Jump to content

REG REIM


wolferen

Recommended Posts

Hei

 

har 1 spørsmål regner med at toppen min har tatt kvelden,etter at reg reima røk eller kan det ha gått bra????

hadde vel ca 6500 omdreininger på motoren da det smalt under der. er vel bare salat av ventiler??

 

hva må egentlig gjøres?

 

er det noen som vet hva det vil koste og fikse dette??

 

det er en wolf cosworth

 

 

mvh wolferen

 

 

Wolferen

Link to comment
Share on other sites

du kan jo ha vært usannsynlig heldig.. men lite trolig.. finner du fort ut av ved en lekkasjetest.

 

hva legger du i overhale toppen, borring planing? den er ny planet for en uke siden:-( holdt i en uke etter jeg bytta topp pakningen

 

satte du på ny reim da?

Link to comment
Share on other sites

Du har nok en del skjeive ventiler, styringene kan og ha tatt skade. Genger på kam lager bukkene og evt selve kammene kan ta skade. På Sierraen jeg hadde, var eksos kammen i 3 deler, det skjedde i ca 90km/t på 5 gir for en haug med år siden

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hvordan fjikk d med stempler osv da?

 

 

små avtrykk på stemplene,men han på sylindersevice mente det hadde gått bra visst ikke dem er sprekt med det

finner jeg vel ut da den startes opp??

kan det skje noe mere galt en at kompresjonen blåser i gjennom visst stemplene har sprekt.???

 

Og skru strammehjulet med locktite, sjekk gjengene der også...

 

 

gjengene er i orden skal bruke locktite ja.-)

 

 

så til lørdag får jeg greie på om alt er som det skal.

da skal det settes sammen :D

Link to comment
Share on other sites

hei

 

et spørsmål den skiva som sitter bak nedre reimhjul, den er det en bøy på skal bøyen peke ut eller inn mot reg reima

den satt med bøyen ut men det ser ut som det blir stor plass bak mellom reima og skiva så visst jeg snur skiva så ser det mere riktig ut men jeg vet ikke

 

noen som vet setter stor pris på tilbakemelding

 

Mvh

 

wolferen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
bøyen du snakker om skal stå utover. ellers vil den ligge å gnage på reima, da får du samme jobben om litt igjen.

 

 

Det var godt og få bekreftet for da har jeg sat den riktig.

 

men jeg har fått regreim angst :lol: sitter og venter på at den skal ryke igjen. :rolleyes: bilen går bedre nå en den har gjort i disse 6 årene jeg har hatt den. så life is good :D

takk for alle svar i saken

 

Mvh

 

Wolferen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...