ArneR Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Jeg har byttet absolutt alt i understellet på escorten men allikevel føles den utrolig upresis og "treg" i styringen. Hver gang jeg setter meg bak rattet i familiebilen(BMW E61) igjen så er det akkurat som å komme til himmelen. Veldig presis styring og kontant. Vet det er urettferdig å sammenligne en bil fra 93 med en 05 modell med aktiv styring. Det er heller ikke meningen, men jeg lurer på hva som kan gjøres for å få en mer nøyaktig styrerespons? En annen tannstang kanskje? Noen her som har bygd om til elektrisk? Hadde vært utrolig deilig å fått noelunde lik styrefølelse som i BMW`en. Bortsett fra det så ligger bilen veldig godt på veien og oppfører seg bra men den føles veldig slarkete i styringen. Noen gode tips her? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
cossiedude Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 eg har satt i elektrisk pumpe i sedanen min samme som bla dahlback bruker i golfen sin. håper det vil hjelpe,men tviler på det. er nok tannstanga som er problemet.du kan jo høre med de her ang sprekere tannstang.http://www.touringcarspares.com/ det hender de har brukte.
a.nilsen Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Compression struts hjelper betydlig på egenskapene på¨"turn in". Blir mye mer direkte på styringa. Er vel litt banning i kirka, men bmw ligger vel noen mil foran på chassis fronten... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Ron Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 På min 1992 Sierra 4x4, så har jeg 2 ekstra stag framme, disse har unibals festa i chassi å stor gummi foring festa i bærearm.Dette har jeg i tilleg til det originale stab staget. Demonterte dem for å prøve å kjøre uten, himmel å hav i forskjell! Klart Bmw blir nok en gammel Ford aldri på styringa, men disse ekstra stagene hjelper virkelig på. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
ford-racing Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 det samme hadde "rs200" her på forumet på sin 4x4 sierra også. merket meget stor forskjeld på den når en fjerna staga. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
FrodeH Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 På min 1992 Sierra 4x4, så har jeg 2 ekstra stag framme, disse har unibals festa i chassi å stor gummi foring festa i bærearm.Dette har jeg i tilleg til det originale stab staget. Demonterte dem for å prøve å kjøre uten, himmel å hav i forskjell! Klart Bmw blir nok en gammel Ford aldri på styringa, men disse ekstra stagene hjelper virkelig på. Har du bilde av dette, evt produsent?
ArneR Posted June 21, 2010 Author Posted June 21, 2010 Har du bilde av dette, evt produsent? +1 Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
grcossie Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 +1 Hør med Rapid ford karen, han skiftet en del ekstra deler ved ombygging til 2wd, for å få det til å fungere rett.Forresten hyggelig å hilse på deg i farten på lørdagen
a.nilsen Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Det der er compression struts bare at det er brukt det orginale stabstaget. Kjøper du de som sett hos feks compbrake sløyfer du hele stabstaget, evnt monterer ett nytt front montert ett og da helst justerbart. Er en kjempe forskjell med og uten disse. Touring bilene har brukt dette opplegget i flere tiår på standard bilene. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Ron Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Ja det der er lik mine, som skrevet over så er dette virkelige å anbefale. Ikke bare blir bilen MYE bedre på styringa, blir også mere kompakt i fronten, noe man merker veldig godt ved nedbremsing bl.a. Jeg har ikke kommet så langt enda at jeg har fått testa dette på bane, men på vanlig vei er dette virkelig en forbedring. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
JHS Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Noen som vet hvor man får kjøpt disse som er avbildet over? Suhe hadde en gang i tiden, men er borte fra nettsiden der sist jeg sjekket.
bard Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 (edited) Det er kanskje en mulighet å gjøre noe lignende RS1600i og RST S1 også. Der er stabstaget kortet litt og festet i det andre staget isteden for bærearmen. Edited June 21, 2010 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now