Jump to content

Ettersnakk FCN Trackday Våler 30 mai.


351RS

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noe jeg kom til å tenke på. SIden det ikke var noen forhåndsbetaling så kan det være at flere falt fra.

Man hadde jo mulighet for det i fjor. Og det var vel flere på det treffet? Eller?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

@ Sierra_2.9,håper du kom deg hjem ikke altfor sent da, beklager at jeg ikke fikk hjulpet deg.. Kjør E6 neste gang da, er nok flere som kjører der, så lettere å få hjelp ;) Tror faktisk det er raskere også, jeg og en kompis testa en gang for noen år siden på vei hjem fra treff.. :)

 

Og tusen takk til alle fra horten's kolonna inkludert Sierra_2.9 og B-K og dere med 2.3 ghia'n for all hjelp og moralsk støtte etter escort'n min havarerte på vei oppover, vi fikk virkelig laga litt kaos på E6'n da gitt.. Men det var ihvertfall veldig morsomt å kjøre samlet oppover..

 

Ellers syntes jeg treffet var veldig bra gjennomført av klubben..

 

Tusen takk til B-K igjen også som stillte opp i oslo etter treffet med ferdig avskrudd drivaksel med bolter og det hele når jeg kom på vei fra treffet, bare synd det ikke passa.. ;)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

heeeei, torping je da <_ src="%7B___base_url___%7D/uploads/emoticons/default_tongue.png" alt=":P"> heheh

 

 

treffet var kjempe bra, men savna en del biler, går jo styggmye ford rundt omkring, så kansje vi må bli flinkere til å spre klubbens navn å hensikt:) med treff finansiering så kan dere ta feks 50kr+ per tilskuer. ingen som griner når dem betaler 200spenn for gatebil. så det kunne vært en mulighet.

Her er du inne på no. Selv om det er internettalderen så må en nok se på måter å spre info om treffet uten om selve forumet.

Ingangspenger er merarbeid med mannskap og Våler skal ha prosenter av publikumsinntekten.

Jo mer som går av seg selv jo lettere går gjennomføringen av dagen.

 

Tror nok det hersker en forestilling om at en må ha mye hester for å kjøre på bane, ikke minst frykten for at en skal føle seg "tufs" på banen.

Frykten for at bilen kan bli ødelagt er nok også der, kan vel også hende det tidligere klubb navnet kansje skremte noen.

Nå vet jeg ikke hvor stort fokuset har vært mot rekrutteringen av FWD folket heller.

 

For min egendel så har jeg det utrolig gøy på bane. Hadde vært supert om flere fwd med moderate motorer kom seg utpå. Er sikker på at hadde de prøvd så hadde resten gått av seg selv :)

 

Den angsten for å føle seg tufs og bortkommen med FWD og eller lite hk er noe å ta tak i. Motorsportnavnet var jo for at det skulle vise en aktivklubb, men det nye bør være nøytralt som passer alle biler nå som det gamle er historie.

Har aldri vært noe fokus på FWDrekruttering da alle forder er regna som likeverdige på alle treff som er arrangert av klubben. Ser jo i prosjekttrådene at det finnes bra med FWDeiere som jo også vet at det er treff. Må bare finne en måte å få de hekta den første gangen så bør avhengigheten komme uten mer mikk.

 

Takker for en kjempe grei søndag ^_^ Storkoste meg i xr3i`n , så det er helt sant at en ikke trenger ett lass av krefter for å ha det gøy ;)

Ja du fortjente den pokalen. 80talls FWD på 105hk som kjører dagen lang uten å komme på henger viser jo at det er mulig. Skulle hatt litt fler av dtt kaliber så ville alt løst seg selv.

 

Noe jeg kom til å tenke på. SIden det ikke var noen forhåndsbetaling så kan det være at flere falt fra.

Man hadde jo mulighet for det i fjor. Og det var vel flere på det treffet? Eller?

Forhåndsbetaling bør egentlig ikke være noe tema da det bør være såpass attraktivt å møte opp på Vålertreffet uten å måtte forhåndsavtale med sin egen lommebok. Har ikke antallet i hodet nå, men var ikke akkurat noe progresjon på deltakeranntallet fra i fjor.

