Jump to content

noe raskere enn cosw


bige

Recommended Posts

Disse bilene er bare helt rå ytelsesmessig!!!!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

For det første så mener alle som kjører Koenigsegg at den er laaangt fra ferdig. For det andre skal jeg vedde hele meg på at den bilen var sterkt modifisert av folk som virkelig kan tune raske biler. Ingen i verden er modig nok til å ta en "vanlig" Koenigsegg til 388 Km/h på en ovalbane. En Mclaren F1 gjorde det som den er. Koenigsegg? Nei takk.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Supersportsbil er litt utenfor mitt interessefelt, men kikket innom siden deres å leste pressemeldingen, og der står det at er bilen orginal og rett fra produksjonen, men så tar det visst 2500timer å bygge en så da er det bare å skjerpe toleransene litt i god tid før 28.2 2005.

 

Her er skrytelista fra www.koenigsegg.com

 

Comparison chart results at Nardo/Prototipo for Production cars:

 

1. Koenigsegg CCR 388 km/h

2. McLaren F1 372 km/h

3. Ferrari Enzo 355 km/h

4. Porsche Carrera GT 334 km/h

4. McLaren Mercedes SLR 334 km/h

5. Lamborghini Murcielago 330 km/h

 

Data was collected from Auto Motor & Sport, The official McLaren web page and from Prototipo for the Koenigsegg data.

 

Mangler det ikke en bil på lista? GT heter den vel?

I juni 2004 kjørte Ford GT inn til 205 MPH på Nardobanen, og det skulle tilsvare 335.99 KM/H.

 

2005 Ford GT reaches 205 mph in testing at Nardo

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
For det første så mener alle som kjører Koenigsegg at den er laaangt fra ferdig. For det andre skal jeg vedde hele meg på at den bilen var sterkt modifisert av folk som virkelig kan tune raske biler. Ingen i verden er modig nok til å ta en "vanlig" Koenigsegg til 388 Km/h på en ovalbane. En Mclaren F1 gjorde det som den er. Koenigsegg? Nei takk.

Spent på å høre hvor du har det fra... :)

 

For the record så har Koenigsegg gått inn samarbeid med Produktutvikling og Materialtekonologi oppe på Gløshaugen når, (NTNU i trondheim).

Venter å se en her oppe i løpet av vinteren :) :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

De som kjører den sier at bilen ikke er ferdig.

Dette har du skrevet over her før, men hvem er alle de fleste? AMS og EVOblekkeskribentene eller kjente raceførere?

 

Tror han svenskeegget har kompetanse på det han driver med selv om han ikke har noe ærefull gammel og støvete historie å lene seg på.

911 har dem jo nå brukt over 40 år på å fintune så det skulle vel bare mangle :P :D

Link to comment
Share on other sites

Svenskeegget støtter seg til andre. Testing koster penger og den lille produksjonen de har er ikke akkurat nok til å dekke dette. Bilen er umoden og sliter med barnesykdomer. Hvilke summer tror du Porsche og Ferrari bruker på uvikling av en sportsbil? Du vet sikkert at Porsche eies av Vag og Ferrari eies av Fiat.

 

Hva er det forresten med folk og denne bilen? Hvor kult er det å betale 8 millioner for en bil som har varsellamper som lyser i et sett? Greit at den er rask på en ovalbane, men det har langt fra bevist på flate baner.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Svenskeegget støtter seg til andre. Testing koster penger og den lille produksjonen de har er ikke akkurat nok til å dekke dette. Bilen er umoden og sliter med barnesykdomer. Hvilke summer tror du Porsche og Ferrari bruker på uvikling av en sportsbil? Du vet sikkert at Porsche eies av Vag og Ferrari eies av Fiat.

 

Hva er det forresten med folk og denne bilen? Hvor kult er det å betale 8 millioner for en bil som har varsellamper som lyser i et sett? Greit at den er rask på en ovalbane, men det har langt fra bevist på flate baner.

