Jump to content

Cosworth Racing serie


Asil Racing

Recommended Posts

Om man ikke begrenser seg til bare rudskogen og våler så er jo mulighetene mange.

Ta ett løp på våler når ford klubben har treff der og ett løp på rudskogen når ford treffet er der.

Finn type sprint rally og bakkeløp med åpne klasser.

Inkluder ss2 som ett tellende løp.

0-402 meter.

drifting løp.

isbane kjøring.

rallycross kjøring

utstilling??

 

Sånn at man til slutt står igjen med en vinner som trygt kan sies å være norges beste allround cossie.

Og om man har en 700hk motor med lite effekt register så betyr ikke dette at man vil vinne.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg ikke dette iorden selv men har planer om det på meg og bilen mot våren.. Etter hva jeg har lest meg (lite bra info om dette på nett, bør egentlig kjenne noen som er godt inni det) trenger du ett medlemsskap i din lokalavd tilknyttet nbf, lisenskurs og løse engangs-eller årslisens i nbf, få lisens på bilen, og tut å kjør. Stiller som rookie med noe eget opplegget (bilen merket med no så de andre skjønner du er fersk) sammen med alle andre i heatet. Tut og kjør.. Noen som har stål kontroll på dette? Vært igjennom det..?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Om ikke lenge får vi være med i historisk racing... :D

 

Mvh

 

Det gleder jeg meg til, og bygger for..... :D

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Godt forslag fra mark1!! Har sjøl tenkt å få med meg noen gt løp løpet av sommeren ,men kan bli fort litt dyrt.

 

Det burde være murlighet med å få med noen spons midler fra aktører inne her å til et reint Ford-løp!!

 

mvh Einar

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen ekspert på racing men tenk litt på pengene. Dere snakker om en egen serie. Dere tar opp dette og spør ledelsen i FMCN om dette er interesant. Klart vi som er interesert i Ford ville se på noe sånt som morsomt.

 

Vi er medlemmer i en klubb som tar 250 kr i året i medlemsavgift. FMCN har ikke økonomi til å fronte/støtte dette økonomisk. Vi bor i et land hvor vi har 3 baner med en noenlunde standard. Vi bor i et land hvor motorsport blir tilbudt knapper og glansbilder mens snørrete skiløpere med astma blir sponset i hue og ræva. Hvor mange har egentlig økonomi til å kjøre en marginal merkesserie hvor belastningene på bilen tilslutt vil ende med både det ene og det andre? Ford sine eldre motorer begynner faktisk å bli mangelvare. Det finnes firmaer som lager nye motorer men til hvilken pris?

 

Når man er på treff og blandt annet SS2 ser man jo til stadighet ras og annet "fanteri". Det kunne kanskje vært en ide å kjørt en halvtimes tid på et treff hvor bare de med de råeste bilene hadde kjørt. Da kunne de ha testa og sett om dette er noe. Jeg tror vi andre hadde likt det. Det tror jeg er det mest realistiske.

 

Bare min mening.

 

Brakka

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Brakka, jeg tror eneste måten å gjøre dette på er å være fleksible og uformelle.

Fmcn trenger ikke å ta noe særlig stor del i det annet enn at det settes av en halvtime/time på en banedag for at løpet skal gjennomføres.

Transpondere/tidsmåling må det jo gjøres noe med.

 

om man prøver de mulighetene jeg nevnte da:

Kjøring på ss2 er så og si gratis.

Isbanekjøring kan utføres ved at biler kjører med transpondere og raskest rundt bana vinner.

deltakelse i sprintrally/bakkeløp gjøres på arrangørs premisser men tidene blir brukt som gjeldende resultat for serien.

402 meter kan gjøres i ett hvilketsomhelst arrangement, man får jo en offisiell tid på dette også som kan brukes i serien.

Sikkert ikke noe problem for fmcn å ha en egen "racing serie" klasse for utstilling.

 

Fleksibilitet er nok stikkordet her, for som du sier en egen serie vil det ikke være økonomisk grunnlag for å gjennomføre.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke bare kaste klokka og si førstemann til mål da? :P

 

å en annen ting.. hvorfor bare cossi liksom? er jo mye annet morro fra 80 og 90 tallet fra ford.. da hadde det nok blitt litt bedre oppmøte.. litt kjedelig når alle med is't osv blir utelukket hvis det skal finne sted på et fmcn treff..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
hvor melder man seg på? pris info osv.?

Snakket med noen andre som kjører og de ba meg snakke direkte med ei på Vålerbanen om påmelding til kurs.

Tok kontakt pr mail til a. " laila(a)vaalerbanen.no ". Fikk svar at de hadde kurs for H-lisens 17-18 April. Teori lørdag og praksis søndag. 800,- for teori. 1700 for praksis. Betales ved fremmøte.

Står du "eksamen" har du H-lisens og kan kjøre asfalt racing+++ med bil med vognlisens iorden, samt medlemsskap i et lokallag.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Samme F va du kaller det. Om nok folk blir med kan vi som kjører Ford/cosworth/RS/før 1980/etter1980 osv dele gi interne poeng oss imellom og således lage vår egen serie. Er 4 mann i ett GT løp men er beste feks ford får du full pott og en 1 plass i Ford serien. Problemet er jo at altfor få slenger seg med. Er det nok folk så tvinger behovet seg automatisk frem.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...