 

Tråden er forsatt åpen for innspill på hva som skal til for å få fler ut på banen.

Det jeg ønsker spessielt er innspill fra deg som ikke kjørte utpå, men som kanskje hadde lyst. Som pga ikke kunne/ville/turde/etellerannet som gjorde at man ikke å kjørte utpå.

Gjerne her i tråden eller PM.

Link to comment
Share on other sites

Ja det virker som mange tror at de må ha 500 hk Cossie får å komme å kjøre her, men det er så feil som det får blitt. Som dere kanskje har lagt merke til har vi hittil ikke hatt inngangspenger på våre arrangement. Hvorfor? Fordi publikum er IKKE i fokus, DELTAKERNE er nemlig det vi ønsker å satse på. Som dere ser flere eksempel på i tråden her har alle det like moro uansett bil, og DET er hovedcluet her. So what at en 100 hk grevling ikke er like spektakulært å SE på, jeg kan GARANTERE at sjåføren har det helt villt moro inne i cockpiten. Så vi er IKKE ute etter de som kan showe mest, vi vil ha flest mulig "Ola Nordmann" utpå banen. Dette er både lærerikt, moro, billig, og sosialt.

 

Så spørsmålet er som AND sier: hvorfor kom ikke du?

Link to comment
Share on other sites

Takker alle for et fint treff!

For min del var dette min første tur på bane. Var litt redd for at det ikke kom til å bli noe morsomt etter som jeg bare hadde en bil med 100hk. Men at det går an å hadde det så morro med bare 100hk hadde jeg aldri trodd!!

 

Så igjen, takk for en fin dag!

 

Mvh

Remi

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det med at mange føler at dem ikke har no utpå bane å gjøre med en bil med "lite" hk. Jeg spurte enn del folk om dem ikke skulle være med til våler, men svaret var at de ikke hadde noe å stille opp med på bane. Jeg prøvde iherdig å fortelle dem at ikke alle har en 500 000kroners motor, men at de fleste kommer med det de har. Om det er en orginal is osv. Tror ikke jeg sa no feil i det. Treffet er ment som en sammenkomst for bil snakk og hygge. Klart litt kniving utpå bana blir det jo, men det er bare moro.

 

Helt hvordan den tankegangen ang for lite hk osv skal snus, kan være vanskelig. Veit av mange helt strøkne orginale mk2, men de vill ikke. Jeg personlig mener at alle medlemmene her kan bidra med å få flere til treffet. Iallefall prøve å forklare at treffet er for å møtes og ha det hyggelig. Dyrke en felles interesse.

 

Jeg synes treffet var bra, hadde ingen bil der med traff mye hyggelige mennesker for det. Så jeg håper det blir treff også til neste år. Jeg kommer GARANTERT!

 

Takk for en fin dag folkens :-)

 

Tor Erik

06 BMW 535 D. Familie bilen

04 VOLVO V70 R. Firmabil

Hobby:

91 Sierra Cosworth. Gjøres strøken igjen, skal settes inn deler fra escorten

Escort Cosworth GR A. Klar for løp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom ikke på treffet i det hele tatt pga en forbanna konfirmasjon, men lysta var der så absolutt, og da hadde jeg nok prøvd meg litt utpå selvom jeg kun har en -05 Focus stv med 1.6tdci 110hk... Aldri prøvd meg på¨bane, så ett sted må jeg jo begynne...

 

Når er det ss-kjøring på Gardermoen igjen da???

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel egentlig at eneste fordene med snev av sportslighet er rs eller st modellene.

Og disse er enten dyyyre (ST) eller noe folk ikke har som hverdagsbil (rs cosworth)

Sammenlignet med f.eks en e30 325 eller golf 2 gti som er billige hverdagsbiler som fungerer på bane.

En sierra 2liter er ubrukelig på bane, det må trimmes og modifiseres før man finner noe kjøreglede i det.

I tillegg er det utrooolig irriterende om man kommer f.eks med en standard cosworth med gode dekk og havner bak en slapp mondeo stasjonsvogn.

 

Løsningen er vel å tillate alle biltyper ut på banen, så man får dekket utgiftene?

Eventuelt samarbeide med en annen merkeklubb, jeg tror det var en eller annen volvo klubb som hadde treff idag, og det var helt sikkert pga. de ikke hadde råd til å ha dette treffet på en søndag.