 

jeg er skam også fasineret af koenigsegg CC mest fordi det er en super bil der er bygget i et nordisk land. sverige er trods alt mest kendt for kedelige SAAB og VOLVO biler. det er da 10 gange sjovere at ha en svensk super bil end en af de der porsche modeller. porschen ser man jo faktisk næsten hver dag hvis man ikke bor i danmark/norge. koeigsegg og pagani sonda og div andre ikke så kendte superbiler er faktisk lidt sjovere... der for jeg bare skal ha tunet min GT så de forbanede BMW folk kan lukke røven og begynde at bukke når jeg kommer kørende..

Link to comment
Share on other sites

Hva er det forresten med folk og denne bilen?

Skulle gjerne visst det selv, men jeg har ikke noe trangsyn hva gjelder biler selv om supersportsbiler var noe som opptok meg mer som barneskolekid enn idag.

 

Alle de som har kjørt Koenigsegg er for meg skribenter i AUTOFIL og MOTOR/ Nafblekka. De eneste bladene jeg har lest om Koenigsegg CC.

 

Har måtte lete selv siden de fleste forblir ukjente så her er hva jeg har funnet:

Koenigsegg CC8S Open 4.7 V8 2dr Test Date 23/09/2003 Autocar Testdrive

 

http://www.autoweek.com/article.cms?articleId=102363

Koenigsegg CCR

Like A Shot From The North: Koenigsegg Satisfies Marketing Job One

 

http://driving.timesonline.co.uk/article/0...1074079,00.html

Jeremy Clarkson for Times. Her finner du flere supersportbiltester.

 

Den er ikke helt oppe blandt disse samlebåndproduserte Carrera GT som ikke akkurat har gjort sine nybilkunder investorkjøpere glade ved å bli produsert i flere enn Porsche utalte på forhånd :D Porsche kutter Carrera GT

 

Mye av greia på dette prisnivået må vel være å ikke ha noe alle andre har? Og denne kundegruppen har ikke bare 2 biler på oppkjørselen. De kan bytte ut, velge å vrake helt bokstavelig uten hensyn til lommeboken.

 

Velger å tro at grunnen til at svenskeegget er så upop blandt den harde kjernen er på grunn av at det sitter en bearbeidet V8 tegnet av FORD uten støtstang (Modular). For i denne ligan her duger kun V12 med gammel historie uten bruk av kompressor..?

 

Så om CC har varsellamper som lyser hvem fant det ut og hvem skrev det?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg hadde blitt gærn jeg og. Blir ikke akkurat det samme å forsette racet i en vanlig leiebil..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det tror du? Bilen er fortsatt under utvikling og kjøreegenskapene er ikke fintunet som på Ferrarier og Porscher. De som kjører den sier at bilen ikke er ferdig.

Bilen skal bli lettere og billigere å lage. per i dag blir 15 biler laget per år, mens ventelistene er tre år lange. Så selv om du ikke liker den så gjør folk med penger det. :)

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Alex_86

er bare en bil...!

 

dene bil gjenial!

 

Denne har et speedo som tar over der det andre slutter!!!

 

 

 

 

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Guest FACE Motorsport
kom fram med 0-100 tidene på disse "supre" bilene sier jeg.

de blir jo parkert 0-100 av en gammal ford fra '85 jo!

 

http://www.reifen-shopping.de/AVON-Story/F..._rs_200_e2.html

 

for dere som ikke gidder lese linken:

Ford RS 200 E2, Gruppe H, 2.350 ccm - Turbo -640 PS, 1.050 kg, max. 320 km/h, 0 auf 100 km/h in 1,61 sec. ;)

 

Det du referer til er en blodtrimma bakkeløpsbil og har IKKE noe med gatebil å gjøre, en original RS200 kan ikke helt måle seg med Ferrari F40 f.eks. :)

Link to comment
Share on other sites

en vaske ægte AC copra 427cui. den klare 0-100 tider vi kun kan drømme om.. og det klares for små penge hvis man kan leve med en replica. ellers nogle af de nyere charterham med en fin lettere tunet zetec eller cosworth stage 3.

 

men når du nævner F40 så er pengene ikke noget problem.. bugatti veron måske.. eller pagandi zonda..

 

tror nu mest på den charterham med stage 3...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...