Jump to content

Rust in peace


Recommended Posts

Er det noen med focus som har erfaring med rust i dørene? Jeg har forstått at dette er et vanlig problem på focus, og skal derfor ta meg en tur og prate litt med de om rustgaranti og sånn. Noen som har gjort det før? Er det mye styr eller skifter de dører uten så altfor mange spørsmål? Jeg har mer rust i bakdørene på min 99 focus enn på Granadaen fra 76!

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest eSTate

Stemmer, jeg fikk byttet bakdører og bagasjeroms luke på gamle bilen. Hvis det bare er litt rust bør du vente til det blir mer. Ved lite rust slipes det ned og lakkes opp, hvis det er mye byttes hele døra. Nå begynner frem dørene, så det blir vel snart en tur til.

 

Er problemer med underleverandør som har slurvet med fuging av skjøtene. Samme leverandør som MB, som også sliter med rust i dører.

Link to comment
Share on other sites

Har en god del på ene bakdøren, nesten hele fugen på bunn. De andre dørene er det bare småflekker på, men dette er vel rust som kommer fra baksiden eller? Nytter vel ikke å pusse og lakkere på det, det vil vel bare komme tilbake igjen regner jeg med.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Er det noen med focus som har erfaring med rust i dørene? Jeg har forstått at dette er et vanlig problem på focus, og skal derfor ta meg en tur og prate litt med de om rustgaranti og sånn. Noen som har gjort det før? Er det mye styr eller skifter de dører uten så altfor mange spørsmål? Jeg har mer rust i bakdørene på min 99 focus enn på Granadaen fra 76!

det er ikke noe problem ford tar det på reklamasjon ................

Link to comment
Share on other sites

Er rustproblemene fortsatt et problem på Focus og Mondeo, eller var det bare et problem på de første utgavene??

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt dårlig at det forekommer på disse nye bilene? Eller er det bare slurvete arbeid når karosseriet blir satt sammen?

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

focus og mondeo 2000-2003 har blitt utsatt for mye rust! var faktiks på karroseri verkstede på ford for en stund siden, dem bare pussa ned og lakka opp igjen <_< en dårlig løsning, men ford er ford

Tror den løsningen er bedre enn å sette på nye dører med samme problemet.. Og det blir fortsatt skiftet dører, det avhenger av hvor kraftig angrepet er

Men Mercedes har større problemer............

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Mb og ford byttet visst til samme måte og brette/fuge dører på ca samtidig.

E-klasse-eiere har hatt store problemer med rust, samme som focus. De har visst og hatt en del problemer med å få tatt det på reklamasjonen. Satser på å få noen nye dører. Er det fra baksiden, altså mellom platene rusten kommer, eller er det lakk og kitt som deler seg og den veien det kommer?

Uansett er vel pussing og lakking bare en midlertidig løsning eller...?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest eSTate
Stemmer, jeg fikk byttet bakdører og bagasjeroms luke på gamle bilen. Hvis det bare er litt rust bør du vente til det blir mer. Ved lite rust slipes det ned og lakkes opp, hvis det er mye byttes hele døra. Nå begynner frem dørene, så det blir vel snart en tur til.

 

Er problemer med underleverandør som har slurvet med fuging av skjøtene. Samme leverandør som MB, som også sliter med rust i dører.

Som jeg allerede har sagt.....

 

Bare vente til det blir en del rust, så bytter dem hele døra i steden for å pusse ned å lakke.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, jeg fikk byttet bakdører og bagasjeroms luke på gamle bilen. Hvis det bare er litt rust bør du vente til det blir mer. Ved lite rust slipes det ned og lakkes opp, hvis det er mye byttes hele døra. Nå begynner frem dørene, så det blir vel snart en tur til.

 

Er problemer med underleverandør som har slurvet med fuging av skjøtene. Samme leverandør som MB, som også sliter med rust i dører.

Som jeg allerede har sagt.....

 

Bare vente til det blir en del rust, så bytter dem hele døra i steden for å pusse ned å lakke.

Og er du heldig er de nye dørene like rustete om 2 år..

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Mb og ford byttet visst til samme måte og brette/fuge dører på ca samtidig.

E-klasse-eiere har hatt store problemer med rust, samme som focus. De har visst og hatt en del problemer med å få tatt det på reklamasjonen. Satser på å få noen nye dører. Er det fra baksiden, altså mellom platene rusten kommer, eller er det lakk og kitt som deler seg og den veien det kommer?

Uansett er vel pussing og lakking bare en midlertidig løsning eller...?

MB ruster ikke bare i dører, de har byttet en del tak bl.a

Det som skjer på Ford er at fugen løsner, og under er det bart metall. Dørene blir altså fuget før de blir rustbehandlet!

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ford er MEGET rund håndet med "rust" på focus . Det er fabrikken som lagde limet de bruker som har ansvaret . Dører og bakdør blir BYTTET ikke slipt ned og lakket . Merc og bmw har samme problemet . Ford har lagt seg på att kunden IKKE skal bli skadelidende .

Link to comment
Share on other sites

hmm...Dette begynner å bli intresangt. Noen som vet om det er 12år rustgaranti på en sen 93mod mondeo? :rolleyes:

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Outbreak

Mener det ble 12 år rustgaranti på 2000 eller 2001 mod focus. 6 år før. Det er garantert ikke rustgaranti på 93 mondeo. Da kan de like gjerne kjøpe alle tilbake. Tror det blir billigere. Jeg vasket bilen grundig i dag og da vasket jeg inne i dørkarmet etc. fant rust i fremdøra ca 5 cm langt. På den andre døra var det mange småbobler langs hele fuga. stikker innom en dag jeg også. Håper de bytter den med mest rust i. Den eneste lille bulken jeg har sitter i den :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...