Så hadde man slått disse to sammen så hadde man fått inn de pengene som trengtes, pluss at våler har stor nok plass til at ford'ene står ett sted og volvoene ett annet.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

For min egen del, må jeg si at jeg alltid har siklet på å får raca litt på bane.

Holdt på å bli med på et par tilsteldninger for en 2-3 år tilbake, med helt orginal mondeo4x4,

men dengang(som nå) var det fokus på "extreme pluss" biler,

og jeg satt med følelsen at man måtte ha minimum cosworth med 1100CC dyser, og minst turbo for 600hk....

Trassig som jeg er hold jeg på å kjøpe en fiesta 1.1, bare for å ha et motstykke for å stille med...

 

Nå i senere tiden har jeg vore et par ganger på rudskogen, og kjørt standardbil, og har også leid bil der.

Eneste jeg kan si i ettertid, er at jeg angrer på at jeg ikke dro på bane med standard mondeoen.

(så alle som lurer, ta turen!!)

 

 

Et annet aspekt av dette, var jo også at jeg ikke kjenner/kjente noen.

Noen vil helt sikkert sette seg på bakbeina, men jeg har da vore lenge nok i denne klubben,

til å se at det er en god del "klikker", og gruperinger, i klubben.

(sier ikke at det er gutteklubben grei)

MEN det er nok ikke alle som har like lett for å "valse" inn og føle seg hjemme.

(sier dermed ikke at folk på "stripa" ikker er imøtekommende, og inkluderende, for jeg har selv ikke vore tøff nok til å se etter ;) ) :nerd:

 

Jeg har blitt litt eldre med årene, så nå gir jeg fan, og skal had det morro alikevel. :twisted:

 

 

Dog har jeg ikke mye ford å kjøre med i sommer, men skal på banen når mondeo'n er ferdig, og nå som jeg som sagt ikke er sjenert lengre, er det alltid morro å se på og juge litt også. Så får nok gravd meg ut av hiet mitt, og dukker nok opp på ting framover.

 

Har ikke sjekket, men har klubben noen "lokallagstreff" type pizza eller.no?

Husker jo tidlig 90tallet, så var jo MC D på lørenskog stappa fullt av cossier og anna morro.

Nå er det vel bare Audi klubben som møtes der.

 

Det var litt tanker og synsing om dette med rekrutering fra min side.

Edited by 96mondeo4x4

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftig synspunkter her. Synes Mark1 hadde noen gode poenger/ideer.

 

Treffene på Mc Donalds på Lørenskog ja... Var andre tider det. Den gangen du var værst i gata med 400hk bil.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom ikke på treffet i det hele tatt pga en forbanna konfirmasjon, men lysta var der så absolutt, og da hadde jeg nok prøvd meg litt utpå selvom jeg kun har en -05 Focus stv med 1.6tdci 110hk... Aldri prøvd meg på¨bane, så ett sted må jeg jo begynne...

 

Når er det ss-kjøring på Gardermoen igjen da???

 

Lørdag 19 juni :) Da er konfirmasjoner ferdig og bare å ta med engangsgrillen, godt humør og selvsagt bilen og gasse på og forbedre tider :)

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel egentlig at eneste fordene med snev av sportslighet er rs eller st modellene.

Og disse er enten dyyyre (ST) eller noe folk ikke har som hverdagsbil (rs cosworth)

Sammenlignet med f.eks en e30 325 eller golf 2 gti som er billige hverdagsbiler som fungerer på bane.

En sierra 2liter er ubrukelig på bane, det må trimmes og modifiseres før man finner noe kjøreglede i det.

I tillegg er det utrooolig irriterende om man kommer f.eks med en standard cosworth med gode dekk og havner bak en slapp mondeo stasjonsvogn.

 

Løsningen er vel å tillate alle biltyper ut på banen, så man får dekket utgiftene?

Eventuelt samarbeide med en annen merkeklubb, jeg tror det var en eller annen volvo klubb som hadde treff idag, og det var helt sikkert pga. de ikke hadde råd til å ha dette treffet på en søndag.

