Jump to content

Capri Cosworth, med eller uten styling!?


2.8i TIC

Capri, med eller uten styling...  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå har jeg fundert veldig, og har kanksje et ønske om å ha en capri som skiller seg litt ut, så tanken har vært inne på å montere stylingen...

Hva synes dere?? Bilen blir såklart lakkert Phanter Black, og antaglig fortsatt rulle på 16" MO comp..

 

Uten

DSC_0001-2.jpg

 

Med

Blacktickford.jpg

gallery_3_5_4070.jpg

 

Det blir itilfelle uten grillen, da jeg må ha lufting inn t motor..

Link to comment
Share on other sites

huffa mei. må nå ikke finne på å ødelegge bilen din med den støgge stylinga gutt. er jo mye penerer å tøffere slik den er nå!

BARE SENKE DEN ØRN LITTE MERE I FRONTEN SÅ ER HELT GULL :)

 

OI OI : caps lock der gitt

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg mener alle biler blir bedre med styling, MEN det må SEFF være rett styling. Beklager å måtte si det, og spesiellt hvis dette er original Tickford styling, men dette så tragisk ut !! så om dette er eneste alternativ ang. styling så la være, mener jeg.

 

Da hadde det vært 100 ganger bedre med original 2,8 injection styling.

Link to comment
Share on other sites

Måtte ihvertfall ha vært zackspeed skulle det vært noe :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Tickford FTW!

Tickford skiller seg definitivt ut, og uansett hva en synes om stylingen, så er den perioderiktig og er oppgitt til å gi ca 40% mindre løft på på hjulene. Tickford ble vel ikke produsert i mer enn ca 85 eksemplarer ifølge RetroFord.

Synes definitivt dette er noe å satse på.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill....:)

 

Ja den jeg har er vel en såkalla Tickford kopi ved navn Kat, ganske lik Tickford, bare med en mye penere bakfanger..

Tror jeg havner på å prøve å tilpasse stylinga, få laget braketter og slik og få det til lakk...

Bilen skal selvfølgelig bli lavere foran så fort godkjenninga er i orden..

 

Synes også Tickford stylinga er uten tvil tidsriktig til den tid.. Utifra det jeg vet går det ingen i Norge med denne typen styling, ei heller noen orginal Tickford.. ALLE som modifiserer jo caprien med zakspeed bredding og turbospoiler... Og da mener jeg ALLE som blir modifisert..

 

Stemmer som blei sagt oppi her, er laget 85 eksemplar av Tickforden, bare ca 50 biler er igjen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Tickford/Kat stylingen er den vakreste man kan sette på en Capri, MEN i mine øyne er det grillen som er det største problemet. Den ødelegger mye av Capriens fine front..

 

Men med en annen grill og de felgene du har på din bil trenger ikke det bli så værst!!

 

Er det et Kat kit du har? Det var jo en av de som jobbet hos Astin Marin/Tickford som startet eget firma. Solgte kopier av Tickford stylingen men ble saksøkt av Tickford for plagiat . Ble dømt og måtte modifisere stylingen noe (til det bedre?) for å få lov til å fortsette å selge den.

 

Er faktisk samme fyr/firma som bygde om min Capri i 85'

 

Det ble produsert nøyaktig 100 Tickford Caprier, ikke 85.. og det forventes at det finnes en 40-50 biler igjen..

 

Når du sier at det ikke finnes Tickford Capri i norge er det ikke sikkert du har helt rett der ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er Kat kit jeg har ja, nesten samme frontfanger, men noe annerledes bakfanger..

 

Jo Aston Martin kjøpte opp 100 caprier som var ment for å bli Tickford, men kun 85 ble bygd om til Tickford, de resterende ble solgt som 2.8i Special, men da med Aston Martin logo og nummerert plate..

 

Åhh vet du om noen Tickfor i Norge?! Fortell...:) Ikke si du har en stående på lur?? :o

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det er snakk om et ganske diskre 'originalkit' som i Tickford tilfellet (eller identisk) synes jeg det er greit. Er og fælt å begynne å plaste inn en fin orginalbil i zakspeed elelr x-pack styling.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er Kat kit jeg har ja, nesten samme frontfanger, men noe annerledes bakfanger..

 

Jo Aston Martin kjøpte opp 100 caprier som var ment for å bli Tickford, men kun 85 ble bygd om til Tickford, de resterende ble solgt som 2.8i Special, men da med Aston Martin logo og nummerert plate..

 

Åhh vet du om noen Tickfor i Norge?! Fortell...:) Ikke si du har en stående på lur?? :o

 

Det går vel litt forskjellige historier om hvordan det egentlig var dette med Tickford og antallet. Står litt forskjellig i bøkene som finnes om emnet.

Men jeg tør påstå at det ble bygget ca 100 biler som "ekte" Tickford. I siste blad fra Capri Club International står det f.eks et stykke om bil nr 99...

(Denne bilen har dekorstriper og Tickford logoene laget i bladgull! Km.stand 3300 miles og til salgs for den sinnsyke prisen £30.000 :o :o )

 

Nei jeg har ikke noe Tickford på lur. Men man vet aldri hva som kan dukke opp på et treff i løpet av sesongen.. ;)

 

Så lenge det er snakk om et ganske diskre 'originalkit' som i Tickford tilfellet (eller identisk) synes jeg det er greit. Er og fælt å begynne å plaste inn en fin orginalbil i zakspeed elelr x-pack styling.

Helt enig her. Er ikke så mange Caprier igjen at man kan begynne å skjære av skjermene på hele og fine biler som denne.. (men det var vel ikke planene heller)

Link to comment
Share on other sites

Uten stylinga!!! men... en liten spolier bak hadde vert fin :) samme som er bakpå den svarte, eller en liten gummileppe :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Det går vel litt forskjellige historier om hvordan det egentlig var dette med Tickford og antallet. Står litt forskjellig i bøkene som finnes om emnet.

Men jeg tør påstå at det ble bygget ca 100 biler som "ekte" Tickford. I siste blad fra Capri Club International står det f.eks et stykke om bil nr 99...

(Denne bilen har dekorstriper og Tickford logoene laget i bladgull! Km.stand 3300 miles og til salgs for den sinnsyke prisen £30.000 :o :o )

 

Nei jeg har ikke noe Tickford på lur. Men man vet aldri hva som kan dukke opp på et treff i løpet av sesongen.. ;)

 

 

Helt enig her. Er ikke så mange Caprier igjen at man kan begynne å skjære av skjermene på hele og fine biler som denne.. (men det var vel ikke planene heller)

 

Hehe jeg skal ikke krangle med deg jeg.. :P Du kan jo dine saker hva Capri angår så....:)

Nei siden denna er rustfri slik mtp skjermer og tja, egentlig alt annet, skal ikke denne kuttes i stykker..

Men siden stylinga jeg har er ingenting å modifisere på bilen, tror jeg jeg kommer til å tilpasse og lakke og heller se hvordan det blir...

 

Blei jeg helt motstemt her da eller??!!! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bilen er flott slik den er nå og stemte nei første gangen jeg var inn på denne tråden. Men begynner å vippe over mot gjør et forsøk.. For som du sier, det er bare å lakke det sort og se hvordan det blir...

 

Liker du det ikke kan du bare ta det av igjen, og så har du ikke tapt annet en prisen for lakkeringen + litt arbeid... Bilen er jo like hel fremdeles..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...