prøve andre ting en det som altid blir gjort.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Mener gamle Reyland escorten hadde millington blokk og den er vel alu. Så det kan fungere godt det.

Hvordan vil du definere "fungere godt" i dette tilfelle?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du definere "fungere godt" i dette tilfelle?

 

Hørte aldri at han hadde noe krøll med den, og effekten var jo bra også.. bare se på reyland sine sider hva den bilen klarte det..Poenget mitt var at den bilen ble brukt hardt med høy effekt og det holdt (helt til gumball tok livet av bilen..)

 

effektmessig har det fungert før ihvertfall.

 

 

Spørsmålet er vell om disse nye blokkene er like gode som Millington blokkene

 

Rs 200 Bdt motorene har og alu blokk

 

 

Godt poeng. Men noen må jo prøve de før man vet helt sikkert. For alt vi vet er de bare søppel, men hadde vært greit å fått et bedre alternativ enn 200 blokka. Synd det koster så ******..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...

joda det går fremmover. henger egentlig bare på muttrene til longstudsa nå. de er 6kant og må bruke 18mm pipe. det er det ikkje plass til i toppen. så venter på 12kant muttre fra arp. når de er på plass er motoren klar for benken.blir spennende å se hvilke tall det blir :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Slip ned en 18mm langpipe. Det måtte jeg gjøre. Tok en USAG pipe. holdt fint det. Men var ikke litt av poengent med de nye blokkene at man ikke skulle behøve longstuds?

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

det har ikkje jeg hørt? i denne er det 10 longstuds. joda det går fint å dreie ned en 18 pipe. men er vel litt mer enn 85ft/lbs som kreves når eller vist toppen må av en gang. holder pipa da? jeg tviler på det,derfor vil jeg få tak i nye muttre. har brukt så mye tid og penger på dette prosjektet at jeg ikke vil ta noen sjangser.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...