Så hadde man slått disse to sammen så hadde man fått inn de pengene som trengtes, pluss at våler har stor nok plass til at ford'ene står ett sted og volvoene ett annet.

 

Må si meg veldig uenig med det faktisk ;)

Hadde det dritgøy med 100hk Sierra på søndag jeg :)

Ja, selvfølgelig savnet jeg mer hk, men gjorde det beste ut av det, og storkoste meg :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel egentlig at eneste fordene med snev av sportslighet er rs eller st modellene.

Og disse er enten dyyyre (ST) eller noe folk ikke har som hverdagsbil (rs cosworth)

Sammenlignet med f.eks en e30 325 eller golf 2 gti som er billige hverdagsbiler som fungerer på bane.

En sierra 2liter er ubrukelig på bane, det må trimmes og modifiseres før man finner noe kjøreglede i det.

I tillegg er det utrooolig irriterende om man kommer f.eks med en standard cosworth med gode dekk og havner bak en slapp mondeo stasjonsvogn.

 

Løsningen er vel å tillate alle biltyper ut på banen, så man får dekket utgiftene?

Eventuelt samarbeide med en annen merkeklubb, jeg tror det var en eller annen volvo klubb som hadde treff idag, og det var helt sikkert pga. de ikke hadde råd til å ha dette treffet på en søndag.

Så hadde man slått disse to sammen så hadde man fått inn de pengene som trengtes, pluss at våler har stor nok plass til at ford'ene står ett sted og volvoene ett annet.

Finnes mer enn standard Sierra 2L for å matche en Golfgti2. Selvsagt bilr ikke dette den store opplevelsen om en er vant med å kjøre Cosworth ser jo det, men en trenger litt rekruttering. Og da blir det jo et løft i tid og lommebok å måtte vente til en har en Cosworth som 2drebil eller en nesten ny ST.

Dele med en annen klubb er også en løsning, men er vel ikke bare turbomaskiner med oppgradert understell på Volvokjøringen så da kan en jo risikere å ligge bak en 740(GLT 16V om en er heldig) med fjærkapp, ESABdiff og bakhjul fra conteinern bak VIANORbutikken. Da er du like langt.

 

Og om det skulle bli et problem med mange slappe biler i køkjøring så kan en vel splitte opp i forskjellige heat?

Link to comment
Share on other sites

For min egen del, må jeg si at jeg alltid har siklet på å får raca litt på bane.

Holdt på å bli med på et par tilsteldninger for en 2-3 år tilbake, med helt orginal mondeo4x4,

men dengang(som nå) var det fokus på "extreme pluss" biler,

og jeg satt med følelsen at man måtte ha minimum cosworth med 1100CC dyser, og minst turbo for 600hk....

Trassig som jeg er hold jeg på å kjøpe en fiesta 1.1, bare for å ha et motstykke for å stille med...

 

Et annet aspekt av dette, var jo også at jeg ikke kjenner/kjente noen.

Noen vil helt sikkert sette seg på bakbeina, men jeg har da vore lenge nok i denne klubben,

til å se at det er en god del "klikker", og gruperinger, i klubben.

(sier ikke at det er gutteklubben grei)

MEN det er nok ikke alle som har like lett for å "valse" inn og føle seg hjemme.

(sier dermed ikke at folk på "stripa" ikker er imøtekommende, og inkluderende, for jeg har selv ikke vore tøff nok til å se etter ;) ) :nerd:

 

Har ikke sjekket, men har klubben noen "lokallagstreff" type pizza eller.no?

Husker jo tidlig 90tallet, så var jo MC D på lørenskog stappa fullt av cossier og anna morro.

Nå er det vel bare Audi klubben som møtes der.

 

Det var litt tanker og synsing om dette med rekrutering fra min side.

Et sted må du starte. Selv kjente jeg ingen i klubben, men jeg ringte en moderator å trykket på med noen treffideer i 2005. Det ene dro det andre, og jeg fikk det til å gå rundt på et vis med treff fra ingenting til Våler helt til det ble for mye for meg i 2008.

Jeg kan arrangere FOR deg, men jeg kan ikke KJØRE/DELTA for deg så hopp ut i det. Prøver så godt det lar seg gjøre å la førsteinntrykket bli noe som gjør at man kommer tilbake senere.

 

Henge på hjørnet å kikke på siste nytt i 35profil og lavest mulig bakkeklaring som vwaudifolket kjører er ikke min greie, men siden det er så begrenset med ledig asfalt i storoslo tar du heller turen til et SS2lokaltreff vi kjører. Bil i bevegelse er mer morro å se på.

 

Fokus på det ekstreme vil alltid være der. Det er slik evolusjonen går. Mennesket streber alltid etter bedre, fortere, og raskere.

Er ikke så mange 1roms blokkleiligheter fra Groruddalen i Bonyttblekka vs. eneboliger og herskapshus. Selv om det bor flere i blokk enn i 3etasjer villa med eplehage.

Link to comment
Share on other sites

det hadde gått ann å reklamere på bilen sin. en plakat i bakruta eller sideruta har ihvertfall ikke jeg noe imot å kjøre med.

 

henge opp plakater rundt omkring. skjønner jo at dette koster penger men hvis noen lager plakater så kan jeg ihvertfall kjøre rundt i midt nærområde å sette de opp. å det gjør sikkert fler også:)

 

hestekrefter er oppskrytt:) det er morrofaktor som teller. så jo ihvertfall 2 tilfeller av dette på våler( sierra doch og xr3i)

 

kanskje man kunne ha en som er villig til å stille med en sånn type billig bil å tilby passasjerturer for å vise at man ikke må ha 500hk for å ha det gøy.

 

dette er ihvertfall mine ideer:) håper noe faller i smak:) å jeg stiller gjerne opp å gjør litt for klubben selvom jeg ikke er betalende medlem:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Synes dette var et bra arrangement, jeg for min del venter kun på førerkortet (som jeg håper på er i boks den 19.juli) Da skal det bli banekjøring :)

 

Takker også for en artig kolonnekjøring oppover fra sharif's, jeg fikk i allefall ikke noe mindre lyst på cosworth :D

- 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

er jo morro å samles f.eks på ja, mc donalds og prate litt, og så kjøre litt kolonne rundt omkring så folk glaner og man føler man får vist fram bilen da :)

Kjøre en tur den kan jeg være med på.

Tok en kjøretur gjennom oslo en søndagsmorgen rett etter at jeg kjøpte mustangen. Da er byen helt tom for folk og trafikk, og du har veinettet for deg selv. Er kun en V8 du hører. I am legend :D

 

 

 

det hadde gått ann å reklamere på bilen sin. en plakat i bakruta eller sideruta har ihvertfall ikke jeg noe imot å kjøre med.

 

henge opp plakater rundt omkring. skjønner jo at dette koster penger men hvis noen lager plakater så kan jeg ihvertfall kjøre rundt i midt nærområde å sette de opp. å det gjør sikkert fler også:)

 

hestekrefter er oppskrytt:) det er morrofaktor som teller. så jo ihvertfall 2 tilfeller av dette på våler( sierra doch og xr3i)

 

kanskje man kunne ha en som er villig til å stille med en sånn type billig bil å tilby passasjerturer for å vise at man ikke må ha 500hk for å ha det gøy.

 

dette er ihvertfall mine ideer:) håper noe faller i smak:) å jeg stiller gjerne opp å gjør litt for klubben selvom jeg ikke er betalende medlem:)

Mye bra her som vi kan ta til oss.

Automatmondeoen min var ikke den siste fwdbilen jeg har kjøpt her i livet så neste gang kan jeg kanskje tilby et passasjersete.

Link to comment
Share on other sites

kanskje mange har litt nerver for å kjøre på bane første gangen.

Det hadde jeg ihvertfall,både grua og gledet meg.

Men jeg er glad jeg hoppet i det :D

 

Spiller ingen rolle hvor mye effekt man har,det er alltid noen som kjører fortere enn deg ;)

 

Det med å reklamere seg mer tror jeg er en god ide.

Kan godt kjøre med reklame på bilen og henge opp i nærområdet jeg ^_^

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 19 juni :) Da er konfirmasjoner ferdig og bare å ta med engangsgrillen, godt humør og selvsagt bilen og gasse på og forbedre tider :)

 

Da satser vi på det ordner seg, bare vi får sted å overnatte for unger og alt på Notodden den helga ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...